Ebay problemen...

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand niet bied als de verkoper onder de 99,5% zit. Ik kijk liever de feedbacklijst door, wanneer een verkoper geregeld neg.feedback heeft sla ik hem over. Als de neg.feedback van lang geleden is, is dat toch een teken dat deze de zaken netjes afhandelt.

Als de feedback wordt afgeschermd dan kijk ik niet eens meer verder...
Zeker niet als het onder de 100% zit.

Is de feedback niet afgeschermd dan bekijk ik zijn feedback wel even...
Ik kijk dan waar de neg.feedback over gaat en of er bepaalde namen veelvuldig in voorkomen. Ik kijk dan ook bij die namen of het niet mogelijk de verkoper zelf is die meebied. Dit is wel vrij makkelijk te herkennen, de bieder wint vanalles. Natuurlijk kan die een brede intresse hebben maar het valt dan wel op. Vooral als in zijn eigen feedbacklijst de 1 en dezelfde verkoper voorkomt.

Als er een bepaalde naam tekens weer terugkomt, en ik besluit op het item te bieden dan plaats ik een beginners bod. Tenzij de desbetreffende naam al in de lijst van bieders staat.
Als ik een bod heb geplaatst en ik wordt overboden door deze, dan bied ik niet meer verder. Maar hou het item wel in de gaten, of mijn vermoedens correct zijn geweest.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

15 januari een geschil geopend en vandaag alsnog het paket ontvangen. Ik wacht met feedback geven, geeft hij mij niets krijgt hij ook niets, geeft hij mij positieve geef ik hem op zn hoogst neutrale feedback.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Heb net iets "gewonnen" op Ebay. Ik had de verkoper eerst gevraagd wat de verzendkosten zouden zijn. Zou ongeveer 13,50 bedragen (vanuit Duitsland). Nu ik gewonnen heb, geeft hij ineens een bedrag op van 18 euro? :?:

Ik heb hem vriendelijk verzocht nog eens goed na te gaan of het bedrag wel klopt, want zoveel verschil vind ik wel vreemd en heb ik tot nu toe ook niet eerder betaald. Hij had ook duidelijk erbij gezegd dat hij niet meer zou rekenen dan strikt noodzakelijk is.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Jos

Bericht door Jos »

als je t op een geschil laat aankomen krijg jij gelijk als je die mail nog hebt, echter probeer hem eerst op een andere manier aan zn belofte te houden. Hij kan zich ook verkeken hebben op het gewicht bijvoorbeeld, en daardoor de verkeerde verzendkosten doorgegeven.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Onverzekerd is het bedrag meestal 9 of 10 euro, wanneer het verzekerd verzenden is dan is het vaak 17 euro....Misschien zit het hem hier in....
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

18 euro verzend kosten vanuit Duitsland, dat is toch van de zotte :doh:
caprigek

Bericht door caprigek »

Peter Parker schreef:18 euro verzend kosten vanuit Duitsland, dat is toch van de zotte :doh:

die duitsers reken altijd hogere verzendkosten
heb eens een pakketje gekocht via ebay
verzenden vanuit duitsland € 6,80
post zegel € 2,50

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

"probleem" is opgelost. Verkoper heeft me de keuze gelaten voor verzekerd of onverzekerd verzenden en ik heb voor het laatste gekozen. Scheelt toch zo'n 10 euro en ik heb best wel vertrouwen in het postsysteem (zul je net zien dat het nu mis zal gaan... :doh: )
Groeten, Peter

jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Dat zou ik niet al teveel hebben 8) Vorige week hoorde ik dat mijn 1/43 model van de Lancia D24 door de Zwitserse Post schroot is veranderd. Zo erg zelfs dat ze de adressen al niet meer konden lezen :? :cry:
Heb wel een refund gekregen van de verkoper en hij van de Post

Verkoper blijft wel aansprakelijk als je model onverhoopt schade oploopt om dat deze niet goed verpakt is. Ik heb nu een Paypal geschil lopen. had van een Fransman een model gekocht. Bij aankomst waren de spiegels weg en was het model in een simpel stukje krantenpapier gerold en in een zacht kartonnendoosje gestopt met nog een model. :shock: Na hem daarop aangesproken te hebben maken we de afspraak dat ik een ander model kon krijgen met bijbetaling van EUR 5,00. Plots veranderd die van gedachte. In reactie op mijn claim heeft hij tegen Paypal gezegd dat ik niet spoor en dat hij het model zoals altijd erg zorgzaam verpakt. Dat blijkt ook wel uit de rode lijst in zijn Feedback. Nu bied hij aan dat hij mij EUR 4,50 betaald zodat ikhet model naar hem toe kan sturen zodat hij de schade kan bekijken. Denk tie dat ik achtelijk ben of zo :nuts:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Over het verzenden vanuit Duitsland: Wellicht is het nuttig om ook even te kijken naar de mogelijkheden die Duitsers hebben om te versturen.

Dit zijn "Packchen" (pakketje, geen aanvullende service mogelijk) en
"Paket" (begint bij 18 euro, aanvullende services mogelijk)

In het algemeen laat ik alles opsturen als "Packchen" en heb daar nog geen trammalant mee gehad.

In Dld was het tot een jaar geleden normaal om Ebay kosten door te rekenen aan de koper. (E-bay heeft daar ook meer de functie zoals hier Marktplaats). Echter Ebay heeft hier een stokje voor gestoken. Sommige verkopers proberen die kosten (die, zeker met betaling met Paypal nog behoorlijk kunnen oplopen) te verhalen door de verzending hoger te stellen dan de werkelijke kosten.

Staat er in de aanbieding dat de verzending naar NL 6 euro kost, en krijg je het gekochte in een envelop met 2,50 euro aan postzegels erop, dan is dat hooguit zuur voor je, maar jij was accoord met een bedrag van 6 euro.
caprigek

Bericht door caprigek »

Herman schreef:Staat er in de aanbieding dat de verzending naar NL 6 euro kost, en krijg je het gekochte in een envelop met 2,50 euro aan postzegels erop, dan is dat hooguit zuur voor je, maar jij was accoord met een bedrag van 6 euro.

weet ik ook wel
ik heb er ook niet moeilijk overgedaan (positieve feedbasck gegeven)

allen beetje vreemd dat de meeste duitsers dit doen

zo mocht ik een keertje € 9,= afrekenen (verzendkosten) voor een herpa capri

terwijl ik bij de zelfde persoon 12 1:18 capri's had gekocht verzekerd verzenden voor € 8,60
2 weken eerder

die koop ging dus niet door

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Herman schreef:Over het verzenden vanuit Duitsland: Wellicht is het nuttig om ook even te kijken naar de mogelijkheden die Duitsers hebben om te versturen.

Dit zijn "Packchen" (pakketje, geen aanvullende service mogelijk) en
"Paket" (begint bij 18 euro, aanvullende services mogelijk)

In het algemeen laat ik alles opsturen als "Packchen" en heb daar nog geen trammalant mee gehad.

Interessant. In de advertentie stond duidelijk Packchen. Ik verdenk de verkoper er inderdaad van dat hij er wat onkosten uit wilde halen. Hij rekent overigens 1 euro verpakkingskosten, maar dat vind ik niet zo vreemd. Het model is zonder OVP, dus goed verpakt is voor mij belangrijk (en heeft hij ook toegezegd). Ben benieuwd hoe het aankomt.
Groeten, Peter

Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

zat net ff te kijken op de pricewatch van tweakers.net, opvallend veel zaken die 6 à 12 euro vragen voor het versturen van een simpel sd kaartje tergrote van een postzegel. :thump_down:
Afbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Zat laatst op een item te bieden...
Was bieden vanaf 5,- of direct kopen voor 15,-.
Ik dacht ik bied 5,- voor het geval dat iemand anders direct kopen toepast. En 15,- was het me ook niet waard.

Vervolgens wordt ik overboden, oke kan gebeuren... de andere bieder heeft een feedbackscore van 2. Dus ik kijk in zijn feedbacklijst.
En daar staan wel tig aankopen, waarvan 2 bij iemand anders en de rest bij dezelfde verkoper.
Kan gebeuren natuurlijk, maar het was wel behoorlijk overdreven...
Zeker gezien de 'gewonnen items'... een brede intresse hebben kan.
Maar dit was wel erg overdreven...

Dus ook maar eens wat speurwerk gedaan in de verkopers feedback...
Bij bijna ieder item wat deze had verkocht stond de bieder in de lijst...
Een alias dus... om de prijs een beetje op te schroeven.

Ik heb het gemeld bij Ebay, en binnen een dag had ik al een reactie.
De wandelgangen van de verkoper zijn bekeken en er zijn stappen tegen hem genomen. Hij staat momenteel niet meer op Ebay...
Wat dat allemaal precies inhoud weet ik niet, maar ben blij dat ik 'm doorhad.
Jos

Bericht door Jos »

goed dat je hem door had, echter zon dingen zullen altijd mogelijk blijven. Dit is dan ook een rationele reden om laat te bieden op een veiling.
Plaats reactie