Michael Schumacher blaast F1-comeback af
11 augustus 2009
De comeback van Michael Schumacher is van de baan. De Duitser heeft teveel last van zijn nek, een overblijfsel van een motorongeluk in februari, en is niet in staat om weer te gaan racen in de Formule 1, waar de g-krachten enorm zijn.
"Gisteravond heb ik Ferrari-president Luca di Montezemolo en teambaas Stefano Domenicali moeten informeren dat ik helaas niet kan invallen voor Felipe", liet de Duitser weten op zijn website. "Ik heb er echt alles aan gedaan om mijn terugkeer mogelijk te maken, maar tot mijn spijt is het niet gelukt. Helaas hebben we de pijn die ik kreeg tijdens de test in Mugello niet kunnen verhelpen, ondanks het feit dat we op medicinaal en therapeutisch gebied alles hebben geprobeerd."
"De consequenties van de verwondingen die ik opliep in mijn motorongeluk in februari, breuken in de nek en bij het hoofd, zijn nog steeds te zwaar. Daarom kan mijn nek de enorme krachten van een Formule 1-auto nog niet aan. Dit is een duidelijk resultaat van de onderzoeken die we in de afgelopen twee weken hebben gedaan. Aangezien er geen verbetering was na de dag in Mugello, heb ik besloten om de definitieve test gisteren te doen."
"Ik ben diep, diep teleurgesteld. Het spijt me enorm voor Ferrari en alle fans die hun vingers voor mij gekruist hielden. Ik kan alleen maar herhalen dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht lag. Het enige wat ik nu nog kan doen, is duimen voor het hele team in de komende races."
ik heb het al eerder gezegd ik vind het dom , hij had in mijn ogen :
eerst moeten nadenken over zijn letsel
en dan pas zeggen ik doe het
nu zijn er toch weer wel veel mensen die voor hem een kaartje gekocht hebben