Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

TestaRossa schreef:
En nu dan het nieuws dat Red Bull dreigt het contract met Renault op te zeggen als er niet heel snel verbetering komt.......

Sinds 2005 (pas) in de F1 als constructeur, 4 wereldtitels behaald met Renault. Waar haal je het gore, arrogante lef vandaan om zoiets te verkondigen als je zo'n korte tijd in de F1 actief bent......een stipje op de radar. Op basis van prestaties?! Allicht......

Pas als je jaren en jaren hebt meegedraaid en hier hoogtepunten EN dieptepunten hebt doorlopen en nog steeds aanwezig bent (Ferrari, McLaren, Williams) dan heb je recht van spreken. Niet na een tegenslag met je motorleverancier van die idiote, loze dreigementen uitkramen.......stap er dan uit! Tot ziens Red Bull, het was gezellig maar het is tijd om te gaan. Ik zal er geen traan om laten. Prestaties JA, emotie/gevoel NEEN.
Red Bull heeft toch ook mindere jaren gekend? Dat het de eerste jaren nergens over ging kun je niet alleen aan David Coulthard toeschrijven, maar ook aan het feit dat het team in opbouw was. Als er zoveel is geïnvesteerd om van het project een succes te maken is het waarschijnlijk je doel dat niveau vast te houden. Ik vind het niet vreemd dat er aan de noodrem getrokken wordt als tijdens pre-season tests, maar ook in de eerste race zelf, blijkt dat ALLES wat door je externe motorbouwer wordt voortbewogen achter de muziek aansjouwt..

Mij maakt het overigens geen hout uit als Red Bull een tijdje tweede viool speelt. Ik heb het namelijk niet zo op gekochte dominantie in alle takken van sport waarin de (kennelijk onbegrensde) marges van hun hopeloze baggerproduct worden geïnvesteerd, maar dat is een heel andere discussie. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
MichelH
Schaal: 1:18

Bericht door MichelH »

wat een super race
en schors Maldonado aub voor 1 race of meer wat een wan vertoning :o
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Week 15 en wat een race in de woestijn. Ik geef niks om die races met lampen erboven en vooral die met weinig toeschouwers in een uithoek van de wereld. Gelukkig deed de aktie op de baan me dat vergeten. Allereerst vooraan, daar zat op deze snelle baan Mercedes veilig in het zadel met bijna een seconde per ronde voor de rest. Hamilton vocht voor wat hij waard was tegen Nico en wist met prachtige inhaal moves links en rechts buitenom en binnendoor. Mercedes heeft ze laten vechten wat mooi is voor de sport en ze hebben elkaar laten leven op de baan.
Force India wist al vechtend met Ferrari en Williams zelfs podium te halen door Perez. Fijn voor hem na een moeilijk jaar bij McLaren. Het was duidelijk dat Force India en Williams de beste van de rest waren. Ricciardo reed weer een puike race en versloeg zelfs Vettel in duel en haalde voor het eerst puntjes. Ferrari kan niet beter dan ze deden en werden 9 en 10. Montezemelo verliet voor het einde de race. Maldonado mag van mij een uitsluiting voor volgende race hoe hij de Sauber eruit ramde van opzij. Gutierrez maakte een koprol en bleef nog even verdoofd zitten. Maldonado krijgt 3 strafpunten, hij hoort niet in de F1 thuis. McLaren ging met 2 uitvallers naar huis. Geen mooi resultaat voor dit Mercedes aangedreven team.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

week 16 en ik ben een beetje laat door griep vorige week. Genoeg leuk en maf nieuws weer in de F1. Ze gaan toch iets aan het geluid doen schijnt het. Het moet harder vonden ze na een vergadering. Ik weet dat velen dat willen maar aan de andere kant klinken deze motoren nu eenmaal zo en om het dan te gaan faken...?Jean Todt zei :"mijn vriend Bernie werd doof van het motor lawaai en hij moest aan een gehoorapparaat." Vettel vond het geluid van de motoren shit. Ron Dennis, een Engelsman, vindt dat het woord shit niet kan voor een wereldkampioen. Man waar maak je je druk over. Geef Jenson een auto waarmee hij kampioen kan worden! Nu lijkt zijn stoeltje in gevaar, Ron wil een Belg genaamd Stoffel Vandoorne in het team opnemen. Stoffel?
Ferrari is niet tevreden en zeurt bij Bernie en Todt dat de regels worden aangepast. Jongens nog even doorwerken! Mercedes heeft zijn kaarten wel op orde, o.k.? Dominicale, de teambaas bij Ferrari heeft het veld al moeten ruimen deze week.
Kimi heeft hoop en zegt dat ze bij Ferrari echt niet gek zijn. We gaan het zien jongen! Grosjean trok het even niet meer, hij is niet blij met Lotus. Het kreng is niet vooruit te branden. Groot nieuws was dat in 2015 er weer een nieuw team bij komt van het Amerikaanse bedrijf Haas, bekend uit de Nascar. Ze willen de Europeanen verslaan in hun eigen sport. Ik zou zeggen, kijk naar de resultaten uit het verleden! Hij liet al wel weten Danica Patrick niet te laten rijden, das jammer. Das toch een lief meiske om te zien. Genoeg heren met puistjes dit jaar. Het oog wil ook wat.
En toen kwam de uitspraak over het beroep tegen de diskwalificatie van Ricciardo. Ik blijf het sneu vinden voor hem, maar Red Bull heeft verloren. Paul Harris van Mercedes wilde een schorsing voor het hele seizoen, je kan veel willen en eisen, maar je moet een beetje reeel blijven Paulus.

Onderstaande nieuwe vlag wordt ingevoerd per China!

Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Zo week 17 en we hebben China achter ons. Hamilton scoort zijn 3e winst achter elkaar en bewijst Rosberg dat hij de snelste van het team lijkt te zijn. Bij de kwalificaties liet hij iedereen met voorsprong achter zich. Hij heeft na een aantal magere seizoenen waarbij hormonen en puber gedrag zijn rijgedrag beinvloeden, nu de mentaliteit om met afstand wereldkampioen te worden. Alleen die oorbellen...oh en zijn pluizebol, brrrrrrrrrrrrr. Alonso mocht als 3e op het podium. De Ferrari wil niet erg en van Kimi moet hij het niet hebben, maar de Spanjaard haalt eruit wat er in zit en nog net even meer. Arme Vettel heeft het lastig. Reed hij vorig jaar Webber altijd wel zoek nu is er een teamgenoot die hem kan hebben. Hij reed hem weer voorbij in een mooi gevecht. Je zag dat hij dat niet wilde toestaan. Bij Webber kon hij hem nog wel aftroeven door niet te luisteren naar orders, maar Ricciardo rijdt hem gewoon voorbij. McLaren heeft niet de kracht om veel te doen ondanks de Mercedes motoren. Die doen het erg slecht, weer geen punten. Williams reed in de eerste paar honderd meter na de start zowel met Bottas als Massa achter het stuur tegen iemand aan. Het waren flinke klappen maar beide wagens konden de race afmaken. Er zijn maar 2 wagens uit gevallen dus de kinderziektes lijken er wel uit te zijn.
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Beetje verlaat door een vakantie, maar hier is toch week 18! Een week vooral gekleurd doordat het nu 20 jaar geleden is dat Ayrton Senna is overleden. Ron Dennis vatte het mooi samen; "Ik denk dat mensen ook graag aan hem terugdenken omdat hij naast een fantastisch coureur ook een geweldig mens was. Hij heeft fouten gemaakt, maar hij was een man van principes en een goed mens."
Afbeelding
*Kovalainen zou mogelijk terugkeren als testcoureur bij Mercedes. Beetje non nieuws, ik vond hem altijd een wat bleke persoonlijkheid in de Formule 1.
*Haas is druk bezig mensen te werven voor hun F1 start in 2015/2016. Dan rouleren er meteen namen als Stefano Domenicali en Norbert Haug, maar ik kan zo nog wel een rijtje noemen. Waarom bellen ze Jos Verstappen niet? (nee hoor grapje!) :lol: *Hamilton kwam met een leuk idee voor de trainingen om de fans wat meer schouwspel te bieden met een aparte motor voor de vrije trainingen zodat de teams gaan rijden, ipv stilstaan in de pitbox.
*Waar Alonso ruiterlijk toegeeft dat Ferrari nog tekort schiet zegt Horner toch te geloven in een 5e wereldtitel op rij. OK ze zeggen wel allebei dat er werk te doen is. Kijk dan kan ik met Alonso's uitspraak toch meer. Die weten wat vechten is en ook hoe het is om niet meer onaantastbaar te zijn. Red Bull moet dat nog leren.
*Jenson Button zou misschien een beenspierblessure opgelopen hebben bij een traitlon maar dat wordt weer ontkend door McLaren. Gaat leeftijd een rol spelen? Een triatlon is geen kattepis.
*Spanje wordt leuk om naar te kijken omdat iedereen dan zijn updates op zijn wagen heeft geschroefd. Ik verwacht dan wel te kunnen zien of er nog een kanteling komt in de hegemonie van Mercedes of niet. Ik denk eigenlijk van niet.
*Per 2016 staat er ook een F1 race op de kalender in Baku te Azerbeidzjan. Ook weer zo'n raceland met een lange historie....NOT.
*Smirnoff gaat de flanken van Force India sieren, want zij worden de belangrijke sponser. Als ze nu maar recht blijven rijden! (ok beetje flauw...) :doh:

*Geen F1 nieuws maar geweldig om naar te kijken is de youtube opname van Vadim Kogay. Hij dacht dat het een goed idee was om eens deel te nemen aan een endurance-wedstrijd. De Russische miljardair regelde een Ferrari 458 GT3. De arme man vloog steeds van de baan en kwam erachter dat geld geen ervaring koopt, maar in ieder geval wel een mooie Ferrari (in een afschuwelijke livery trouwens, dus smaak is ook al niet te koop).
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef: *Per 2016 staat er ook een F1 race op de kalender in Baku te Azerbeidzjan. Ook weer zo'n raceland met een lange historie....NOT.
En gewoon Grand Prix van Europa heten, ik weet dat het officieel Europa is maar het ligt "achter" Turkije. :lol: Voeg die 5 landen er onder dan ook toe, heb je iig geen midden oosten conflicten meer. :doh: :mrgreen:
Peter Parker schreef: *Geen F1 nieuws maar geweldig om naar te kijken is de youtube opname van Vadim Kogay. Hij dacht dat het een goed idee was om eens deel te nemen aan een endurance-wedstrijd. De Russische miljardair regelde een Ferrari 458 GT3. De arme man vloog steeds van de baan en kwam erachter dat geld geen ervaring koopt, maar in ieder geval wel een mooie Ferrari (in een afschuwelijke livery trouwens, dus smaak is ook al niet te koop).
:worshippy: Kan zo het successen topic in. Dat was toch wel het record naast de baan rijden. :mrgreen: Heb een schone boxer moeten halen na het kijken. :doh:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Week 19 en je vraagt je wel eens af is er wel nieuws?
*Lotus gaat gratis reclame maken voor een tentoonstelling in Toledo van El Greco, een beroemde schilder aldaar. Hij schilderde veelal bijbelse taferelen. Ik dacht even dat de hele auto nu er anders uit zou zien, met een goud/zwarte hemelvaart op de Lotus, maar dat valt me tegen. Een mooi krullerig dingetje op de sidepod en dat is het wel. Ik hoop niet dat dit de upgrade voor Lotus is, want sneller gaan ze daar niet van.
*Lauda klopt zich namens Mercedes op zijn borst dat nu domineren veel knapper is dan wat Red Bull de afgelopen jaren deed. Beetje bescheidenheid meneer Lauda zou u sieren.
*Idioten stellen voor om een megafoon uitlaat te introduceren om het geluid wat te pimpen. Mijn voorstel is dat ze dan met hun hoofd in die megafoon gaan "genieten".
*Toro Rosso zegt maar met een gedeelte van de updates in Spanje te gaan komen. De grote dingen komen later. Volgens mij bedoelen ze dat ze het nog niet rond hebben komend weekend en pas later dit jaar met de rest hopen te komen. Ze kunnen altijd nog reclame maken voor El Greco, net als Lotus.
*Rosberg denkt Hamilton te kunnen verslaan op een droge baan en als hij van pole vertrekt. Dan denk ik ook nog, en als zijn auto sneller is en als Hamilton weer tankt bij McLaren per ongeluk. Tja, eerst zien dan geloven.
*Ook in de onderste regionen kan je dromen hebben. Chilton wil het record van Heidfeld verbreken. Record denk je nu??? Ja die reed 41 races zonder uit te vallen.
*Allison van Ferrari verwacht snel goede resultaten van Kimi. Dat klinkt als, zorg dat je sneller gaat rijden want anders....!!!
*Ze hebben Brawn weer bij zijn oude werkgever langs zien komen. Maar hij haast te zeggen dat het niets voorstelde. Hij deed een proefritje. Noem dat maar niks voorstellen.
*Button gaf aan dat een snellere auto's niet te maken heeft met de upgrades maar met het begrijpen van je auto. Snappie?

We gaan lekker naar Barcalona, een mooi circuit, lekker warm en enthousiaste Spanjaarden die juichen voor hun held in de Ferrari.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

In de kantlijn misschien het vermelden waard dat Nigel Stepney afgelopen afgelopen vrijdag bij een ietwat bizar verkeersongeval om het leven is gekomen.

Voor wie het niet meer weet; Stepney speelde een sleutelrol in spy-gate.
Hij was de man die McLaren de blueprints van Ferrari bezorgde die Ron Dennis echt (nee echt) nooit bestudeerd heeft. :angel: :mrgreen:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113740

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Over Stepney zegt het politie bericht; “Een zilveren VW Caddy, bestuurd door een 56-jarige man uit het gebied van Essex, was gestopt op de pechstrook van de M20 van de Londonring in Ashford. Wegens nog onbekende redenen is de man de rijbaan opgegaan en in botsing gekomen met een vrachtwagen. Hij werd op de plaats van het ongeval dood verklaard.”
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

week 20 en de race in Spanje was vooral in de eindfase berespannend. Hamilton overtroefde Rosberg in de kwalificatie en mocht van de eerste startrij vertrekken, maar in de laatste rondes leek die riante voorsprong snel te smelten tot Rosberg op DRS afstand achter hem aanzat. Het had volgens mij geen ronde langer moeten duren, maar het werd toch weer een winst voor Hamilton, die volgens mij de meeste kansen heeft voor het kampioenschap. Af en toe mopperde hij over de graining van zijn banden, waarop hij meteen een snellere ronde reed dan Rosberg, dat leek wel psychologische oorlogsvoering. Dan werd Rosberg het sulletje.
Lotus leek de enige die geprofiteerd heeft van de upgrades, want Maldonado kon al heel snel iemand in de achterhoede aanrijden..., ik bedoel eigenlijk dat Grosjean een mooie plek heeft bereikt als 8 ste. Maldonado hoort niet in de Lotus thuis, maar zit daar om de centjes. Hij is wel koploper in het aantal strafpunten, namelijk 4. Ricciardo blijft maar goed presteren in zijn Red Bull en werd 3e, waar Vettel na een haperende auto in de kwalificatie toch nog 4e wordt in de race.
Voor Alonso was het een thuisrace, in 2004 was ik er nog bij toen hij nog in de blauwgele Renault reed. Wat een feest met al die blauw gele vlaggen toen en nu met die Ferrari vlaggen. Op BBC was te zien dat hij zijn publiek ruim de aandacht gaf. Ferrari heeft de snelheid niet en moest zelfs de Williams van Bottas voor zich dulden. Die hebben toch een goed seizoen met hun Martini livery. McLaren viel buiten de punten. Ze gaan proefdraaien met de Honda motor en Button mag vrezen voor zijn plek. In de achterhoede blijkt Marussia weer Caterham de baas te blijven.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:Ze gaan proefdraaien met de Honda motor en Button mag vrezen voor zijn plek.
:shock: Dubbel goed nieuws. :thump_up: Button is een snelle jongen maar je hebt er niets aan als je niet veruit de snelste wagen hebt. Doe maar een jaarje Kimi terug, die heeft al weer ruzie bij Ferrari. :mrgreen:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Week 21 en we gaan dit weekend naar Monaco, altijd een leuke aparte sfeer daar. Massa verwacht daar wel crashes. Pastor is gewaarschuwd! No new crashes :evil: Pastor is wel bang dat de landelijke steun bij hem gaat stoppen. Ze geven geen cent meer uit aan autosport zei de minister van Sport van Venezuela. Crashes worden verwacht doordat de wagens minder downforce genereren en de drift wat wilder is en dat met de nauwe straten. Ik gok op 3 safety cars. Wie bied meer of minder?
Lotus droomt over een 3e plek in het kampioenschap na de eerste punten vorige keer. Volgens mij hebben ze te lang in de zon gezeten. Arme Lauda was boos over het veranderen van naam van een bocht in Oostenrijk. Van Laudabocht werd het Pirelli bocht. Hij zou ze straffen daar in Red Bull land met een 1-2 zege van Mercedes. Die toeter achterop de Mercedes gaf geen groot verschil in geluid. Stop daar nou maar mee, het is zoals het is!
Massa ruikt wel bloed en hoopt Red Bull en Ferrari te kunnen verslaan. Ach dat gun ik de kleine man wel. Altijd braaf 2e rijder geweest en nu even bijten. Zelfs Damon Hill ziet Hamilton als top favoriet. We gaan zien of Rosberg op dit aparte circuit wel iets kan doen. Red Bull is heel blij met Ricciardo en zijn stoeltje is voor 2015 al veilig. Terecht! Die jongen is een grote verassing. Rijdt zelfs Vettel om de oren. Kijk dat vind ik nou leuk!
Ondertussen overleed Jack Brabham op 88 jarige leeftijd. Voor de jongeren onder ons, hij won 3 x het WK. Voor de rode fans onder ons, er is goed nieuws. Di Montezemelo gaat meer geld in Ferrari F1 pompen, er moet meer succes gehaald worden. Nieuws van Sauber bracht me even op het verkeerde been. Ze gaan daar dit weekend met helmen rijden tegen k anker... Dacht even dat racen k ankerverwekkend was. Frankrijk hoopt in 2015 weer in de F1 te mogen meedoen. Robin Frijns hoopt volgend jaar echt te racen. Hij schijnt al een keertje sneller geweest te zijn dan Ericsson, die van mij meteen mag stoppen.

We gaan weer genieten dit weekend en wie doet mee aan de prijsvraag, hoeveel Safety cars rijden er dit weekend uit?

Ik gok op 3 in de wedstrijd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Mbt de safetycars; geen idee. Volg het alleen hier nog via jouw bijdragen Peter :mrgreen:
Brahbam overleden is wel groots nieuws. Een echte legende die heeft gereden in een van de spannendste tijden in de autosport en zelf ook prachtige creaties op de baan heeft gezet :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef:
We gaan weer genieten dit weekend en wie doet mee aan de prijsvraag, hoeveel Safety cars rijden er dit weekend uit?
1, tenzij Maldonado zichzelf op de juiste plek er uit slingert. Hoop poeha maar uiteindelijk gebeurt er niet veel denk ik, Nico volgt Lewis naar de finish en komt net 1 rondje te kort. :lol:
Plaats reactie