Eindelijk is deze BMW 3.0CSi van AA klaar!!! Kreeg van een forumlid opdracht om er Alpina velgen onder te plaatsen, uiteraard alles functioneel te houden.
Bij deze Vishal, zo bracht je hem bij mij:

Beginnende om de originele velgen te verwijderen was niet zo een groot probleem, het hart van de aluminium velgen groter maken, zodat ze over de as passen, was een groter probleem. Maar alles lukt als je maar het geduld ervoor hebt. Alvorens dit moest de auto ook nog verlaagd worden.

Ook de schijven zijn erop gemonteerd en de achtergrond zwart geverfd. Uitdaging was om ook de remklauwen weer te monteren. Stuk zacht ijzerdraad, buigen en dan de klauw zo vlak mogelijk vuilen. Klinkt allemaal makkelijk, heeft mij heel veel tijd gekost, maar wel de moeite waard!!!

Want door de velg kun je de klauwen zien en als de wielen draaien, blijven deze uiteraard op hun plek! Ook zijn er andere hoge banden gemonteerd, immers in die tijd bestonden er geen laagprofiel banden. Dit oogt realistischer en vult ook mooier de wielkasten. De drie blokjes zijn om de juiste off-set te krijgen voor de op liggende Alpina velgen, zodat deze niet de remklauwen raken en dat ze niet te diep in de velg komen te liggen...

Eind resultaat, ook nog een antenne gemonteerd voor de
finishing touch...
Enjoy, ik zal hem voor je meenemen naar Houten 2 April, Vishal...