Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- model1op43
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Succes Matt!
Ik wens je een hoop tijd en nog veel meer geduld
Ik wens je een hoop tijd en nog veel meer geduld
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en
- Donkervoort
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Afgelopen week niet zoveel tijd gehad als gehoopt. De "plexi-glaasjes" voor de lampen aangebracht en ook een begin gemaakt aan de "Dome" decals.
Het aanbrengen valt eigenlijk wel mee omdat de decals van een PERFECTE kwaliteit zijn. Alleen moet je er niet zomaar aan beginnen. Als je de simpele bouwtekening goed bestudeerd zie je dat er een bepaalde volgorde van aanbrengen in zit. Alleen is dit niet vermeld.
Er is een bepaalde "overlap" van sommige decals. Breng je ze in de verkeerde volgorde aan, heb je kans dat zwarte vlakken, witte tekst af gaan schermen. Al met al een héél gepuzzel dus.
Daarbij zijn de decals zoals eerder gezegd werkelijk pérfect. Door royaal met Micro-Set te werken zijn ze lang te verschuiven totdat ze op de goede plaats zitten. Zo'n 15 tot 20 minuten na het aanbrengen worden ze ietswat zachter en vallen dan mooi over eventuele rondingen heen. Er is daarna slecht zéér weinig Micro-Sol (weekmaker) meer nodig zodat de kans op verprutsen ook geringer is.
Al met al een heerlijk model om aan te werken. Ben dan ook al vol op zoek naar een tweede kitje. (want Coronel moet er ook komen natuurlijk
).

Het aanbrengen valt eigenlijk wel mee omdat de decals van een PERFECTE kwaliteit zijn. Alleen moet je er niet zomaar aan beginnen. Als je de simpele bouwtekening goed bestudeerd zie je dat er een bepaalde volgorde van aanbrengen in zit. Alleen is dit niet vermeld.
Er is een bepaalde "overlap" van sommige decals. Breng je ze in de verkeerde volgorde aan, heb je kans dat zwarte vlakken, witte tekst af gaan schermen. Al met al een héél gepuzzel dus.
Daarbij zijn de decals zoals eerder gezegd werkelijk pérfect. Door royaal met Micro-Set te werken zijn ze lang te verschuiven totdat ze op de goede plaats zitten. Zo'n 15 tot 20 minuten na het aanbrengen worden ze ietswat zachter en vallen dan mooi over eventuele rondingen heen. Er is daarna slecht zéér weinig Micro-Sol (weekmaker) meer nodig zodat de kans op verprutsen ook geringer is.
Al met al een heerlijk model om aan te werken. Ben dan ook al vol op zoek naar een tweede kitje. (want Coronel moet er ook komen natuurlijk
).

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- Gerben Olsder
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Matt,
Dat begint er behoorlijk goed uit te zien.
Hoe lang ben je hier mee bezig geweest (zoals die nu op de foto staat?).
Die gele velgen staan er super mooi onder vind ik.
Alleen die zwart gemaakt lijnen van de body delen zie je zo helemaal niet meer. En je bewaard het makkelijkste deel voor het laatst? de achter spoiler!
Knap werk.
-Gerben-
Dat begint er behoorlijk goed uit te zien.
Hoe lang ben je hier mee bezig geweest (zoals die nu op de foto staat?).
Die gele velgen staan er super mooi onder vind ik.
Alleen die zwart gemaakt lijnen van de body delen zie je zo helemaal niet meer. En je bewaard het makkelijkste deel voor het laatst? de achter spoiler!
Knap werk.
-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Ik schat zo'n 10 tot 15 uurtjes.........Gerben Olsder schreef:Hoe lang ben je hier mee bezig geweest (zoals die nu op de foto staat?).
Jawel,...in de witte vlakken zie je de lijntjes nog steeds. Alleen is het niet zichtbaar op deze foto.Gerben Olsder schreef:Alleen die zwart gemaakt lijnen van de body delen zie je zo helemaal niet meer.
Daarbij heb ik de lijntjes ook gebruikt als referentie-punt om te controleren of de decals wel op de goede plaats zitten, want als de eerste fout zit kom je nooit meer goed uit op het einde.
Valt écht reuze mee. Ik zag het eerst ook donker in, maar je kunt deze bestickering niet vergelijken met voorgaande drie jaren. Die waren namelijk NOG EEN HEEL STUK kleiner.Schumi28 schreef:Ben blij dat ik twee kant en klare gelimiteerde dome's gereserveerd heb van PM ipv een kitje zou helemaal gek worden van die decals
Zal niet zeggen dat het een kitje is voor beginners, maar iemand met een beetje ervaring moet dit ook kunnen doen. Het lijkt in eerste instantie ondoenlijk, maar ben toch "zwaardere" kitjes tegengekomen in het verleden.
Dit zegt natuurlijk OOK iets over de kwaliteit van PM.

Carpe Diem
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Jeroen Bleekemolen, Opel Vectra (DTM Zandvoort 2004), Minichamps 1:43
Heb ik eindelijk déze serie compleet.
En in Amerika heb ik deze door Arie gesigneerde auto op de kop kunnen tikken.
Arie Luyendyk, Renard Cosworth, Indy World Record Holder 1996, Onyx 1:43.

Heb ik eindelijk déze serie compleet.
En in Amerika heb ik deze door Arie gesigneerde auto op de kop kunnen tikken.
Arie Luyendyk, Renard Cosworth, Indy World Record Holder 1996, Onyx 1:43.

Carpe Diem

ben blij dat ik twee kant en klare gelimiteerde dome's gereserveerd heb van PM ipv een kitje zou helemaal gek worden van die decals