MartyMB schreef:Klopt Jonno,
Ik bedoel de 512M.
Van welke fabrikant is dat model en is dat schaal 1:18?

Aha jij bent de eerste hier die achter dit model vraagt. Het is inderdaad een niet alledaags miniatuur.
Het is een ouder model uit de jaren '70 of '80 en het gaat hier om de Ferrari 512 Prototipo in schaal 1:20 van Shocking Line.
Onderaan staat ook nog "made in Italy by Edison Giocattoli SpA".
Het is een diecast model waarbij deuren en zowel voor- als achterzijde open kunnen. Hij heeft motordetail en werkende ophanging voor en achter.
En als extra heeft hij ook nog verlichting in de koplampen en achterlichten. Je kan er onderaan 2 batterijtjes insteken.
Momenteel werkt dat niet want de vorige eigenaar had de batterijen er te lang laten inzitten en ze waren wat uitgelopen. Verder is hij nog in goede staat.
Ik heb hem al een jaar of 8 en de bedoeling was om hem helemaal te restaureren maar daar ben ik tot op heden nog niet aangekomen.
Destijds heb ik hem gekocht omdat ik verzot ben op de Ferrari 512 S en M en deze 512 in 1:20 was zowat het grootste dat ik kon vinden.
Dit jaar komen er dan eindelijk 1:18-versies uit van HW Elite en GMP maar toch zal ook deze 512 Prototipo in mijn collectie blijven wonen want ik kan er geen afscheid van nemen.
Ik zal in de komende weken er eens een paar foto's van nemen dan kan je het eens van dichtbij bekijken.