Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Als de geruchten kloppen, dan gaat zijn papa BMW-Sauber over kopen. Eens even denken wie er dan een stoeltje heeft...
Nelsinho? Check!
Heidfeld? Neuh
Kubica? Niet echt he
Bruno? Waarschijnlijk wel....

En dat is toch het mooie als je weer gaat werken met priveteams. Soms komen er enorme eikels in een team die als tweede viool gaan spelen naast een topcoureur. Kijk maar naar McLaren in 1988 met de klootviool Prost en de opperzeus Senna. Brawn met Rubinho die moet strijden met Button en bijvoorbeeld een Damon Hill die in David Coulthard ook een aardige secondant vond die later hetzelfde truucje deed met Hakinnen. En Rubinho die in zijn begintijd een klootviool had in de persoon van Verstappen.

En zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat combinaties te maken. :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

De heeeeele Jolly Club wenst Sauber-Piquet dik vet succes met twee van die apen als rijders. :lol:

Bij voorbaat al even legendarisch als Simtek, Pacific en Onyx bij elkaar. Leve de prive-teams !!! :dance:

:nuts:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Mooi toch!
En soms ontstaat er een pareltje uit die teams. Zoals het hoort :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Jij hebt makkelijk praten Hermann, je bent nog jong. Ik heb niet meer de tijd daar op te wachten! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Daar heb je wel een punt, maar neem Jordan maar eens als voorbeeld. Als jij met pensioen gaat op je 72ste zal er team in vergelijkbare tijd ook een topteam worden.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

klootviool Prost :shock: Was ie niet een paar keer wereldkampioen en de grote tegenstander van Senna?
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Peter Parker schreef:klootviool Prost :shock: Was ie niet een paar keer wereldkampioen en de grote tegenstander van Senna?
inderdaad zo kloot was die fransoos nu ook weer niet :mrgreen: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

(Bron; Verstappen.nl)

F1: Stefan GP leest FIA de les

(4/8/2009) Al enkele jaren is het een en al machtsvertoon in de Formule 1. Het ene grote fabrieksteam tegen het andere, tegen de FIA, tegen Max Mosley en tegen Bernie Ecclestone. Elke keer loopt het na min of meer redelijke strubbelingen weer met een sisser af. Ondanks de grote klap van de kredietcrisis racen ze nog steeds in een miljoenen verslindende serie. De grote teams verklaarden de oorlog aan Bernie en aan de FIA en dreigden zelfs een eigen serie te starten. Ook dat liep met een sisser af. Waren ze dan net allemaal niet groot genoeg?

Toen kwam Zoran Stefanovic... en de hele Formule 1 beeft! Wie? Zoran Stefanovic is de baas van het Servisch bedrijf AMCO, die zich hadden aangemeld om in 2010 met Stefan Grand Prix deel te nemen aan de Formule 1. Ooit (in 1997) was Stefanovic al kort in beeld bij de F1 toen hij een bod deed op het voormalige Lola team.

De drie teams die volgend seizoen in de F1 nieuw toegelaten worden zijn Manor, Campos en USF1. Allemaal met Cosworth motoren. Dat is geen toeval, want nu blijkt dat de FIA alle teams verplicht voorschreef een contract met Cosworth aan te gaan om überhaupt deel te nemen aan de selectie. Stefanovic had daar geen zin in omdat hij al een mooie deal had met een andere motorenleverancier in de F1, maar bovendien was hij binnen zijn bedrijf AMCO goed in staat zelf een concurrerende motor te bouwen. Twee alternatieven die beter en goedkoper waren dan de Cosworth deal.

Om dan maar kans te maken om deel te nemen, was Stefanovic bereid de motorendeal van Cosworth toch te accepteren, maar hij werd niet toegelaten in de Formule 1.

Zoran Stefanovic gooide de knuppel in het hoenderhok door zich niet te beklagen bij de Formule 1, ook niet bij de FIA, maar hij diende een officiële klacht in bij de Europese Commissie. In deze klacht omschrijft hij de FIA als een club die vrije concurrentie in de weg staat. Hij eist daarbij een nieuwe selectie van teams voor volgend seizoen. Zoran beroept zich op artikel 81 en 82 van de Europese antitrust wet.

Een beslissing van de Europese Commissie hierin zou er op zijn minst voor zorgen dat de drie teams die voor 2010 aangenomen zijn opnieuw door een selectieprocedure heen moeten, samen met andere teams die afgewezen werden. Voor de fans van Formule 1 is dat een goed teken, want wie zit te wachten op teams die enkel meedoen omdat ze een motor kozen vanuit een politiek aspect?

De Formule 1 is vooral ongerust omdat Stefanovic de klacht heeft ingediend bij de Europese Commissie en niet direct bij de FIA of de Formule 1. Het enige wat Bernie en de nieuwe teams kunnen doen is dus afwachten. Een onderzoek door de antitrust commissie kan overigens nog veel meer stof doen opwaaien. Daar kan de Formule 1 van meepraten! Het vorige onderzoek - in 1990 - zorgde er bijvoorbeeld voor dat de rechten van Formule 1 voor 100 jaar verkocht dienden te worden en dat Ecclestone niet meer alleen-eigenaar was.

Het is moeilijk voor de drie nieuwe teams omdat ze eigenlijk al lang contracten af moesten sluiten, maar ze weten dus nog helemaal niet of ze mee mogen doen. Formule 1, maar meer nog de FIA, heeft nu dus iemand gevonden die precies het zere been wist te vinden en klaar krijgt waar veel groteren niet in slaagden: de FIA en de Formule 1 even te laten beven.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Gezellig theekransje de laatste tijd in die F1 zeg :lol: :|

Piquet die ze eruit tiefen en die Briatore even tot op zijn enkels afbrand :lol:

Ferrari die huilie huilie doet omdat Williams hun poot stijf houdt :shifty:

Het nekje en de 300.000 item's die weer uit het stof getrokken worden over die Duitsert :doh:

BMW die ze allemaal een dikke vinger geeft :thump_up:

Stefanovic die even natte bilnaden bij de FIA bezorgt :worshippy:

Is het raceseizoen al afgelopen of wa......? :lol: :lol:
rsh_scuderia
Moderator

Zomerkomkommersloeg-periode.
Dus altijd wat te beleven. :dance:

Jammer dat het racen zelf geen ruk meer voorstelt :lol:
rsh_scuderia
Moderator

AMSTERDAM - Het blokkeren van een test van Michael Schumacher in de huidige Ferrari door het Williams-team is de Italiaanse renstal flink in het verkeerde keelgat geschoten. Op de eigen website haalt het team flink uit tegen de Britse concurrent.

"Raad eens wie tegen een test van Schumacher in de F60 is? Een team dat al jaren niets meer wint en toch geen kans voorbij laat gaan om een gebrek aan sportiviteit te demonstreren."

"En voor de goede orde, Ferrari gaf Scuderia Toro Rosso toestemming om met Jaime Alguersuari te testen. Toen wees iemand anders blijkbaar ook al naar de precieze voorschriften uit de reglementen", luidt de boodschap op de Ferrari-site.

Jaime Alguersuari debuteerde tijdens de Hongaarse GP zonder een meter op een circuit te hebben gereden in de wagen die zijn team dit seizoen gebruikt.
:lol:
Wat een jankerds zeg.
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

alsof dat sportief is:
"Raad eens wie tegen een test van Schumacher in de F60 is? Een team dat al jaren niets meer wint en toch geen kans voorbij laat gaan om een gebrek aan sportiviteit te demonstreren."

Lijken wel kleuters :lol:
Afbeelding
brambo21
Contacteer:

Bericht door brambo21 »

Rentree Schumacher onzeker door nekproblemen
05 augustus 2009

Het is nog altijd niet honderd procent zeker of Michael Schumacher wel terug kan keren in de Formule 1. De Duitser kampt met nekpijn en medische tests moeten nog uitwijzen of zijn nek de hoge G-krachten in de Formule 1 wel aankan.

"Het is nog niet zeker of zijn nek wel sterk genoeg is", liet Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, woensdag weten aan het Duitse SID. "De rentree is afhankelijk van medische tests die nog moeten plaatsvinden. Daarna is pas duidelijk of hij kan rijden." Wanneer deze tests zijn, wilde Khem niet zeggen.

Schumacher, die door Ferrari is gevraagd om voor Felipe Massa in te vallen, testte afgelopen weekend nog met een twee jaar oude Formule 1-auto op het circuit van Mugello. De 40-jarige Duitser liet na de test weten dat hij zijn nek zeker voelde. "Ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ze bestonden, vooral rondom mijn nek", verklaarde hij. "Maar het is logisch dat je bepaalde dingen voelt, als je zo lang niet meer hebt gereden. Ik ben erg benieuwd hoe de komende dagen zullen verlopen."

De nekproblemen van de zevenvoudig wereldkampioen zijn een erfenis van een val van de motor eerder dit jaar, op het circuit van Cartagena in Zuid-Spanje. Schumacher benadrukte dat zijn gezondheid op de eerste plaats komt: "Dat is een duidelijke afspraak die ik heb gemaakt met Ferrari, en trouwens ook met mijn vrouw."

sorry hardcore fans maar dit vind ik toch watjes gedrag , ik mag niet testen dus dan maar zo ??????
ik mag van MIJN VROUW niet zo veel geld uitgeven aan modellen , of aan races :dance: :lol: :cool:
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Nu ben ik geen fan van de man, en dat weten der hier maar zat :mrgreen:
Maar deze reactie slaat kant nog wal :eh: Dus hij heeft last van z'n nek maar moet niet zeuren en gaan rijden?
Das hetzelfde als een kind van 8 in jou bus proppen en laten rijden omdat ie op de Playstation zo goed kan rijden :lol:
Je weet namelijk bij voorbaat al dat het dan niet goed gaat aflopen. :idea:
brambo21
Contacteer:

Bericht door brambo21 »

Markopolo schreef:Nu ben ik geen fan van de man, en dat weten der hier maar zat :mrgreen:
Maar deze reactie slaat kant nog wal :eh: Dus hij heeft last van z'n nek maar moet niet zeuren en gaan rijden?
Das hetzelfde als een kind van 8 in jou bus proppen en laten rijden omdat ie op de Playstation zo goed kan rijden :lol:
Je weet namelijk bij voorbaat al dat het dan niet goed gaat aflopen. :idea:
sorry maar dit wist hij toch wel op voorhand , pas een ongeluk gehad .
had hij dan niet beter EERST nagedacht of en eerst de spieren gecheckt VOORDAT je met groot bravoer roept "ik neem Massa"s plek wel in"
nu zet hij zichzelf toch wel een beetje te kijk zeker of niet?
hij hoeft van mij ook niet te rijden ,ook ik zit echt niet op en crash te wachten,maar nogmaals ik vind het een beetje dom om het op deze manier te doen
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Plaats reactie