F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

waar is de RIJDER in dit hele verhaal? Ferrari of geen Ferrari,zo'n machine doet niks zonder rijder... Ferrari is 1 van de teams die de Formule 1 gemaakt hebben zoals het nu is. Alle teams hebben hierin hun steentje bijgedragen. Ik denk dat Colin Chapman(Lotus) en Mauro Forghieri (Ferrari) de grootste grondliggers zijn van de F1 en autosport in het algemeen.

Toegevoegd na 8 minuten:

GiRacer schreef:Ik heb dus precies hetzelfde. Maar Ferrari heeft vanaf 1997 nooit enorme revoluties doorgevoerd. Zo had ik bij de F2004 ook zoiets van: "jeetje, andere teams komen met een echt nieuwe auto met andere airodynamica en Ferrari blijft een beetje bij het oude", en dat jaar waren ze oppermachtig.

Ik had het zeker leuk gevonden om eens een compleet nieuwe ferrari te mogen aanschouwen, maar deze 248F1 is zeker geen garantie voor nog zo'n slecht jaar. :)

zag ik niet nadat ferrari op de Ferrari F2003GA die haaienvinnen op de zijkanten had de jaren daarna Renault,Toyota ermee rondrijden? En de zogenaamde "schoorstenen"op de zijkanten?? Die zie ik nu ook bij andere Teams.....
Reiben
Schaal: 1:18

Bericht door Reiben »

idd Vivado... Ferrari is bij heel wat dingen ook trendsetter geweest, waarmee ze zeker hun voordeel haalden. Ze hebben er speciale mensen voor in dienst dus ook al lijkt er niet veel te veranderen, het verschil zit hem waarschijnlijk in de details.

Greetz

Reiben
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Zeker, ferrari heeft ook nieuwe dingen geintroduceerd. Maar het basisconcept van de airodynamica is al jaren redelijk hetzelfde. Dat is niet erg, dat is, denk ik, juist de kracht van Ferrari. Zo uit mijn geheugen denk ik dat de schoorstenen van McLaren kwamen..De ventilatievinnen en de uitlaten zijn zeker wel als eerste uitgevoerd door Ferrari! Maar in mijn beleving zijn dat meer detailwijzigingen (zeker van die vinnen).

Een revolutie vind ik zoals de Mp4-18/19 qua voorkant, de extreme achterkant van renault en de walrusneus van Williams. Dat zijn compleet nieuwe concepten die in dat tijdbeeld niet bekend waren. Die teams hebben risico's genomen en vaak verloren. Niet slim dus! Maar wel spannend! (Zeker voor modelautoverzamelaars) :)
Contacteer:

Het cirkeltje is rond...uiteindelijk is het doel om je droomauto in je collectie te halen! Morgen mag ik mijn Ferrari F2005 1/43 ophalen.
Hoewel dit een beetje een zwarte schaap is binnen de familie moet ik deze zeker hebben. Ik zal deze naast de rest zetten,dan maken we er een quiz van...."zoek de 10 verschillen"!!

Toch een mooie machine die F2005
Afbeelding
Forza ferrari 2006!
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Ik denk altijd dat je op een gegeven moment toch op de aerodynamisch gezien meest perfecte vorm zit? Of heb ik het mis? Als je het zo bekijkt is het misschien wel positief dat Ferrari de auto's aerodynamisch gezien niet zoveel verandert.

Hoe dan ook,vindt het een gaaf ding geworden! Echter zoals ik heb begrepen kan de aerodynamica nog veranderen en zo ook auto qua uiterlijk... Ben benieuwd.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

@ hanzjepanzje: daar heb je zeker een punt. Binnen de gekozen architectuurprincipes van de airodynamica zoals deze door Ferrari is opgesteld is zeker de grens een tijd geleden al redelijk bereikt. Dat is een goede zaak natuurlijk. Maar een extra-voorvleugeltje doet mij toch een beetje geknutseld voor. En aangezien het vorige seizoen Ferrari ook downforce mistte, had ik een heroverweging van die principes zeker niet gek gevonden.

Ferrari heeft er zeker een handje van om niet met het ultieme airo pakket in het begin te testen. We zullen zien.

@vivado: de opmerking van die modelauto's was natuurlijk met een knipoog bedoeld.. :)
Contacteer:

tuurlijk Giracer,dat weet ik toch... het is altijd leuk om te zien hoe al die ontwikkelingen op schaal uitkomen....blijft altijd spannend zo....
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

vivado ferrari collection schreef: Ik denk dat Colin Chapman(Lotus) en Mauro Forghieri (Ferrari) de grootste grondliggers zijn van de F1 en autosport in het algemeen.

Chapman: Ja
Foghieri: Stuk minder. Pas toen Luca de Montezemelo zich als jong broekie zich met het team ging bemoeien werden er na jaren van droogte weer titels behaald. Foghieri was een begenadigd technicus, maar ook een zenuwpees.
Dus wat dat betreft waren de prestaties echt teamprestaties.

Chapman had, in zijn tijd, gewoonweg brilliante ingevingen. Ferrari volgde, toen al, de traditionele concepten. Bijvoorbeeld het doorblijven rijder met de 12 cilinder, terwijl iedereen toen al reed met een V8.
Of doorblijven gaan met een verouderd chassis, terwijl het hele veld reed met een monoqocue principe.
Vooruitgang wordt er wel geboekt. Maar betrouwbaarheid win je titels mee.... :wink:
Contacteer:

Ok Ferrari bleef veel hangen aan tradities,kwam een beetje door de eigenwijsheid van Enzo Ferrari zelf. Cooper reed eind jaren 50 met motoren achterin,terwijl Enzo vond dat paarden koetsen moesten trekken en niet duwen. Later toch overstag gegaan met 156 "sharknose".
Wel was Ferrari met de F1/89 het eerst met de revolutionaire 7 versnellingsbak die via het stuur bediend kon worden.
Luca di Montezemelo is inderdaad altijd de motivator geweest achter het team. Zo zie je maar dat charisma ook mee telt....
Afbeelding
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Nou, de volgende nieuwe bolide: De Honda RA106

Opvallend: die flappen aan de sidepods, neus die heel plat is aan de onderkant, achtervleugel.

Brute bak hoor..

afbeeldingen van http://www.f1racing.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Ligt het aan mij of worden er steeds meer flapjes, vleugeltjes en wat dies meer zij op de auto's geplaatst?

En wij als verzamelaars maar klagen over de verhoogde prijzen! Er moet steeds meer metaal gebruikt worden volgens mij.... :eh:
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Okee, als dit niet het ulitieme moment is om die lelijke flapjes te verbieden dan zal het nooit gebeuren. Die dingen op die Honda zijn levensgevaarlijk...stel dat er iemand over het circuit loopt, die is zo in 2 :). Nee, ondanks het feit dat het wel iets heeft mogen ze die dingen meteen verbieden...worden de modelletjes ineens goedkoper.
GiRacer
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Ja, deze Honda is wel erg extreem op dat vlak.
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Zo hé die BAR ziet er inderdaad dwaas uit, rare welvingen en hoekjes alom. Nice! :thump_up:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Dit gaat moeilijk worden in de toekomst :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gesloten