Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Johan
Schaal: 1:43

Re: GioGio: Audi R10 TDI #15 Le Mans

Bericht door Johan »

Op pagina 56 staat de mat zwarte test versie van de Audi R10 en daar is nu de Audi R10 TDI #15 Le Mans 2009 bij gekomen.

merk: Audi
model: R10
uitvoering: 2009 #15 Le Mans C.Alberts C.Bakkerud G.Mondini
schaal: 1/43
fabrikant: Ixo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op ma 16 dec 2019 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio: Teaser.......

Bericht door Johan »

Hier alvast een teaser van ons eerste resin model. :P
(foto niet meer zichtbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op vr 08 sep 2017 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Re: GioGio: Nissan Nismo GT-R

Bericht door Johan »

Onze eerste resin model komt van HPi Racing in de vorm van de Nissan Nismo GT-R #23 Super Tec 2010. Het model bevat geweldige details die soms zo klein zijn, het is immers een 1/43 model, dat je ze pas op de foto ontdekt.

De auto die je hier ziet is wat klanten kunnen kopen van Nismo, een kant en klaar raceproduct. De kleurstelling van dit model is de demonstratie kleurstelling.
Mogelijk komen er nog kleine veranderingen maar die zullen minimaal zijn. Zowel de motor (VR38DETT) als de transmissie zijn vrijwel hetzelfde als de in de straatversie (hoewel: Nismo kennende) van de R35 en hoewel het vermogen niet door Nismo word vrijgegeven zeggen ze wel dat die de 485 pk ruim overschrijden.

merk: Nissan
model: Nismo GT-R R35
uitvoering: 2010 #23 Super Tec
schaal: 1/43
fabrikant: HPI Racing
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op zo 02 aug 2020 23:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio: Nissan Nismo GT-R #23 Super Tec 2010

Bericht door Johan »

Hier nog een mooi filmpje met o.a een GT-R.
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=F1UiWr7irVM
Thaeras
Schaal: 1:18

Bericht door Thaeras »

Mooi modelltje :thump_up:
424 auto's 1:18 + 7 motor's 1:18, 8 Peter Bilt's + 6 Trailers 1:24 en 6 Ferrari's 1:43
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=21085" onclick="window.open(this.href);return false;
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Fijne racers zeg :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Een brute bak om te zien. Details zien er ook op de HPI weer bijzonder goed uit volgens mij. Met de vorige update heb ik niet zoveel, maar voor de liefhebber toch een leuk model :thump_up:
hakushi

Bericht door hakushi »

Prachtig modelletje van HPI, super mooie details. van een bijzonder wagen.
alleen...
HPI en verhoudingen gaan weer niet zo goed samen.
Ik had het al opgemerkt bij andere nissan modellen die ik van hpi heb staan en nu zie ik het ook aan deze, de wagen is dit keer "te plat!"

Nu zal dat zeker de pret niet bederven. ik denk dat deze ondanks dat ook bij mij komt te staan.
Want kwa detail/prijs is hpi wel een van de leukste modelmakers op het moment.

:dance:
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Gaaf, zo'n klantenversie!
Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

Kun je dat "te plat" wat nader omschrijven, ik denk overigens wel dat ik weet wat je bedoel trouwens maar even ter vergelijking of we hetzelfde zien. Ik heb de foto`s van de originele wagen (zelfde als schaalmodel) bekeken maar ook die wagen komt in mijn ogen "platter" over.
Nu vind ik HPI modellen over het algemeen aan de kleine kant voor de schaal van 1/43 als ik ze vergelijk met diverse andere merken van dezelfde wagens, iemand zit dus goed fout als het om de verkleining naar 1/43 gaat.
Het lijkt of alle merken een ander idee hebben over 1/43 kwa maatvoering :| , de verschillen zijn soms aanzienlijk als je ze naast elkaar zet.

Maargoed, ongeacht wie de juiste 1/43 verkleining heeft vind ik persoonlijk HPI één van de betere bouwers, hun modellen zijn van hoge kwaliteit maar denk inderdaad wel dat je een punt heb als je ze vergelijk met andere merken.
hakushi

Bericht door hakushi »

Ben ik helemaal met je eens. HPI is zeker voor nissan liefhebbers erg lekker op weg, zoals we dat alleen van ebbro echt kende.

"Te plat" uitgelegd:
Leg een lineaal horizontaal naast de auto en bedek de onderste helft. Je houd dan de voorruit, de zijruiten en de c-stijl over.
deze zijn veel platter en minder gerond (voor de c stijl) dan bij het origineel. (ditzelfde geldt voor de R32 modellen van hpi, vergeleken met mijn r32 voor de deur beneden)
Voorruit bij de r35 ligt ook erg plat in de en staat bij de echte iets gebolder, rechter.
Moeilijk om het uit te leggen.

En nogmaals het doet niks af aan de mooiheid van hpi modellen, ik heb zo ook ebbro's die niet echt kloppen en kyosho slaat op 1:43 ook wel eens de plank mis. in dat opzicht is alleen AA altijd erg netjes met de schaal verhoudingen.

:thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

hakushi schreef: Moeilijk om het uit te leggen.
Inderdaad lastig om uit te leggen, vandaar dat ik de bal ook bij jouw neer legde..... :D
We zien hetzelfde "probleem" en je hebt dus zeker een punt. In principe wel opmerkelijk als je ziet met welke technieken ze de 1:1 scannen en uiteindelijk tot een schaalmodel komen.
Als je de HPI naast de R35 van Kyosho zet is het verschil gewoon schokkend en de juiste verkleining zal ergens in het midden liggen vermoed ik, zo heb ik nog meerdere voorbeelden in de collectie.
Dit is iets wat de gemiddelde verzamelaar niet vreemd zal zijn denk ik hoewel ik wel van mening bent dat met de huidige technieken dit niet nodig zal moeten zijn.
Maargoed, de Nissan liefhebber kan niet om HPI heen, leuke modellen met vaak prachtige details en dat alles voor een schappelijke prijs.
Johan

Bericht door Johan »

Vandaag was het een mooie zonnige dag, frisjes maar mooi met als leuke bijkomstigheid dat de postbode een doos met twee modellen bij zich had.
Het eerste model is weer een snelle 1/43 Le Mans racer voor mijzelf maar het tweede model is aangekocht door onze jongste zoon, hij is 9 jaar maar weet een mooi en leuk model al zeer op zijn/haar schoonheid te waarderen en daar ben ik best trots op. :D
Het is een AutoArt in de schaal van 1/18, de BMW 502 Fire Brigade... :cool:
Nu zit ikzelf bij de brandweer van Dordrecht en hij is m,n grootste fan, bij het zien van dit schaalmodel wist ie dus al snel welk model er moest komen.... :D
Foto`s moeten nog gemaakt worden maar zodra ze er zijn zullen ze uiteraard weer spoedig hier te zien zijn.
rpi

Bericht door rpi »

Ik zie net de GT-R pas en ondanks de vrij hoge prijs voor de HPI GT-R en de geplette carrosserie, vind ik het toch een heerlijk model om te zien. :drool:
Plaats reactie