Le Mans 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Le Mans 2011

Bericht door Jolly Club »

OK, misschien nog niet goed wakker.. dacht dat íe er nog voor zat. Hoe dan ook, het maakt de intenties/acties van Peugeot niet minder dubieus. Tenzij voor een Fransche wagen op een Fransch circuit een gezwaaide blauwe vlag iets ander betekent dan elders.. :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door zipperscales »

Niek-106 schreef:Die Audi was de niet de leider, deze lag tweede in de race achter de #9 Peugeot.
Al die achterliggende Peugeot's blokken de enige overgebleven Audi constant, ook al wordt er met blauwe vlaggen gezwaaid. Lijkt me toch behoorlijk onsportief, net ook weer.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Niek-106 »

Ik zei alleen maar dat die Audi de leider niet was, maar dat het onsportief is van de Peugeot's ben ik volkomen met je eens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Le Mans 2011

Bericht door rudie20vt »

oke mooie een gave overwinning van audi en dus ook de V.A.G groep.
maar het gedrag van peugeot is echt niet netje's en een groot merk als hun onwaardig vind ik.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door rsh_scuderia »

Een spannende strijd, tot in de laatste rondjes. Zo zie ik het graag in de 24 uren.

Jammer van Peugeot, maar wat had je van Fransen in de (auto)sport verwacht? Dat ze nu opeens wel netjes zich aan de regels conformeren? Dat zou voor het eerst zijn en indruisen op de tradities en daar draait het toch om in Le Mans.

Waar ik nog meer van genoot; Het geluid van de Lola; heerlijk.
Ook erg prettig om alle Ferrari's te zien, jammer dat die in 1:18 waarschijnlijk nooit gaan komen.

Wel hoop ik dat het gaatje tussen de diesel proto's en de diesel proto's toch eens gedicht gaat worden. Ik besef dat de fabrieksbudgetten van Peugeot en VAG richting F1 budgetten gaan, maar priveteams zoals Oreca die mee kunnen dingen voor de eerste prijs is voor mij leuker om te zien.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Ferrari10flrb »

Schitterende Le Mans 2011!!

Voor het eerst sinds jaren weer eens de race voor de tv gekeken. Commentaar matig. Vooral de belg was vrij irritant met zijn chauvinistische geleuter, lijkt wel de franse speaker op het circuit. En slechte weergave van standen en ronde tijden.

Terechte winnaar en een bloedmooie auto. Lotterer en Treloyer geweldig gereden.
Mc Nish had volgens mij een rode waas voor zijn ogen. Juist hij zou moeten weten dat Le Mans 24 uur is. De Ferrari kan nu eenmaal niet oplossen. Crash van Rockenfeller was gewoon een kwestie van niet opletten van de Ferrari coureur.

Wedstrijd leiding had idd Peugeot op zijn minst moeten waarschuwen bij het dubbelen. Tja we zijn nu eenmaal in Frankrijk....... :thump_down: Alhoewel Peugeot naar verhouding wel een zware straf kreeg voor het ontbreken van een of ander kledingstuk bij een monteur.

Volgend jaar maar de klasses splitsen in diesel en benzine.

Prima prestatie van Bleekemolen. Bij Audi en Peus zijn wel een paar coureurs aan vervanging toe.

De nieuwe 458 had snelheid er goed in. De AF Corse #51 heeft het voor z'on nieuwe auto en zo weinig km's erg goed gedaan. Ik dacht vanochtend dat wordt snel sparen voor een 1/43 BBR van de 458. Maar helaas. Schitterende livery van de JMW 458.

Porsches vielen me tegen, ik had de indruk dat ze in de trainingen en de voorafgaande races niet alles uit de kast haalden. BMW had ook meer verwacht denk ik. Eens te meer duidelijk dat je Le Mans niet zomaar wint.

Volgend jaar ben ik er zeker bij.
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door v8-vette »

:clap: Corvette !! :clap:

en nog winnaar in 2 klassen ook :worshippy:
Gebruikersavatar
Basselijn
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 29 dec 2010 00:21
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door Basselijn »

Schitterende editie van Le Mans dit jaar! :worshippy: Was wel even spannend of er überhaupt een Audi aan de finish zou komen aangezien McNish na amper een uur z'n wagen torpedeerde in een 458, en later toen ik uit m'n werk kwam Rockenfeller ook mede door een Ferrari definitief tot stilstand was gebracht. Mooie overwinning in ieder geval :thump_up: en wat zag de R18 er verschrikkelijk goed uit! :drool: kunnen ze bij Peugeot een voorbeeld aan nemen :wink:
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Le Mans 2011

Bericht door jonnoT »

Pracht race geweest. Veel gebeurt . Mooie overwinning van Audi .
Peugeot en ACO verdienen allebei een klap in hun gezicht. De een voor onsportief gedrag en de ander voor nationalistische trekjes doordat gedrag niet te berstraffen.
Peugeot blijkt dus niets meer dan een laffe leeuw te zijn als je tot dat soort acties moet grijpen. :thump_down: :thump_down:
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Le Mans 2011

Bericht door rudie20vt »

Ferrari10flrb schreef:Schitterende Le Mans 2011!!

Volgend jaar ben ik er zeker bij.
ik wil ook mee :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans 2011

Bericht door St. Paul »

De helden Paul en Paul, op de voet gevolgd door Mark en Brenda en Peter Parker op iets langere afstand, rijden net het land weer binnen. Zeker toffe race weer. Met na 24 uur nog geen 10 seconden tussen de 1e en 2de plek.

Audi wederom een fantastische overwinning, ze hebben er echt ook maar 1 auto voor nodig. Hiermee bewijst de VAG groep wel dat betrouwbaarheid meer afhangt van de bestuurder dan de merken. Gelukkig liggen er dan ook geen bussluizen in LeMans.

Morgen foto's uitzoeken.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Peter Parker »

Ik ben gesloopt na zoveel dagen slecht slapen, maar wat een geweldige editie!!! Wat een klapper van mc nish, wat een pracht wagen die Audi. Zoveel foto's om door te ploegen. Zat in dat reuzenrad en dat gaf wel een mooi uitzicht over de baan. Wat serveren ze daar toch waardeloos eten, stokbroden met patat, geen hamburger te vinden op het terrein. Wat een schaalmodellen.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Le Mans 2011

Bericht door 1:18 24/7 »

En gezien die 4e en 6e plaats in hun klasse is het dan ook wel weer te begrijpen dat niet meer van die teams voor een Corvette hebben gekozen...
:lol: Maar verder heel leuk dat je je deze echte autosport ook hebt gevolgd hoor! :P :wink:

Afbeelding

Ben net terug, impressies en foto's volgen... Nu eerst sla............zzz......
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door rsh_scuderia »

St. Paul schreef:De helden Paul en Paul

Audi wederom een fantastische overwinning, ze hebben er echt ook maar 1 auto voor nodig. Hiermee bewijst de VAG groep wel dat betrouwbaarheid meer afhangt van de bestuurder dan de merken. Gelukkig liggen er dan ook geen bussluizen in LeMans.

Morgen foto's uitzoeken.
Gebrek aan slaap en aan humor gaan hand in hand, blijkt maar weer.
Laat de foto's maar komen :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Le Mans 2011

Bericht door Jolly Club »

1:18 24/7 schreef: :lol: Maar verder heel leuk dat je je deze echte autosport ook hebt gevolgd hoor! :P :wink:
Ja joh, dankzij de livestream was het net of ik een bocht stond mee te kijken.. Fraai voorproefje, benieuwd naar meer! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie