F1 2007
Dat is geen zwartkijken dat is realisme... Als je serieus denkt dat je met een F1 team geld kunt verdienen dan weet ik het niet hoor. Spyker had de F1 niet nodig voor naamsbekendheid, sterker nog het heeft meer kwaad gedaan voor de merknaam want overal zie je alleen de lachwekkende foto er bij staan van Albers die met de halve pitsinhoud er van door wil. De eerste straatwagen van Spyker heeft met zijn opvallende design meer naamsbekendheid opgeleverd dan het hele F1 avontuur ooit kan doen.
Wat Monty zei, het is alleen maar een speelbal van mensen die boven hun stand willen leven.
Wat Monty zei, het is alleen maar een speelbal van mensen die boven hun stand willen leven.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Ferrari10flrb
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
F12007
Laat ik het zo stellen, dat ik het zwartkijken vond, maar achteraf gezien lijkt het erop dat het idd realisme is.St. Paul schreef:Dat is geen zwartkijken dat is realisme... Als je serieus denkt dat je met een F1 team geld kunt verdienen dan weet ik het niet hoor. Spyker had de F1 niet nodig voor naamsbekendheid, sterker nog het heeft meer kwaad gedaan voor de merknaam want overal zie je alleen de lachwekkende foto er bij staan van Albers die met de halve pitsinhoud er van door wil. De eerste straatwagen van Spyker heeft met zijn opvallende design meer naamsbekendheid opgeleverd dan het hele F1 avontuur ooit kan doen.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
Mijn verzameling:
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat de vaderlandse pers er alles aan doet om Spyker in een negatief daglicht te stellen.
Maar inderdaad, dat het niet verstandig was om de merknaam Spyker aan een F1 team te hangen was duidelijk, hoewel ik op dit forum (meen ik) wel eens heb gehoord dat met de Le mans auto's men een hogere klasse had moeten zoeken, zodat het meer zou concurreren met merken waar ze als straatauto's ook mee concurreren.
Maar inderdaad, dat het niet verstandig was om de merknaam Spyker aan een F1 team te hangen was duidelijk, hoewel ik op dit forum (meen ik) wel eens heb gehoord dat met de Le mans auto's men een hogere klasse had moeten zoeken, zodat het meer zou concurreren met merken waar ze als straatauto's ook mee concurreren.
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dikbedrukte, dat vind ik dus het meest erge aan deze soap.Momenteel gonst het van de geruchten rond het vertrek van Michiel Mol bij Spyker. De berichtgeving is verwarrend, maar volgens RTLGP verlaat Mol het bedrijf in Zeewolde, en niet het F1 team dat er los van staat. Dit zou komen omdat Mol een bod op het team wil doen om het over te nemen en geen belangenverstrengeling wil.
In het op 14 augustus uitgegeven persbericht kondigt Spyker Cars N.V. wijzigingen in het management aan en wordt een toelichting gegeven op de ontwikkeling van de financiële resultaten. De wijzigingen in het hoger management zijn bedoeld om een eventuele belangenverstrengeling in één van de mogelijke toekomstscenario's te voorkomen.
Daarnaast wordt aangekondigd dat 2007 naar verwachting met een verlies wordt afgesloten. Dit wordt veroorzaakt door tegenvallende resultaten van het Formule 1 team, de verkoop van straatauto's en het GT2 team.
In het persbericht stelt Spyker dat het, door de sterke groei van het personeelsbestand, in april 2007 financieel krap kwam te zitten en dat dat veel negatieve publiciteit heeft opgeleverd. Deze negatieve publiciteit heeft het vertrouwen in het bedrijf doen afnemen. Een zogeheten 'bank run' wat het gevolg, welke de financiële draagkracht van het bedrijf nog verder aantastte.
Door aanhoudende speculaties in de pers omtrent de te kiezen toekomststrategie hebben ertoe geleid dat diverse externe partijen een bod hebben gedaan, onder andere op het Formule 1 team of delen daarvan. Michiel Mol is één van die partijen. Om belangenverstrengeling te voorkomen treedt Mol af als (interim) algemeen directeur én als directeur van het Formule 1 Team.
Zijn bestuursfunctie bij Spyker Cars zal worden overgenomen door Hans Hugenholz, de huidige vice-voorzitter van de Raad van Toezicht. Mol's directeursrol bij het Formule 1 Team zal worden overgenomen door Colin Kolles. Deze zal direct aan Hugenholz gaan rapporteren.
Michiel Mol zal wel met het Formule 1 Team meereizen zijn ondersteuning bieden, maar hij zal gedurende die periode niet betrokken worden bij strategische of financiële beslissingen.
Spyker sluit verkoop van (een deel van) het F1 Team niet uit maar stelt dat het nog te vroeg is om te speculeren over de uitkomst van het lopende onderzoek naar de te volgen weg.
Spyker verklaart verder in het persbericht waar de verliezen bij Spyker Cars, F1 en GT2 vandaan komen. Genoemd worden o.a. hogere aanloopkosten voor het Formule 1 Team dan verwacht, kosten voor het verbeteren van de prestaties van de Spyker F8-VIII en problemen bij de ontwikkeling van de Spyker C8. Ook wordt gesteld dat het GT2 team sponsors is verloren aan het F1 Team, en door de aanhoudende negatieve publiciteit niet in staat is geweest vervangende sponsoren te verwerven.
De straatauto divisie heeft "buitenproportioneel" geleden onder de negatieve publiciteit maar verwacht beter te presteren in de tweede helft van dit jaar, hoewel dat niet voldoende zal zijn om te compenseren voor de in het eerste halfjaar geleden schade.
De situatie blijft dus voorlopig uiterst krap, ondanks een extra lening van grootaandeelhoder Strongwind van twee miljoen Euro.
De halfjaarcijfers van Spyker Cars N.V. worden gepresenteerd op 31 augustus 2007.
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
No such thing as bad publicity.
Volgens mij hebben de schandalen en controverses rond Ferrari van de afgelopen 10 jaar de fabrikant geen windeiren gelegd.
Dat Toyota bijzonder matig presteert heeft het merk niet weerhouden van de #1 positie wereldwijd in te nemen.
Om maar even twee voorbeelden te noemen. Ik vind het nog steeds ongelooflijk stoer dat er een team is dat de Nederlandse vlag draagt. Dat ik er weinig aan terug zie wat betreft rijders momenteel doet daar niks aan af.
Wat was er ook alweer met maaiveld, hoofd en er boven uit stijgen
Volgens mij hebben de schandalen en controverses rond Ferrari van de afgelopen 10 jaar de fabrikant geen windeiren gelegd.
Dat Toyota bijzonder matig presteert heeft het merk niet weerhouden van de #1 positie wereldwijd in te nemen.
Om maar even twee voorbeelden te noemen. Ik vind het nog steeds ongelooflijk stoer dat er een team is dat de Nederlandse vlag draagt. Dat ik er weinig aan terug zie wat betreft rijders momenteel doet daar niks aan af.

Ferrari heeft 5 wereldtitels op rij. Ze waren daar wel degelijk bang voor de verkoopcijfers met het vertrek van MS. Maar om eerlijk te zijn, als zelfs een ontwerp als de scaglietti je nog geen klanten kost dan zegt dat meer over de klanten dan over de marketing van het merk.rsh_scuderia schreef:No such thing as bad publicity.
Toyota's goede verkoop komt vooral door de leidende positie op de Amerikaanse markt waar men F1 niet kent. Die 100 bejaarden (sorry Monty) in Nederland doen daar weinig aan.

In een documantaire van een tijdje terug over Lamborghini kwam een F1 team ook naar voren. Die deden het niet omdat ze aangaven dat 1 fout het einde van je merk kan betekenen en de risico's veel te groot zijn. Daarnaast is GT racen veel stoerder en leuker om naar te kijken.

- buttonfreak
- Contacteer:
Ik hoef jou niet te vertellen dat Lamborgini wel degelijk aan de F1 als motorenleverancier heeft meegedaan en niet bijzonder succesvol was. Ik meen geen enkele overwinning, hoewel men er dichtbij zat op Le Castelet (Beetje Damon Hill op de Hungaroring verhaal: zo'n beetje tot het einde aan kop, tot er iets stuk ging en tweede worden)St. Paul schreef:[..]
Ferrari heeft 5 wereldtitels op rij. Ze waren daar wel degelijk bang voor de verkoopcijfers met het vertrek van MS. Maar om eerlijk te zijn, als zelfs een ontwerp als de scaglietti je nog geen klanten kost dan zegt dat meer over de klanten dan over de marketing van het merk.
Toyota's goede verkoop komt vooral door de leidende positie op de Amerikaanse markt waar men F1 niet kent. Die 100 bejaarden (sorry Monty) in Nederland doen daar weinig aan.![]()
In een documantaire van een tijdje terug over Lamborghini kwam een F1 team ook naar voren. Die deden het niet omdat ze aangaven dat 1 fout het einde van je merk kan betekenen en de risico's veel te groot zijn. Daarnaast is GT racen veel stoerder en leuker om naar te kijken.
- Jolly Club
Niet mee eens !!Dat Toyota bijzonder matig presteert heeft het merk niet weerhouden van de #1 positie wereldwijd in te nemen.
Toyota is #1 omdat ze wereldwijd vreselijk veel goede auto's verkopen, en dat is een objectief oordeel, en zeker geen persoonlijke voorkeur!
Ben er echter van overtuigd dat de deelname aan F1 voor Toyota een vergeefse poging is/was om een jonger publiek aan te spreken, want die kopen misschien wel nog een auto voordat ze het loodje leggen.
Door de belabberde resultaten tot nog toe denk ik dan ook dat Toyota aan die beoogde doelgroep nog geen auto extra heeft weten te slijten!!
Dus...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Senna heeft hem nog achter in de Mclaren gehad. En er was zelfs een heel team gedurende 1 seizoen begin jaren '90. Maar had er bij moeten zeggen dat de docu van rond de lancering van de Gallardo was. 2003 ofzo ergens en bij Lamborghini gaven ze toen aan nu absoluut niet meer de F1 in te willen.buttonfreak schreef:[..]
Ik hoef jou niet te vertellen dat Lamborgini wel degelijk aan de F1 als motorenleverancier heeft meegedaan en niet bijzonder succesvol was. Ik meen geen enkele overwinning, hoewel men er dichtbij zat op Le Castelet (Beetje Damon Hill op de Hungaroring verhaal: zo'n beetje tot het einde aan kop, tot er iets stuk ging en tweede worden)
En als je ziet waar sommige van de monsterbudget teams staan denk ik dat dat erg verstandig is.

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Ik kan het alleen maar met je oneesn zijn hierover Saint. Maakt voor de rest niks uit, maar je kan er over redeneren wat je wilt, maar hoe vaker je naam uitgesproken wordt als team, hoe beter dat is. Of dat nu positief is of negatief. Uiteindelijk onthoud je dat negatieve toch niet.
Volgens mij heeft Honda na de overwinning van Button verlede jaar ook geen piek in de verkopen laten zien. Maar het product auto is hetgeen waar het over gaat. Dat de autosport een uithangbord is moge duidelijk zijn.
Ik ben niet in de veronderstelling dat Mercedes nu minder auto's verkoopt doordat ze nu links en rechts door Audi worden voorbij gestreefd in de DTM of dat een Jahreswagen wint. Om maar even een zijstoompje te gebruiken.
Dus Spyker in het nieuws
Alleen maar mooi meegenomen

Volgens mij heeft Honda na de overwinning van Button verlede jaar ook geen piek in de verkopen laten zien. Maar het product auto is hetgeen waar het over gaat. Dat de autosport een uithangbord is moge duidelijk zijn.
Ik ben niet in de veronderstelling dat Mercedes nu minder auto's verkoopt doordat ze nu links en rechts door Audi worden voorbij gestreefd in de DTM of dat een Jahreswagen wint. Om maar even een zijstoompje te gebruiken.
Dus Spyker in het nieuws

- buttonfreak
- Contacteer:
Ach zo.St. Paul schreef:[..]
Senna heeft hem nog achter in de Mclaren gehad. En er was zelfs een heel team gedurende 1 seizoen begin jaren '90. Maar had er bij moeten zeggen dat de docu van rond de lancering van de Gallardo was. 2003 ofzo ergens en bij Lamborghini gaven ze toen aan nu absoluut niet meer de F1 in te willen.
En als je ziet waar sommige van de monsterbudget teams staan denk ik dat dat erg verstandig is.
Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Ik denk dat het Spyker niet aan meer verkopen helpt, want sportwagens is meer merkbeleving, terwijl volumeautomerken als Toyota meer het voor het imago doen. Vandaar dat voor Toyota het niet een schadelijke invloed heeft op de verkopen en wellicht toch voor Spyker.
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
F1 2007
Volgens de grote baas van Renault, Carlos Goshn heeft Renault ondanks 2 wereldtitels geen Renault extra verkocht, zelfs minder.
Ik geloof dan ook niet dat Spyker minder auto's heeft verkocht mede door of ondanks de F1.
Ik ben wel van mening dat door het gerommel en de negatieve berichtgeving rondom Spyker dit zeker potentiële sponsors afschrikt of heeft afgeschrikt). Eén van de grootste inschattingsfouten van Mol cs is het feit dat multinationals nu eenmaal niet in de rij staan om veel geld in een achterhoede team te stoppen. En dit geldt zeker voor de Nederlandse multinationals.
Ik geloof dan ook niet dat Spyker minder auto's heeft verkocht mede door of ondanks de F1.
Ik ben wel van mening dat door het gerommel en de negatieve berichtgeving rondom Spyker dit zeker potentiële sponsors afschrikt of heeft afgeschrikt). Eén van de grootste inschattingsfouten van Mol cs is het feit dat multinationals nu eenmaal niet in de rij staan om veel geld in een achterhoede team te stoppen. En dit geldt zeker voor de Nederlandse multinationals.
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
Ik denk dat dat vooral geldt voor hen die al positief tegenover het merk staan. Ferrarifans herinneren alleen de mooie Ferrari-momenten, Mclarenfans vooral de negatieve Ferrari-momenten. Daarom botst dat altijd zo lekker.rsh_scuderia schreef:Ik kan het alleen maar met je oneens zijn hierover Saint. Maakt voor de rest niks uit, maar je kan er over redeneren wat je wilt, maar hoe vaker je naam uitgesproken wordt als team, hoe beter dat is. Of dat nu positief is of negatief. Uiteindelijk onthoud je dat negatieve toch niet.

Nog een belangrijk verschil is denk ik dat een Toyota of Honda groot genoeg is om een financiële klap of tegenvallende verkoopcijfers te kunnen opvangen. Spyker maakte net een jaar winst. Dan kunnen ze daar wel roepen dat negatieve publiciteit in de pers de verkoopcijfers negatief beïnvloedde maar daar vragen ze zelf ook om. Ze stappen de duurste autosportklasse in, dan kun je op je vingers na tellen dat de pers gaat uitzoeken waar dat geld vandaan komt, of het wel kan en of het goed blijft gaan. 1 wankel puntje wordt dan idd gelijk breed uitgemeten in de pers, die immers van een mug altijd een olifant proberen te maken.

- Ferrari10flrb
- Contacteer:
F1 2007
Ben het met St Paul eens. Dit keer wel
Alleen Mclaren fans hebben toch genoeg mooie Mclaren momenten om zich te herrineren?
Alhoewel ik het nog steeds geweldig vind dat er een nederlands F1 team is, vind ik wel dat er niet goed nagedacht is over de stap. Zonder miljoenensteun van een mulitnational (fam Mol is rijk, maar wil je echt mee doen in de F1 dan is hun vermogen binnen 3 weg) en daarnaast met weinig tot geen ervaring in de racerij.

Alleen Mclaren fans hebben toch genoeg mooie Mclaren momenten om zich te herrineren?
Alhoewel ik het nog steeds geweldig vind dat er een nederlands F1 team is, vind ik wel dat er niet goed nagedacht is over de stap. Zonder miljoenensteun van een mulitnational (fam Mol is rijk, maar wil je echt mee doen in de F1 dan is hun vermogen binnen 3 weg) en daarnaast met weinig tot geen ervaring in de racerij.
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
- Regenkaiser
23 Augustus 2007
Nieuwe Spyker niet veilig genoeg
De Formule 1-renstal van Spyker kan komend weekeinde bij de Grand Prix van Turkije nog niet beschikken over de
B-versie van zijn bolide.
Die wagen zou sneller moeten zijn dan de auto waarmee het Nederlandse team nu rijdt.
Volgens de autosportfederatie FIA is de B-versie niet veilig genoeg.
Formule 1-wagens krijgen pas het groene licht om deel te nemen aan races als ze bij crashtests veilig bevonden zijn. Bij de Spyker was de achterkant niet veilig genoeg. Volgens technisch directeur Mike Gascoyne heeft zijn renstal de oorzaak van het probleem gevonden. Hij vertrouwt erop dat de test volgende week wel wordt doorstaan.
bron: NOS.nl
Nieuwe Spyker niet veilig genoeg
De Formule 1-renstal van Spyker kan komend weekeinde bij de Grand Prix van Turkije nog niet beschikken over de
B-versie van zijn bolide.
Die wagen zou sneller moeten zijn dan de auto waarmee het Nederlandse team nu rijdt.
Volgens de autosportfederatie FIA is de B-versie niet veilig genoeg.
Formule 1-wagens krijgen pas het groene licht om deel te nemen aan races als ze bij crashtests veilig bevonden zijn. Bij de Spyker was de achterkant niet veilig genoeg. Volgens technisch directeur Mike Gascoyne heeft zijn renstal de oorzaak van het probleem gevonden. Hij vertrouwt erop dat de test volgende week wel wordt doorstaan.
bron: NOS.nl