Privecollectie Renault Alpine Dacia turbo_fred

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
///M-power

Re: Privecollectie Renault Alpine Dacia turbo_fred

Bericht door ///M-power »

Prachtige Le Mans :worshippy: :drool: :worshippy:
Alpine, Renault & BMW!

Afbeelding
turbo_fred

Bericht door turbo_fred »

Ja, hij is heel mooi.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Mooi ding die Le-mans Alpine , prachtig gemaakt door Otto :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Wacht met smart op mijn gezelschap voor de A610 Mile Milles! :cool:
De achterruit is inderdaad niet het dunne plastic, maar dat is bij de andere A610's ook niet en zou ook niet kunnen.

Ik denk dat met elk echt nieuw model, we vooruitgang zullen zien bij Otto :roll: :thump_up: :cool:
turbo_fred

Bericht door turbo_fred »

Mr. Dj M. schreef:Wacht met smart op mijn gezelschap voor de A610 Mile Milles! :cool:
De achterruit is inderdaad niet het dunne plastic, maar dat is bij de andere A610's ook niet en zou ook niet kunnen.

Ik denk dat met elk echt nieuw model, we vooruitgang zullen zien bij Otto :roll: :thump_up: :cool:
Je bedoeld de Alpine V6 Turbo Mille Miles denk ik, niet de A610, want die heeft Otto nog niet uitgebracht.

Tijd voor een stukje geschiedenis. :cool:

In 1971 verscheen op de tentoonstelling in Genève de A310. Deze werd 6 jaar lang naast de A110 verkocht. Het was een luxueuzer model met meer comfort. Eerst geleverd met een 4 cilinder motor totdat in 1977 de strijd tegen de concurrentie aangegaan werd met een V6.

Inmiddels was het merk Alpine niet meer zelfstandig, maar was het ingelijfd door het grote Renault dat heel goed een sportieve impuls kon gebruiken. Alpine daarentegen had de financiële input van Renault hard nodig. Die overname ging in verschillende stappen. Vandaar eerst de naam Alpine-Renault en later Renault Alpine.

In 1978 werd Alpine kampioen in de 24 uur van Le Mans met de Alpine A442B. Deze had een 2.0 liter V6 Turbo motor met 500 PK. De A442 kon een topsnelheid halen van 350 km/u.

In 1981 onderging de A310 de nodige wijzigingen waaronder andere wielophanging en schildbumpers. Motorische veranderde er niets. Wel veranderde de naam op de auto's van "Alpine- Renault" naar "Renault Alpine". De A310 Fase 2 was geboren. In 1984 en 1985 zijn er nog exemplaren gebouwd welke flink uitgebouwd waren. Dit werd de "Pack GT" genoemd. Uiterlijk vertoon, want technisch was er niets aangepast. De extreem brede achterbanden in de maat 285/45-15 vulden de wielkasten nog maar net.

Op de Nederlandse AutoRai in 1985 beleefde de nieuwe Alpine zijn debuut. De opvolger van de A310 werd onthuld. Een echte naam had dit model vreemd genoeg niet. Er waren twee varianten die luisterden naar de naam V6 GT en V6 Turbo. Inmiddels word dit model als GTA aangeduid.

De A610 werd in 1991 geïntroduceerd en was tevens de laatste auto die trots de naam "Alpine" mocht dragen. Deze Alpine was in staat om van 0-100 km/u te accelereren in 5,8 seconden, dankzij zijn drukgevulde 3 liter aluminium V6 motor die een vermogen van 250 pk leverde. Met dit vermogen haalde deze laatste echte Alpine een top van 265 km/u.

Hoewel er verschillende prototypes zijn gemaakt als opvolger voor de A610, welke waarschijnlijk de naam A710 zou krijgen, heeft Renault toch in 1994 besloten om te stoppen met het produceren van Alpines. Het doek viel voor dit legendarische merk... :(
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

Heerlijke modellen hier met als topper de blauwe alpine . :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooie geschiedenis dat je neer schrijft over mn lievelings merk Alpine..
toch maar even een foto plaatsen van mn Alpine 310 uit 1982 in het echte Alpine blauw :)

Afbeelding
Faultier

Bericht door Faultier »

Congrats to the blue Alpine :drool:
Bye
Faultier
Wieldop

Bericht door Wieldop »

Prachtige nostalgie oké wat mag ik daarover zeggen als 15-jarige zo'n Alpine :dance:
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

@Chummy: Mooi zeg :o :shock: :shock: :shock: :worshippy: :cool:

@Turbo Fred: Het lijkt er inderdaad op dat je de V6 Gt Mile Miles geen A610 mag noemen. Wat ik nu op Wikipedia lees, is dat ze alleen de ramen delen! Ik dacht altijd dat, aangezien ze dezelfde basis hadden, het gewoon onderdeel was van de A610 serie. :roll:
Goed deze tussen serie zonder nummer mogen we dus GTA noemen, lekker handig bedacht Renault!

Dat pack Gt op de A310 is trouwens echt heel gaaf, maar inderdaad jammer dat het geen meerwaarde op technisch vlak bood.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

er zijn weinig echte 310 pack gt.. :thump_up:
en technisch zijn ze wel zwaarder van motor inhoud,en gaan meer in waarde :wink:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

chummy dj schreef:er zijn weinig echte 310 pack gt.. :thump_up:
en technisch zijn ze wel zwaarder van motor inhoud,en gaan meer in waarde :wink:
De meeste zijn dus met achteraf kit? Bij die maakt het technisch dan dus niks uit, vandaar de opmerking van Fred denk ik :)
crawler_007

Bericht door crawler_007 »

zeer mooie renault collectie!
ik heb gemerkt dat je voornamelijk alpine verzamelt
echt heel mooi :thump_up: :worshippy:
pre order ford focus RS500 1/18 Minichamps
chummy dj

Bericht door chummy dj »

ja,een echte is teherkennen aan de nerven die je zie ,vooraan boven de wielkappen...de echte hebbe nerven,,ene met kit niet...
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik kan niet iets ontdekken van nerven chummy.
Dit is toch een echte?

Afbeelding
Plaats reactie