A1 Grand Prix

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Ik was ook super nieuwsgierig over deze nachtrace. Echter, het fenomeen is alweer afgelast. De teams willen eerst meer ervaring hebben in de A1GP. Dus misschien later dit seizoen wel!

bron http://www.verstappen.nl:
Het initiatief om in Maleisië een nachtrace te houden met de A1 Grand Prix serie, is in een vroeg stadium al weer geannuleerd. De race gaat wel door, maar gewoon overdag.
Sommige deelnemers in de serie vonden het te vroeg (het is de vijfde race) om al een nachtrace te organiseren. Ze willen eerst meer ervaring met de serie opdoen.
Er is nog niets bekend over het feit of een andere race dit seizoen wel in het donker zal worden verreden.
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Helaas pindakaas, ach ja, niks aan te doen, volgende keer beter :).
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Zo'n nachtrace kan heel intressant zijn, maar overdag zie je toch meer.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

ik hoop dat het goed gaat met die jappaner :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik werd wel helemaal gek van al die SC op de baan iedere keer. De sprint race naar de vaantjes en ook de hoofdrace was belabberd daardoor. Ze mogen van mij die krappe banen mijden. :thump_down:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Peter Parker schreef:Ik werd wel helemaal gek van al die SC op de baan iedere keer. De sprint race naar de vaantjes en ook de hoofdrace was belabberd daardoor. Ze mogen van mij die krappe banen mijden. :thump_down:

Helemaal mee eens, kreeg een dikke *** van die Safety car, die er tevens niet uitzag :?
Zou die sjeik zijn eigen wagen hebben ingezet en achterin gezeten hebben :|
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Ik ben het helemaal eens met PP. De A1GP's in Duitsland en Portugal waren een stuk leuker. Deze circuits zijn ook beter geschikt voor formule auto's. Branch Hatch en Eastern Creek vallen wat dat betreft tegen.

Voor de komende 8 races zijn voor mij Sentul (IND), Durban (ZA-stratencircuit) en Curitiba (BRA) nog grote onbekenden: circuits waarop ik nog geen races gezien heb. Weet iemand of dit leuke circuits zijn die beter geschikt zijn voor formule wagens?

Van de overige circuits zijn Dubai, Monterray en Laguna Sega ook niet echt brede circuits, toch? Ook al wordt er op Monterray en LS door CART geraced. (waar er vaak ongelukken gebeuren ivm de weinige inhaalmogelijkheden).
Laatst gewijzigd door GiRacer op ma 07 nov 2005 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Laguna Seca kenmerkt zich eigenlijk door een paar korte stukken tussen de bochten. Die Pwoerboost knop komt dan wel van pas. Maar echt inhalen met gelijkwaardioge auto's is zeer lastig volgens mij, en de uitloopstroken op die banen zijn gewoonweg van zand en dan een betonnen muur.
Dur reken maar weer op de Safetycar
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Dubai start Verstappen als 19de :roll:

Elke keer gaat het in de vrije trainingen goed en dan komt de kwalificatie en dan lukt het em weer niet.

Ligt het kwalificatiesysteem Verstappen niet, net zoals Ralf Schumacher niet kon wennen aan het nieuwe systeem in de F1 :shock:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Wie zal het zeggen? Ik vind het ook zeer vreemd dat Jos in de top 3 rijdt in een vrije training en dan in de kwalificatie ineens 1.5 sec langzamer!
Slaat echt nergens op! (Zeg ik als Jos fan)...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik snap ook niet dat mensen op trainingen af gaan. Ik moet nog meemaken dat een training ooit een beeld heeft gegeven van hoe het in de kwalificatie of race zou gaan... :? En toch gaan er zoveel elke keer weer van die trainingen op aan. Tot aan Olaf Mol toe...
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Wat ik begrepen heb is dat er tussen de laatste training en kwalificatie nog aan de auto gesleuteld is om hem te optimaliseren.
Als dit werkelijk zo is, kan ik alleen maar zeggen: Was er met je poten vanaf gebleven. :doh:
Maarja wie ben ik.

p.s.
Waren de prestaties maar net zo mooi als zijn laatste model (Minardi 2-seater) :angel:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos

Bericht door Jos »

Matt als de omstandigheden veranderen (wat vrijwel altijd het geval is) dan zal de auto toch veranderd moeten worden...Met veranderingen heeft RFH tot nu toe altijd nog problemen gehad :x
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

"Met de A1 zou Jos zijn werkelijke potentieel laten zien."

Nou dat lukt hem aardig. :mrgreen:

Als de auto (toevallig) goed is gaat hij best hard, maar hij is zelf niet in staat om de auto sneller te maken. En daar liggen nu juist de kwaliteiten van echt grote coureurs (Senna, Prost, Schumacher, Hakkinen bijvoorbeeld, maar ook geen-F1 mannen als Schneider, Ludwig, Kristensen en bijvoorbeeld Peter Kox :thump_up: )

Ik ben nooit een fan van Verstappen geweest en zal het dit seizoen ook niet gaan worden vrees ik.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
boerke04

Bericht door boerke04 »

Kwalificeren is nooit Jos z'n pakkie an geweest, in de F1 niet en nu duidelijk ook niet. Ik hoop maar dat ie de eerste paar rondes overleeft en ergens in de top 10 kan finishen.

Oh ja, Jos als je dit nog leest voordat de race begint, laat alsjeblieft je motor niet weer afslaan bij de start van de hoofdrace. Ik word hier wel erg ongeloofwaardig als ik je weer moet verdedigen :oops: :mrgreen: .

Ik snap er trouwens geen hol van dat RTL deze race niet gewoon live uitzendt, zo vroeg is het toch niet deze keer. En wat ik al helemaal niet snap is dat ze het toch brengen als een live uitzending met hun onderbreking van een half uur tussen de races :thump_down: .
Afbeelding
Plaats reactie