Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Veicolo
Schaal: 1:43

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j

Bericht door Veicolo »

Ach ja, brommers...(mijmer). Mijn eerste was een blauwmetallic Yamaha FS1-378 die ik (stiekem) zover had opgevoerd dat het niet mooi meer was. Het kreng liep bijna 100; daarvoor moest je er wel plat opliggen :twisted: . Nu heb ik nog een '75er oranje Vespa Ciao in de garage staan, for ol' times sake.
Hoe dan ook, het is hier een modelautoforum en geen brommerforum dus terug naar de modellen. Ik vind ze beide mooi alhoewel ik verder weinig met moderne types Mercedes heb. Maar... die 300 SEL is wel heel erg fraai, mede door zijn geweldig 'foute' kleur! Schuifdak mooi detail of was die af-fabriek standaard gemonteerd?
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Dit weekend heb ik weer een aantal Opel-duo's gefotografeerd uit de leuke Duitse tijdschriftenserie Opel Collection.
Fraaie miniaturen voor een schappelijke prijs........... en Opel is één van mijn favoriete verzamelmerken (misschien wel de grootste favoriet!)
Vandaag twee miniaturen die niet helemaal in dit topic passen (té modern) maar tóch leuk:

Opel Vectra A GL 1988-1995 Opel Collection (IXO)
Opel Calibra V6 1993-1997 Opel Collection (IXO)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op ma 12 mar 2012 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
OTF'er
Schaal: 1:18

Bericht door OTF'er »

straatauto schreef:Dit weekend heb ik weer een aantal Opel-duo's gefotografeerd uit de leuke Duitse tijdschriftenserie Opel Collection.
Fraaie miniaturen voor een schappelijke prijs........... en Opel is één van mijn favoriete verzamelmerken (misschien wel de grootste favoriet!)
Vandaag twee miniuaturen die niet helemaal in dit topic passen (té modern) maar tóch leuk:

Opel Vectra A GL 1988-1995 Opel Collection (IXO)
Opel Calibra V6 1993-1997 Opel Collection (IXO)
Die Calibra is zeker leuk, helaas dat ze zeldzaam geworden zijn in mooie, originele staat.

Ook dit is aan de grenzen van dit topic:

Jaren '80 en "straat"-versie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Berrus81

Bericht door Berrus81 »

Sierra's zijn altijd goed :wink:
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Onderstaande busjes laten goed de kwaliteitsverbetering van de miniaturen in de loop der jaren zien:
Destijds (zo'n 20 jaar geleden) beoordeelde ik het T1 busje van Corgi als een perfect model (ondanks zijn veel te grote overhang achter de achterwielen)
Een jaar of drie geleden kwam Premium ClassiXXs met deze T2a....... en die noem ik nú perfect !
Welke kwaliteit zal de toekomst brengen?.......... Wíe denkt dat het nóg beter kan?

Volkswagen Van ( T1 Busje ) Corgi
Volkswagen T2a "DUNLOP reifen" Premium ClassiXXs

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooie busjes die je ons laat zien !!!!zoals je zegt,ook de kwaliteit van model autos verandert met de jaren... :wink:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Het kan altijd beter, natuurlijk, maar is onze hobby niet ontstaan uit speelgoed?

Afbeelding
Dit is Kyosho in 1:64.

Afbeelding
En dit Metosul.

De Metosul heeft toch veeeel meer charme? (Ik weet dat het niet dezelfde type Transporter is, maar dat is het punt niet)
togicollector

Bericht door togicollector »

Toch is ouder niet altijd slechter, kijk maar eens naar de bussen van Wiking (1:40) en Cursor:

Afbeelding

Afbeelding

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Afbeelding

Volkswagenbusjes: altijd leuk. Het dilemma tussen perfecte modellen en sfeervolle modellen is herkenbaar.
Enerzijds vind ik een modelauto die goed lijkt en waarvan de verhoudingen kloppen mooi.
Maar soms kan een model ook te clean zijn, alsof het mooier is dan het 1:1 model geweest is.
Modellen van Oxford vind ik bijvoorbeeld soms leuker dan die van NEO. De sfeer klopt beter, het gevoel.
Maar ook dat is natuurlijk weer heel subjectief en persoonlijk.

Premium Classixxs vind ik een leuk merk: en mooie modellen en een goede sfeer.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Van die ambulance wil ik graag wel is wat meer fotos zien.... :)
Welke schaal zijn deze !!
togicollector

chummy dj schreef:Van die ambulance wil ik graag wel is wat meer fotos zien.... :)
Welke schaal zijn deze !!
De schaal is 1:40, het model van Cursor en een voortzetting qua stijl en schaal van de Wiking Volkswagen modellen die voor VW geproduceerd werden.
De Ambulance zat zo in het leveringsprogramma van VW en is qua opzet identiek aan de ambulance die op basis van de spijlenbus geleverd kon worden.

Afbeelding
De Cursor's

En de ambulance van Wiking, in dit geval een ambulance van de brandweer.

Afbeelding

Afbeelding
En nog wat Wiking VW's

Afbeelding

Ook leuk, en wel passend hier denk ik, zijn de VW 1500/1600's, ook van Wiking en in 1:40.

Afbeelding

Trek je de bumpers eruit, dan zie je pas de details, tot de motor aan toe (kon ook bij de kever en de Karmann Ghia).
Zelfs de achterbank is op te klappen, net als in het echt.
Afbeelding

Een mooie mix van de charme van de jaren '60 en ook nog eens erg aardig van model. Dat was destijds de reden om ze te verzamelen.
Cursor produceerde trouwens meer leuks, zoals deze 411 en K70. De Audi 100 (van de eerste serie) heb ik niet. Helaas staat de K70 niet zo hoog op de poten als in het echt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op za 17 mar 2012 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
togicollector

Als kind kreeg ik ooit deze bij de kruidenier, een model ter grootte van de plastic Siku's (misschien is het dat wel?) en een promo van Nivea. Gelukkig heeft ie het nagenoeg ongeschonden overleefd omdat ie lange tijd zoek was. Het blikje komt uit een speelgoedwinkeltje en is zelf ook erg klein... :D

Weet iemand wie de producent is?

Afbeelding

Afbeelding

Koen
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Dit is top wat je laat zien !!! :thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Producent is, als ik het wel heb, Hammer.
Plaats reactie