Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Alfa Romeo Tipo 159 Alfetta 1951

Bericht door Johan »

squadraminiatura schreef:Leuke en fraaie updates :thump_up:

De Alfa 159 zeer recent nog aan het werk gezien en gehoord
Waar heb je dit pas mogen ervaren ?
Moet toch wel bijzonder zijn lijkt me.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio collectie: Ferrari 430 Scuderia

Bericht door Johan »

rsh_scuderia schreef: Massers, Scuderia' s, wat wil een echte autoliefhebber nou nog meer :?:
Gaan er zeker nog meer komen alleen die moeten nog gekocht worden...... :D
Overigens word het volgende model ook een heerlijke, morgen zal ik hem plaatsen.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Timo95

Bericht door Timo95 »

Heerlijke F430 Scuderia :drool: :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

De Scuderia komt inderdaad mooi uit in het geel tegen de zwarte achtergrond! Mooie update met leuke achtergrondinformatie :dance:
Johan

Re: GioGio collectie: Ferrari Enzo

Bericht door Johan »

Na deze heerlijke Scuderia nu tijd voor de volgende, het is eveneens een Ferrari.

Ferrari Enzo
De Ferrari Enzo is een zeer exclusieve sportwagen van 2002 en feitelijk de opvolger van de eveneens heerlijke Ferrari F50.
Van de Enzo zijn slechts 400 exemplaten gebouwd en was daarna de basis voor andere modellen zoals de Ferrari 430 en FXX maar ook de Maseratie MC12.

de Enzo was voorzien van een 6.0 liter V12 met een vermogen van 662 pk en 657 Nm.
Topsnelheid van de wagen is 363 km/u en een 0-100 in 3,6 seconden.
De Enzo gebruikte veel technieken en materialen uit de F1, ook technieken die niet in de F1 zijn toegestaan.

Kenmerkend voor de Enzo was dat je niet zelf kon bepalen of je een Enzo wilde kopen, Ferrari nam de beslissing of je in aanmerking kwam voor een Enzo die overigens behoorlijk aan de prijs was.
Zo was éém voorwaarde dat je al in het bezit moest zijn van een F40 of F50.
Overigens is de officiele naam van de wagen Enzo Ferrari en niet Ferrari Enzo zoals ie eigenlijk wel altijd genoemd word.

De Enzo is waarschijnlijk de laatste met een V12, dit omdat het vrijwel zeker is dat de opvolger van de Enzo een twin-turbo V8 zal geen krijgen maar ook een V10 of V12 Hybride zijn niet uitgesloten.

Hoewel de Enzo zeer snel is weet ie in de praktijk (en circuit) de Ferrari 430 Scuderia niet of nauwelijks van zich af te schudden. :!:

merk: Ferrari
model: Enzo
schaal: 1/43
fabrikant: HotWheels Elite
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op wo 05 jun 2019 12:34, 6 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op vr 08 mar 2019 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Johan

Bericht door Johan »

:)
Laatst gewijzigd door Johan op vr 08 mar 2019 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
DreetnS

Bericht door DreetnS »

Heerlijk model, maar ik vind het persoonlijk jammer dat je hem in het zwart gekozen hebt!
Hij komt er niet uit zoals hij eruit zou moeten komen! Maar toch blijft het leuk om naar te kijken! Mooie foto's! :D
Johan

Bericht door Johan »

DreetnS schreef:Heerlijk model, maar ik vind het persoonlijk jammer dat je hem in het zwart gekozen hebt!
Hij komt er niet uit zoals hij eruit zou moeten komen! Maar toch blijft het leuk om naar te kijken! Mooie foto's! :D
Ik snap wat je bedoel maarja, rood ziet je al zo vaak, geel vind ik niet mooi voor dit model, wit vind ik wel mooi maar kocht tegelijk een Lamborghini Reventon in het wit dus zodoende kwam ik op zwart uit voor de Enzo.
Is natuurlijk ook niet leuk als iedereen dezelfde kleur heeft.... :D
Overigens komen er zeker nog wel rode Ferrari`s in de collectie, dit omdat ik nog geen rode Ferrari heb.

Moet wel zeggen dat als ik geld genoeg zou hebben voor een 1:1 Ferrari het ook zeker geen rode zal worden. :(

Maargoed, dit is een korte uitleg hoe ik tot de keuze zwart ben gekomen... :D
rpi

Bericht door rpi »

Gave foto's van de Enzo op het Cavallino Rampante :worshippy:
Johan

Re: GioGio collectie: Renault AG Fourgonnette La belle Jardi

Bericht door Johan »

Na het geweld van de Enzo gaan we nu even naar iets heel anders, we gaan naar het jaar 1910.

Renault AG Fourgonnette La belle Jardinière 1910
Renault Type AG, geproduceerd in 1910.
Deze Renault was de eerste wagen die op grote schaal als taxi in de stad Parijs dienst deed.
De motor was een twee cilinder,had een inhoud van 1,1 liter met een vermogen van 12 pk.
Hiermee haalde hij een topsnelheid van 50 km/u.

De AG van dit schaalmodel is een Fourgonnette ofwel, een bestelwagen.
Helaas heb ik niet meer info over dit model, mocht iemand wat weten, info is welkom.

merk: Renault
model: AG
uitvoering: Fourgonnette La belle Jardinière 1910
fabrikant: Altaya
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 26 apr 2020 15:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Renault Juvaquatre 1937

Bericht door Johan »

Na de vorige Renault nu gelijk door naar de volgende Renault, het is er ééntje van het jaar 1937.

Renault Juvaquatre 1952
De Renault Juvaquatre is gebouwd van 1937 tot 1960.
Andere namen voor deze Renault waren ook wel Renault Dauphinoise of Renault Juva 4.

De wagen was in verschillende varianten leverbaar zoals bijvoorbeeld de twee-deurs coupe, 2-deurs van (Fourgonette), 4-deurs sedan, 4-deurs stationwagen (Camionnette ).
Het schaalmodel is de 2 deurs Fourgonette (bestelwagen) in dienst van Michelin.
Ook was hij met verschillende motoren leverbaar, wel allemaal vier cilinder.
Zo waren ze er met een inhoud van 747cc, 845cc en een 1003cc, allemaal kleine motoren dus.
Met name de latere modelen (vanaf 1956) waren bekend onder de naam Dauphinoise.

De modellen werden gebouwd van 1937 tot 1948 op de station na, die bleef in productie tot 1960.
De zwaarste motor (1003cc) had een vermogen van 24 pk en gaf de wagen een topsnelheid van 90 km/u.

merk: Renault
model: Juvaquatre
uitvoering: 1937
fabrikant: Solido
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op di 04 jun 2019 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
benzfreak

Bericht door benzfreak »

Wow het gaat hard hier :thump_up: Wederom een geslaagde update,met prachtig fotowerk :worshippy: :drool:
Timo95

Bericht door Timo95 »

Fraaie Enzo :drool:
Ik vind hem persoonlijk ook mooier in het rood, maar begrijp je keuze voor zwart omdat je niet dezelfde kleur als iedereen wilt :thump_up:

Leuke Renault's ook :worshippy:
Afbeelding Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

Rood is gewoon mijn kleur niet..... :(
Maar rode Ferrari`s komen er nog wel hoor....... :D
Plaats reactie