Rentree Schumacher onzeker door nekproblemen
05 augustus 2009
Het is nog altijd niet honderd procent zeker of Michael Schumacher wel terug kan keren in de Formule 1. De Duitser kampt met nekpijn en medische tests moeten nog uitwijzen of zijn nek de hoge G-krachten in de Formule 1 wel aankan.
"Het is nog niet zeker of zijn nek wel sterk genoeg is", liet Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, woensdag weten aan het Duitse SID. "De rentree is afhankelijk van medische tests die nog moeten plaatsvinden. Daarna is pas duidelijk of hij kan rijden." Wanneer deze tests zijn, wilde Khem niet zeggen.
Schumacher, die door Ferrari is gevraagd om voor Felipe Massa in te vallen, testte afgelopen weekend nog met een twee jaar oude Formule 1-auto op het circuit van Mugello. De 40-jarige Duitser liet na de test weten dat hij zijn nek zeker voelde. "Ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ze bestonden, vooral rondom mijn nek", verklaarde hij. "Maar het is logisch dat je bepaalde dingen voelt, als je zo lang niet meer hebt gereden. Ik ben erg benieuwd hoe de komende dagen zullen verlopen."
De nekproblemen van de zevenvoudig wereldkampioen zijn een erfenis van een val van de motor eerder dit jaar, op het circuit van Cartagena in Zuid-Spanje. Schumacher benadrukte dat zijn gezondheid op de eerste plaats komt: "Dat is een duidelijke afspraak die ik heb gemaakt met Ferrari, en trouwens ook met mijn vrouw."
sorry hardcore fans maar dit vind ik toch watjes gedrag , ik mag niet testen dus dan maar zo ??????
ik mag van MIJN VROUW niet zo veel geld uitgeven aan modellen , of aan races