F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Valt wel mee. Renault rijdt gewoon races uit, en dat ook nog eens vooraan. En dat blijven ze doen. Dat is hun grote kracht. Verder heb ik het helemaal niet meer op Alonso. Begin het een zeer vervelende persoon te vinden, maar ik kan niet ontkennen dat de man 1 ding goed kan en dat is enorm strak races uitrijden en uit de problemen blijven. Vandaag weer bij de start. Die vent overkomt gewoon niks. Maar je hebt gelijk dat het niet te voorspellen is. Al zet ik mijn geld er al rustig op. :mrgreen: Zeker nu na de ophef over de massdemper Alonso toch gewoon weer punten op MS weet te pakken. Dat is een flinke boost voor het team of er nu een gelukje bij kwam kijken of niet.

Ben wel benieuwd wat Alonso volgend jaar met een onbetrouwbare partner laat zien.

Ps. Een Koeman is geen Hiddink. Dat zegt genoeg? :wink: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dimage schreef: Het is tenslotte nog steeds niet gespeelt, in sport kunnen de gekste dingen gebeuren (kijk maar naar PSV van vandaag).
Heb ik wat gemist? Heeft PSV alsnog een doelpunt gescoord dan? :doh:

Het wordt zeker spannend. Suzuka en Brazilie zijn nog 2 banen waar de regen best eens uit de hemel kan komen vallen.
Monza beloofd ook een interessante race te worden. Als iedereen blijft slipstreamen zoals vandaag dan gaan er nog leuke dingen gebeuren :angel:
Dimage

Bericht door Dimage »

rsh_scuderia schreef:[..]
Heb ik wat gemist? Heeft PSV alsnog een doelpunt gescoord dan? :doh:
Dat bedoelde ik er juist mee, want wie had vantevoren verwacht dat ze zouden verliezen :wink:

grtz Frans
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

ik weet niet in welke wereld somige leven maar wie zecht dat ferrari en vooral schumacher nooit iets heeft gehaald in komende race's is wel mis.

vooral monza is het circuit van ferrari bijna de laatste jaren altijd 1 en 2
Japan ook een circuit voor ferrari
China is ook niet mis voor ferrari het eerste jaar door ferrari gewonnen meen ik.
dus mensen niet te werk gaan op vorig sezoen want toen was ferrari nergens helaas.

brazilie altijd goed geweest remember barrichello vele malen op pole en op kop maar heeft altijd wat pech gehad door uitvallen en regenbuien maar daar kent alonso ook het fijne van weten jullie nog die zware crash.

Massa zal in brazilie winnen - schumacher italie- china en japan

Alonso steeds derde want het wordt nu 4 x 1 en 2 ferrari.

wat de race betreft pech en geluk dat is er altijd helaas heeft die pipo van alonso weer geluk met die SC fase anders was het Alonso Wie.
vergeet niet dat schumacher een zeer goede race heeft gereden want hij had a zijn remfout veel achterstand en kwam mister geluk alsnog bijna voorbij op de finsh lijn met 0.081sec verschil

ferrari heeft nog niet alles uit hun motor gehaald en alonso komt met de verzie van motor in imola zoals die van fisichella en wie de team radio heeft kunnen horen waren er duidelijk problemen met de motor.
dus ik gok op veel blauwe damp bij renault :-)
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

in ieder geval hebben we weer wat moois gezien.. massa met zijn eerste pole en race overwinning... en natuurlijk staat ook de airodynamica niet stil...

de prachtige BBS velgen afgedekt met een stukkie carbon..
Afbeelding

krijg bijna medelijden met de wielmoerenopenafdraaier die er met zijn handen tussen moet gaan zitten wringen....
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Die afgedekte velgen vond ik wel grappig om te zien, weer iets uit de DTM "geleend" :mrgreen:

Afbeelding
Curbstone Models
Contacteer:

Markopolo schreef:Die afgedekte velgen vond ik wel grappig om te zien, weer iets uit de DTM "geleend" :mrgreen:

www.dtm.de/fotos/2004-10-01/2004-10-01-071.jpg
je zou toch haast zeggen dat het ten koste moet gaan van de koeling... maar schijnbaar maakt het voor de achterwielen niet uit.. natuurlijk dat deze minder te verduren krijgen.... maar toch..

Nu is het wachten op de eerste "spinner".....
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

waar heb je die foto want dat is blijkbaar een schaal model foto.

website van de verkoper
Curbstone Models
Contacteer:

F1-Racer schreef:waar heb je die foto want dat is blijkbaar een schaal model foto.

website van de verkoper
ik mag geen reclame voor mezelf maken :mrgreen:
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik weet ook niet of het veel voordelen heeft op een F1 wagen, bij een DTM wagen zorgde het er i.i.g. voor dat de luchtstroom langs de auto loopt en niet via de velgen weer weerstand kreeg, ik zeg kreeg want nu kom ik het ook niet zo vaak meer tegen :shifty:
Curbstone Models
Contacteer:

Markopolo schreef:Ik weet ook niet of het veel voordelen heeft op een F1 wagen, bij een DTM wagen zorgde het er i.i.g. voor dat de luchtstroom langs de auto loopt en niet via de velgen weer weerstand kreeg, ik zeg kreeg want nu kom ik het ook niet zo vaak meer tegen :shifty:

maar volgens mij was Ferrari niet het enige team dat met deze schijfjes reed....

en als het geen effect heeft.. dan zullen we het wel weer snel zien verdwijnen...
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

torro rosso had er ook en geloof super agurri

maar dees hadden maar en kleineafdekplaat niet zo exstreem als ferrari
St. Paul

Bericht door St. Paul »

F1-Racer schreef:ik weet niet in welke wereld somige leven maar wie zecht dat ferrari en vooral schumacher nooit iets heeft gehaald in komende race's is wel mis.

vooral monza is het circuit van ferrari bijna de laatste jaren altijd 1 en 2
Japan ook een circuit voor ferrari
China is ook niet mis voor ferrari het eerste jaar door ferrari gewonnen meen ik.
dus mensen niet te werk gaan op vorig sezoen want toen was ferrari nergens helaas.
Stond jij vooraan toen ze de rode brillen uitdeelden? In China is beide keren MS gewoon NIET gefinished hoor, in schril contrast met de 14 races die MS gewoon wel won in bv 2004. :| Wat dat betreft idd niet mis. In Brazilië is MS in 5 jaar 1 keer eerste geweest en verder 3de, 4de, 7de en niet gefinished. Ook geen baan waar ze dus al jaren super presteren in vergelijking met Monza bv.

F1-Racer schreef: Massa zal in brazilie winnen - schumacher italie- china en japan
Massa mag alleen eerste worden als hij niet direct voor Ms rijdt. Dus als Massa 1e wordt op Monza dan kan MS maximaal 3de worden. 1 keer derde en 3 keer eerste maakt 36 punten. Alonso dan 1 keer 2de en 3 keer 3de maakt 26 punten. Komt de stand uit op 134 tegen 132 in het voordeel van Alonso. :lol: Kan ik wel mee leven. :mrgreen:

Als Renault/Alonso hun ding blijven doen gaat het enorm lastig worden ze te stoppen. Zeker als bij Fisichella het remmen echt een keer niet wil lukken. :lol: Maar we zullen zien.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Curbstone Models
Contacteer:

St. Paul schreef:[..]
en het gaat maar door.....

het begint aardig op WWI te lijken... loopgraven zijn ingenomen en beschietingen halen weinig meer uit...
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Curbstone Models schreef:[..]

en het gaat maar door.....

het begint aardig op WWI te lijken... loopgraven zijn ingenomen en beschietingen halen weinig meer uit...
WW3 zul je bedoelen. :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gesloten