Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Jolly Club
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ze schijnen een nieuw verzamel item te worden. Die van Tomte zouden de "orginele" zijn en de rest namaak. Ze komen uit Noorwegen en kopieerden hun modellen van Corgi en Dinky. Er zouden rond de 35 modellen zijn in vele kleuren, waarvan groen de meest zeldzame. Bekende zijn de tractor met aanhanger waarin een setje melkbussen paste. De Jeep met bestuurder en hond, de VW pickup en Mercedes versies. Ze zijn nog redelijk goedkoop te vinden, op ebay doen ze rond de 9 euro. Er waren enkele waarbij de ruiten zilver waren en ook de bumpers. Er zijn vele open auto's met bestuurder en daarbij een plastic doorzichtig buigzaam voorruit. Naast 1:43 zijn er ook enkele grote modellen van een racewagen en een nog grotere brandweer wagen.
Tomte DS

Tomte DS
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Eigenlijk doe ik dit er wat bij, maar Dinky Toys vond ik altijd wel mooi en dit aanhangertje kocht ik voor 2 kwartjes. Dan nam ik de verkeerde kleur op de koop toe. Die Tomte vind ik wel grappig en jeugdsentiment.
Le Mans en F1 blijven mijn hoofd verzameling. Binnenkort is mijn handbouw Simtek klaar en daar verwacht ik veel van.
Le Mans en F1 blijven mijn hoofd verzameling. Binnenkort is mijn handbouw Simtek klaar en daar verwacht ik veel van.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Corgi Starsky en Hutch
Zag bij Modelplaza deze Gran Torino van Starsky en Hutch van Corgi
Het is een simpel model gebaseerd op de tv series, ze hebben ook de wagen van Kojak en de Saint en de Wrekers.
De grille was wat al te glimmend en die heb ik bewerkt met zwarte verf aangelengd met terpetine om wat meer diepte te krijgen.

Het is een simpel model gebaseerd op de tv series, ze hebben ook de wagen van Kojak en de Saint en de Wrekers.
De grille was wat al te glimmend en die heb ik bewerkt met zwarte verf aangelengd met terpetine om wat meer diepte te krijgen.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Simtek van Tameo kits
Hij was klaar en de handbouw is mooi geworden. Het is jammer dat ik het zelf niet kan, te priegelig. Het is zo'n verschil met de Minichamps versie. Prachtige foto ets. Ik zal hem eens beter op de plaat zetten. Het achterlicht is bijvoorbeeld heel mooi en ook de wiel ophanging is zeer scherp.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Tim schreef:Nou, andere kant of niet, die Torino is top!! Zaten er geen figuurtjes bij? Dat is bij Corgi toch meestal zo?
Er horen i.d.d. figuurtjes bij,..........maar vind ze maar eens.

Toch nog klasse van Peter dat hij een modelauto die niet helemaal perfect is toch nog weet te verbeteren.

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer: