F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

117ayrton schreef:[..]
ergens heeft hij toch wel gelijk ook die alonso ,wordt gestraft voor dingen die er niet zijn en zijn wagen wordt in het midden van het seizoen niet regelmaintair gevonden terwijl ze er al 18 maanden mee reden ,ik zou ook pissig worden :mrgreen:
Ja dat kan wel zijn, misschien ontdekken ze het te laat, maar niet volgens de regels is niet volgens de regels. Daar valt weinig aan te doen.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Schumi28 schreef:[..]
Ja dat kan wel zijn, misschien ontdekken ze het te laat, maar niet volgens de regels is niet volgens de regels. Daar valt weinig aan te doen.
Dreigen dat je uit de F1 stapt. Hielp bij de V12 toen ook. :angel:

Spyker kan Ferrari motoren nemen. RedBull gaat over naar Renault.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

St. Paul schreef:[..]

Dreigen dat je uit de F1 stapt. Hielp bij de V12 toen ook. :angel:

Spyker kan Ferrari motoren nemen. RedBull gaat over naar Renault.
Ferrari is daar nog niet mee akkoord, dus kan net zo goed zijn dat STR ermee gaat rijden.

Denk dat de vraagprijs voor Spyker te hoog is

Dreigen helpt niet meer, staan genoeg teams om in te springen :mrgreen:
Afbeelding

hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Schumi28 schreef:[..]

Ferrari is daar nog niet mee akkoord, dus kan net zo goed zijn dat STR ermee gaat rijden.

Denk dat de vraagprijs voor Spyker te hoog is

Dreigen helpt niet meer, staan genoeg teams om in te springen :mrgreen:
Tja ik denk als Renault zegt we stappen eruit dat de FIA zegt..Doei! en dat er sneller dan je Alonso's-nek-is-breder-dan-z'n-hoofd kunt zeggen er een nieuw team klaar staat en Renault baalt...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Maar waarom? Zijn er teams naast Ferrari ooit echt succesvol geweest met een Ferrarimotor? RedBull zakt steeds verder af. Hoe zit dat in die deal? Krijgen die teams een mindere motor? Ik bedoel iig zonder de nieuwe specificaties etc.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

St. Paul schreef:Maar waarom? Zijn er teams naast Ferrari ooit echt succesvol geweest met een Ferrarimotor? RedBull zakt steeds verder af. Hoe zit dat in die deal? Krijgen die teams een mindere motor? Ik bedoel iig zonder de nieuwe specificaties etc.
Welneet RedBull heeft altijd in de pers beweert dat ze dezelfde motor hebben als Ferrari, dus dan ligt het aan de wagen lijkt me duidelijk
Afbeelding

hanzjepanzje

Dat kan natuurlijk ook een contractuele verplichting zijn... Het kan maar zo dat er zodra er Renault motoren in liggen en gezegd wordt dat er altijd mindere in hebben gelegen. Jammer dat je zo'n cntract niet ns door kunt lezen.

Hoe zit het trouwens met de Torro Rosso's rijden die volgend jaar nogsteeds met een V10?
Groeten, Hans

--

boerke04

Bericht door boerke04 »

zipperscales schreef:was dat te ver afslijten van Schumachers bodemplaat destijds ook niet erg discutabel? En wat te zeggen van het geven van een Drive trough, voor inhalen tijdens op-warm-ronde, dat inhalen gebeurd zo vaak. Moet je bij de MotoGP doen, wordt lachen :D
Ik zie in de F1 nooit inhaalakties in een opwarmronde, en als 't al gebeurt wordt de positie meteen teruggeven omdat in de reglementen staat dat je NIET mag inhalen in de opwarmronde...

Dat het bij de MotoGP wel mag heeft dus niks met de F1 te maken :mrgreen: .
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

boerke04 schreef:[..]

Ik zie in de F1 nooit inhaalakties in een opwarmronde, en als 't al gebeurt wordt de positie meteen teruggeven omdat in de reglementen staat dat je NIET mag inhalen in de opwarmronde...

Dat het bij de MotoGP wel mag heeft dus niks met de F1 te maken :mrgreen: .
Montoya deed het in Australie :angel:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
zipperscales
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

heb je vant weekend niet gekeken zeker.

En bij de MotoGP mag het ja, dat weet ik.. maar dan kan toch iedereen zelf bepalen wat hij doet?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
fish88

Bericht door fish88 »

zipperscales schreef:heb je vant weekend niet gekeken zeker.

En bij de MotoGP mag het ja, dat weet ik.. maar dan kan toch iedereen zelf bepalen wat hij doet?
toen ik wakker was was race afgelopen :(
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jos

Bericht door Jos »

tis heel simpel, vroeger mocht je niet inhalen in de opwamronde, en nu mag dat wel zolang je de positie maar terug geeft...Had schumi het dit jaar gedaan was het niet erg geweest, in 1994 echter wel...
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

hanzjepanzje schreef:Hoe zit het trouwens met de Torro Rosso's rijden die volgend jaar nogsteeds met een V10?
Bij mijn weten wil men hier ook een V8 in hebben, hetzij een Ferrari hetzij een Renault.
On 23 April 2005, the team announced a deal to use Ferrari engines in 2006. This coincides with a rule change mandating the use of V8 engines, making it likely that both Red Bull Racing and Ferrari will be using the same specification engine. Red Bull Racing will continue to use Michelin tyres
Misschiend dat ze 1 specificatie achterlopen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. ALs verkopende partij investeer je natuurlijk het meeste en wil je niet dat ze je voorbij lopen en er zal gerust wel wat in het contract staan over welke spec. ze geleverd zullen krijgen, maar dat is niet bekend: de inhoud van het contract. Aan de andere kant lijkt het me logisch dat je de nieuwste spec aan je afnemer geeft, als ie ploft weet je dat ie nog niet betrouwbaar is :mrgreen:
Afbeelding

hanzjepanzje

Wat ik overigens erg lelijk vind van Ferrari, is dat ze nu zo bang zijn dat ze terugvallen en minder zullen zijn zonder Schumacher. Godsamme ga eens van je eigen kracht uit man. Je hebt toch ook kampioenschappen gewonnen toen Michael er nieteens was?! En van Raikkonen zeggen: "jaaa hijs wel erg snel maar ik weet niet of we hetzelfde niveau kunnen halen" Damn, ga eens achter je toekomstige coureur staan en geef m dat vertrouwen, ook al denk je het misschien laat je dat toch niet weten? Leuke binnenkomer voor Kimi: we denken wel dat je snel bent, maar de vorige was toch veel beter. Overigens denken we niet dat we zonder hem je een goeie auto kunnen geven dus tja, wij weten het ook niet. Succes iig!"

Overigens heb ik deze info van een welbekende Nederlandse F1-site die het nogal eens bij het verkeerde eind heeft...ik hou dus een slag om de arm...
Groeten, Hans

--

F1-Racer
Contacteer:

HOT NIEUWS MENSEN FIA DREIGT MET UITSLUITING VAN RENAULT

Bericht door F1-Racer »

FIA dreigd met uitsluiting en diskwalificatie van alonso en renault uit het wk - wegens uitspraken van alonso dat de formule 1 geen sport meer zou zijn , en wat briatore live op tv verklaarde na de race " het is duidelijk dat de fia schumacher wil kampioen worden en helpt " fia kon er niet me lachen en zoals het in de fia regels staat geschreven staat er welk team of rijder dat een aantijging maakt dat de fia zou vals spelen en daarmee de sport naam zou schaden zou zonder perdon uit het kampioenschap geschrapt worden en niet mogen mee doen meer dat jaar, briatore was al op het matje geropen bij zenders waar hij vertelde dat het voor te lachen was, alonso zou nog een shepje er boven op hebben gedaan in een radio interview waar hij de fia en schumacher uit maakt en dat schumacher de onsportiefste piloot was aller tijden. wordt vervolgd.
Gesloten