Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Wouter
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Porsche 911 GT3 RS (997)

Bericht door Wouter »

Mooie modellen allemaal!
Johan

Bericht door Johan »

Dank jullie voor de positieve reacties, het is de laatste paar weken erg hard gegaan met de nieuwe aanwinsten en heb er nog twee te gaan voor alsnog.
Morgen zal ik de volgende plaatsen en met een beetje geluk komt de laatste morgen per post binnen dus die zal ik dan overmorgen plaatsen. Beiden komen uit het land der pasta, pizza en maffiosie.
Daarna zal het tempo weer een stuk normaler worden.... :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Mooie Porsche GT3! Zwart/Oranje staat 'm goed. :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
porsche917KH

Bericht door porsche917KH »

Hey,
De porsche 911 GT3 in de zwarte kleur is een mooi model , Ik vind ook je uitleg over Porsche een leuk stukje om te lezen, je hebt een grote passie voor modelauto's dat zie je daaraan . Vind het heel leuk en mooi :)
Johan

Bericht door Johan »

porsche917KH schreef:Hey,
De porsche 911 GT3 in de zwarte kleur is een mooi model , Ik vind ook je uitleg over Porsche een leuk stukje om te lezen, je hebt een grote passie voor modelauto's dat zie je daaraan . Vind het heel leuk en mooi :)
Dank je.
Ik wil altijd graag wat meer achtergrond informatie weten over de betreffende modellen dus ga ik op zoek op het i-net.
Een korte samenvatting vind ik dan ook leuk om hier bij de modellen te plaatsen en op die manier ben je tevens ook wat meer met de modellen bezig :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
john

Bericht door john »

Bedankt voor de info. Maar de voorloper van de 911, de 901 stamt natuurlijk van de Kever en later van de 356 af. Zet ze alle 3 naast elkaar, en bekijk hun (aandrijf) techniek alsook design. De nieuwe 911 die binnenkort uitkomt straalt dat ook nog uit. Maar had ik het geld, dan een GT2. :dance: :worshippy: Maar natuurlijk is de GT3-RS een schitterende auto.
Johan

Bericht door Johan »

john schreef:Bedankt voor de info. Maar de voorloper van de 911, de 901 stamt natuurlijk van de Kever en later van de 356 af. Zet ze alle 3 naast elkaar, en bekijk hun (aandrijf) techniek alsook design. De nieuwe 911 die binnenkort uitkomt straalt dat ook nog uit. Maar had ik het geld, dan een GT2. :dance: :worshippy: Maar natuurlijk is de GT3-RS een schitterende auto.
Toeval wil dat alle drie de modellen nog in de collectie gaan komen, de Kever vanwege zijn geschiedenis, de 356 puur vanwege zijn schoonheid en de GT2 omdat dit gewoon de overtreffende trap is die een GT3 op een tweede plaats weet te zetten.
De link tussen Porsche en de Kever komt dan ook aan bod bij de Kever, komt daar wat meer op z,n plaats als hier vind ikzelf maar inderdaad, er is een sterk verband tussen de twee.

De nieuwe 911 vind ik persoonlijk erg weinig verschil hebben met de huidige 911 maargoed, juist dat is de kracht van dat model zoals de afgelopen tientallen jaren is gebleken.
Neemt uiteraard niet weg dat het wederom een prachtig model is........ :)
Johan

Re: GioGio collectie: Alfa Romeo 155 TS Silverstone 1994 Bla

Bericht door Johan »

Alfa Romeo 155 TS Silverstone 1994
In navolging van de Alfa,s op pagina 40 en 42 nu wederom een 155 van HPi Racing in een mat zwarte kleur ............ :wink:
Omdat het hier feitelijk om een soortgelijke 155 gaat is de info hieronder meer algemeen en heeft meer betrekking op de normale straat Alfa.

De Alfa Romeo 155 was een sedan van het Italiaanse automerk Alfa Romeo en werd geproduceerd van 1992 tot 1998.
De Alfa Romeo 155 volgde de Alfa Romeo 75 op en qua design lijkt hij er nog wat op. Technisch gezien was het echter een grote verandering, de 75 was een typische Alfa met achterwielaandrijving terwijl de nieuwe 155 volledig via de voorwielen werd aangedreven. De reden voor deze grote wijziging was FIAT, dat eigenaar was geworden van Alfa Romeo in 1986. Alfa Romeo stond er economisch gezien niet goed voor en FIAT besloot om over te schakelen op het goedkoper te produceren voorwielaandrijving. Een ander gevolg van deze overname was dat als basis voor de nieuwe Alfa het onderstel van de in 1988 geïntroduceerde Fiat Tipo werd genomen.
Om het verlies van de achterwielaandrijving op te vangen werd de 2 L versie (230 pk) met een Q4 vierwielaandrijfsysteem uitgerust. De techniek werd overgenomen uit de Lancia Delta Integrale, die eveneens gebaseerd was op de Fiat Tipo.
In mei 1995 kreeg de 155 een facelift en nieuwe motoren. De meeste motoren kregen 16 kleppen in plaats van 8 . De 2.0 Twin Spark werd vervangen door de 2.0 Twin Spark 16V die reeds terug te vinden was in de 145. De 155 werd ook leverbaar met een speciaal "Sport-pakket". Dit sportpakket bestond uit een spoiler op de achterklep, zwarte lichtmetalen Speedline Stellare velgen, sideskirts in carrosseriekleur en een 15mm verlaagd onderstel, dat was geïnspireerd op de successen op het circuit.

Ook werd de spoorbreedte vergroot door velgen met een ander ET waarde te monteren, wat resulteerde in een grotere stabiliteit. Door deze aanpassing moesten de wielkasten verbreed worden. Daarom wordt een gefacelifte 155 ookwel een Wide Body genoemd. Verdere opvallende uiterlijke veranderingen waren in eerste instantie ronde richtingaanwijzers welke snel werden vervangen druppelvormige exemplaren op de zijkant in plaats van rechthoekige en een grille met een chrome rand, voorheen in carrosseriekleur, waarvan het "gaas" dieper lag. Over het algemeen heeft de 155 een sportiever uiterlijk gekregen door de facelift, dit is iets wat veel automobiel fabrikanten doen om de verkopen nog wat op te krikken nadat het model al een tijdje op de markt is.

Om de 155 in te zetten in de touring kampioenschappen werd er een GTA (Gran Turismo Allegerita) versie gebouwd. De term GTA was niet nieuw en werd eerder gebruikt voor de sportieve versie van de Giulia. De GTA kreeg vierwielaandrijving en een tweeliter motor die met turbo zorgt voor een vermogen van 400 pk voor de raceversie en 230 pk voor de productieversie. Voor het DTM kampioenschap werd een V6 TI gebouwd. Tussen 1992 en 1994 won de 155 onder andere het Italiaanse Superturismo kampioenschap, het Britse Touring Car kampioenschap, het Duitse DTM en het Spaanse Touring Car kampioenschap.De italiaanse coureur Nicola Larini won het eindklassement van de DTM kampioenschap in 1993 met de Alfa Romeo 155 GTA

Bron: Wikipedia.

Zelf heb ik ooit de keuze moeten maken tussen een Alfa Romeo 75 en een BMW 323i, ik heb toen gekozen voor de BMW en daar ook nooit spijt van gehad, helemaal niet zelfs.
Echter de Alfa 75 heb ik altijd een interessante auto gevonden en dat vind ik vandaag de dag nog steeds dus wie weet, leuk als klassieker... :)
Na die BMW ben ik echter wel italiaans gaan rijden in de vorm van de Lancia Delta HF Integrale, een wagen waarvan de techniek ook gebruikt werd in de Alfa 155 Q4.
Na de Lancia heb ik een kort uitstapje gemaakt naar de franse kant om vervolgens weer terug te gaan naar de italiaanse merken, het werd toen een Alfa 155 V6.

merk: Alfa Romeo
model: 155 TS
uitvoering: Silverstone plain body black
schaal: 1/43
fabrikant: HPI Racing
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 19 sep 2019 21:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Porsche - Alfa Romeo

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op ma 30 okt 2017 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
TestaRossa
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Lancia - Porsche - Alfa Romeo

Bericht door TestaRossa »

Wat een verschrikkelijk geil ding zeg........zeker met deze foto's :drool:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Jeffrey1985
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Lancia - Porsche - 2x Alfa Romeo

Bericht door Jeffrey1985 »

Wat een beest zeg. :thump_up: Zwart staat 'm erg goed al is rood toch wel de kleur van Alfa.
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Q4Jan

Bericht door Q4Jan »

Leuke HPI's. En je gevoel bij je V6 155 snap ik. Ik heb net mijn 155Q4 verkocht.
Voor meer 155's (waaronder alle hpi's) check mijn topic.
Alfa Romeo, honda F1, honda S2000, volvo v70 modellen. En wat redelijk tot erg zeldzaam spul.

Mijn collectie
Johan

Bericht door Johan »

Mooi man, denk er af en toe nog aan om zo,n Q4 te kopen maar helaas zie je ze niet vaak, gewoon als aankomend "oldtimer" project.
Ga nu je topic eens bekijken.... :wink:
Johan

Re: GioGio collectie: Alfa Romeo 8C 2900B Lungo

Bericht door Johan »

Voor dit bijzondere model gaan we flink terug de geschiedenis in en wel naar 1938, het jaar dat Alfa Romeo iets moois op de wereld wist te zetten.

Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo 1938
Heel veel auto`s zijn prachtig om naar te kijken maar de Alfa Romeo 8C 2900 B is volgens sommigen wellicht wel de mooiste. Nu ben ik van mening dat smaken altijd verschillen en je indereen daarin in hun waarden moet laten maar feit is wel dat ook ik deze wagen werkelijk prachtig vind. Alles lijkt gewoon perfect in verhouding.
Geen sportwagen in de wereld van de jaren dertig was sneller dan de onsterfelijke Two-Nine, het was de snelste productie wagen ter wereld met een snelheid van 175 km/u.
Het was wellicht niet de krachtigste wagen in zijn tijd maar toen werkte men al met Superleggera, het gewicht van de wagen werd dus op alle vlakken gereduceerd en dat was mede hun succes.

Onder de lange maar elegante motorkap zit een 2.9 liter 8 cilinder in lijn motor voorzien van een dubbele supercharger, een meesterwerk uit de fabriek van Alfa,s fabriek voor racewagens die 180 wist te leveren. Je kan deze wagen dan ook zien als een legale straatwagen maar dan voorzien van formule 1 techniek, dat is wat de 2900 B in feite was in die tijd, mechanisch was de wagen geavanceerd.
De 2900A was de race versie waarop de 2900B is gebaseerd en in racetrim leverden de motor 220 pk.
Er zouden slechts 30 exemplaren gebouwd zijn van de 2900 B die allemaal enigzins uniek zijn en met de hand gebouwd door de Carrozzeria Touring en Stabilimenti Farina.
De 8C is overigens een verwijzing naar het feit dat de wagen 8 cilinders had, de B stond voor dat de 2900 B de tweede variant was op hun 2900 motor. Lungo gaf op zijn beurt weer aan dat dit een model was op basis van de lange wielbasis, er was immers ook een korte wielbasis verkrijgbaar onder de naam Corto.

merk: Alfa Romeo
model: 8C
uitvoering: 2900B lungo 1938
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 22 sep 2019 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op ma 30 okt 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie