Waar heb je dat gehoord? Want Solberg en Atkinson zoeken een nieuwe stoeltjes en het lijkt me dat zoiets alleen mogelijk is met sponsering. Laat dat nou iets zijn waaraan het ontbrak bij Subaru.rudie20vt schreef:klopt en suzuki ook, maar prodrive komt wel terug met de impreza wrc als prive team.Tom_Aston-Martin schreef:Subaru is gestopt met rally-racen![]()
WRC 2009
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: WRC 2008

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- Tom_Aston-Martin
- Jolly Club
Atkinson rijdt in Ierland in een Citroen C4 van Citroen's nieuwe junior-team, maar zal vermoedelijk niet het hele seizoen rijden.
Solberg is nog druk doende met een plekkie te zoeken voor 2009, de situatie is zelfs zo dramatisch dat de inschrijftermijn voor de rally van Noorwegen met een week is verlengd (t/m 13 januari) om Noorwegen's voormalig sterrijder de tijd te geven een projectje van de grond te krijgen.
Er werd zelfs even gefluisterd over het opzetten van een eigen team, maar vooralsnog is er echter nog niets zeker...
Solberg is nog druk doende met een plekkie te zoeken voor 2009, de situatie is zelfs zo dramatisch dat de inschrijftermijn voor de rally van Noorwegen met een week is verlengd (t/m 13 januari) om Noorwegen's voormalig sterrijder de tijd te geven een projectje van de grond te krijgen.
Er werd zelfs even gefluisterd over het opzetten van een eigen team, maar vooralsnog is er echter nog niets zeker...
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Petter Solberg gaat in Noorwegen wel mee rijden.
De auto waarin ze dat gaan doen is ee 2006 Citroen Xsara.
info over het team en de sponsors komt pas op de persconferentie voor de rally van noorwegen.
Hoe dan ook, hij is er ook gewoon weer bij
info over het team en de sponsors komt pas op de persconferentie voor de rally van noorwegen.
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
dat is mooi nieuws man, en een xsara is nog steeds een auto die voorin mee kan komen.Smokey schreef:Petter Solberg gaat in Noorwegen wel mee rijden.

- Jolly Club
Enerzijds natuurlijk mooi dat Petterrrr toch een ritje kan maken, maar wel een teken aan de wand dat een voormalig wereldkampioen zijn toevlucht moet zoeken in een drie jaar oude auto om überhaupt aan de start te kunnen staan.
Het (gebrek aan) beleid dat de FIA ten aanzien van het WRC aan de dag legt begint meer en meer zure vruchten af te werpen. Er zijn steeds minder toprijders actief, in nog veel minder top-auto’s. Je zou je haast af gaan vragen wat een wereldtitel nog waard is…..
Het (gebrek aan) beleid dat de FIA ten aanzien van het WRC aan de dag legt begint meer en meer zure vruchten af te werpen. Er zijn steeds minder toprijders actief, in nog veel minder top-auto’s. Je zou je haast af gaan vragen wat een wereldtitel nog waard is…..

Re: WRC 2009
Het is inderdaad zonde dat het een ouder model wordt waar in gereden wordt. Ook ben ik het volstrekt met je eens dat er te weinig echte fabrieksteams over blijven. Het is echter wel zo dat de rijders net zo hard moeten knokken voor de punten. en dat het materiaal goed is alleen helaas wat ouder. de xsara is tenlotte een ex kampioenswagen. Wat de constructeurstitel aangaat heeft het inderdaad niet geweldig veel zin meer maar voor de wereldtitel bij de rijders zou ik toch niet zeggen dat die minder waard is.
Greetz Richard
Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Toevallig heb ik enkele dagen gelden nog een Xsara WRC uit 2005 te koop zien staan op het internet.
En hij was al verkocht.
Misschien was dat dan die van Solberg.
Best wel duur zo'n Xsara WRC.

En hij was al verkocht.
Misschien was dat dan die van Solberg.

Best wel duur zo'n Xsara WRC.

dat dacht ik ook al want deze zie je bijna niet te koop staan.Niek-106 schreef:is dit echt een rally xsara geweest??
Niek
De eerste ronde van de CFC, de Citroën-Ford-Challenge, is gewonnen door een zekere S. Loeb.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
- Jolly Club
Aldus een verbitterde Rule... en helemaal terecht !! 
Eén en al treurnis daar in Ierland. Positieve uitschieters waren naast Atkinson, wat mij betreft, Aava en Latvala, al begint dat kunstje van retesnel openen en vervolgens op stage 2 keihard lek rijden ook erg voorspelbaar te worden.
Al Quassimi kan ik nog wel billijken als compensatie voor bergen Abu Dhabiesch papiergeld, maar wat Wilson junior nu nog in een WK te zoeken heeft terwijl ex-wereldkampioenen met 2006 auto's moeten vechten voor deelname....
Ik hoop dat LAT-VA-LAAAA in Noorwegen zijn zenuwen wel in bedwang kan houden, want van Hirvonen hoeven we het zo te zien wederom NIET te hebben.

Desalniettemin is ook dit jaar de kampioen alweer bekend na de eerste rally.... helaas.

Eén en al treurnis daar in Ierland. Positieve uitschieters waren naast Atkinson, wat mij betreft, Aava en Latvala, al begint dat kunstje van retesnel openen en vervolgens op stage 2 keihard lek rijden ook erg voorspelbaar te worden.

Al Quassimi kan ik nog wel billijken als compensatie voor bergen Abu Dhabiesch papiergeld, maar wat Wilson junior nu nog in een WK te zoeken heeft terwijl ex-wereldkampioenen met 2006 auto's moeten vechten voor deelname....

Ik hoop dat LAT-VA-LAAAA in Noorwegen zijn zenuwen wel in bedwang kan houden, want van Hirvonen hoeven we het zo te zien wederom NIET te hebben.

Desalniettemin is ook dit jaar de kampioen alweer bekend na de eerste rally.... helaas.

- fish88
- Schaal: 1:43
Heb de laatste dag gezien, wat een treurnis is dat deelnemersveld, of heb ik rally zo lang niet gevolg dat iemand als Khalid Al Qassimi een toptalent moet zijn?

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
en laat ik nou net gemist hebben dat het ueberhaupt in de buurt was...
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Wanneer wordt de IRC gepromoveerd? 

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!