Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:worshippy: Knap werk Matt, ziet er zeer professioneel uit ! :worshippy:

Tip: Serietje bouwen en aanbieden op E-Bay :twisted: :mrgreen: :twisted:

:wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jolly Club schreef::worshippy: Knap werk Matt, ziet er zeer professioneel uit ! :worshippy:

Tip: Serietje bouwen en aanbieden op E-Bay :twisted: :mrgreen: :twisted: :

Kan Minichamps in ieder geval NIET moeilijk over gaan doen. :twisted: :mrgreen:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Het is allebei mogelijk. Op de ene foto zie je de tankdop duidelijk rechts zitten, maar op de onderste foto zit hij duidelijk links. Misschien i.v.m. circuit.? Zou het anders ook niet weten.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Ruud schreef:
Matt Modelautos schreef:Ik denk dat het allebei mogelijk is. Op de ene foto zie je de tankdop duidelijk rechts zitten, maar op de andere foto ( Senna staand naast auto) zit hij duidelijk niet rechts. Moet hij dus logischerwijs links zitten. Misschien i.v.m. circuit.? Zou het anders ook niet weten.

Okee...dat zou met het circuit te maken kunnen hebben...maar we hebben het hier over hetzelfde model van Minichamps..dus die zouden gelijk moeten zijn aan elkaar...of zie ik dat verkeerd????

Groeten Ruud 8)

Ik heb betere fotos gevonden van de Williams. Je kunt nu goed zien dat er een uitvoering met linker én rechtertankdop is. ( zie mijn berichtje iets terug in dit topic).
Dat er twee uitvoeringen van Minichamps zijn is wel te verklaren. Ik heb nog de eerste versie die uitkwam ( mei 2001) en waar nog geen Rothmans opstond ( er nog zelf op moeten zetten ). Minichamps heeft nu recentelijk een speciaal model van deze Williams uitgebracht mét Rothmans reclame. Het ligt er dus maar aan welke versie Minichamps als voorbeeld heeft gebruikt.
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op ma 31 mei 2004 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Ruud schreef:Okee...dat zou met het circuit te maken kunnen hebben...maar we hebben het hier over hetzelfde model van Minichamps..dus die zouden gelijk moeten zijn aan elkaar......?

the X files.....
De tankopening wordt bepaald aan de hand van de rijrichting/pitopstelling van de desbetreffende GP.

Het model van Matt (origineel met dhz Rothmans decals) heeft de tankopening voor circuits zoals Brazilie.

De nieuwe Senna (met originele Rothmans sponsoring) heeft de tankopening aan de kant van o.a. de San Marino GP.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

ooit wel eens aan gedacht dat de auto ook in spiegelbeeld kan staan :!:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

dat kan toch niet, want dan staat de reclame toch ook in spiegelbeeld :?: :!:
Jos

Bericht door Jos »

tegenwoordig heeft elke auto aan beide kanten een tank-opening, aangezien er links- en rechtsdraaiende circuits zijn. Of dat in 1994 ook al was weet ik niet zeker, maar ik denk van wel..
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

jelmer schreef:dat kan toch niet, want dan staat de reclame toch ook in spiegelbeeld :?: :!:

Vraag me niet hoe ze het gedaan hebben, maar ik heb wel eens foto's gezien waarvan de auto zowel linksom als rechtsop stonden en de reclame gewoon te lezen was.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Oh, daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe zouden ze dat gedaan hebben dan? Met 2 spiegels ofzo?
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Jos schreef:tegenwoordig heeft elke auto aan beide kanten een tank-opening, aangezien er links- en rechtsdraaiende circuits zijn. Of dat in 1994 ook al was weet ik niet zeker, maar ik denk van wel..

Waarschijnlijk waren er toen ook al twee openingen. Maar het (op de speedlimiter reagerende) tankklepje werd pas later geintroduceerd (1997 als ik mij niet vergis).

In 1994 had men de tankzijde niet afgedekt met een klepje maar lag die a.h.w. open :wink:
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Hallo Monty
Je had gelijk wat betreft de links-en rechtsomdraaiende circuits. Maar de vulopeningen waren echter niet alletwee zichtbaar. Mijns inziens zou Minichamps er dan toch ook twee aangebracht hebben. En inderdaad op onderstaande foto is van de GP van Brazilië uit 1994, is géén vulopening zichtbaar. :wink:
Aangezien,...zoals jij al zei er inderdaad nog geen "afsluitdop" op zat, deze werd verborgen onder het bodywork.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Matts Collectie "Kleiner broertje van de Jordan"

Na het aanpassen van de Jordan naar de Jos Verstappen testversie 1:18 enkele maanden geleden, heb ik het ook eens in de schaal 1:43 geprobeerd.
Dit is toch wel van een iets andere orde dan bij de grotere schalen.
Maar het is toch redelijk gelukt ( al zeg ik het zelf ). :wink:
Op de naamtag na, is alles aangepast. Deze was namelijk te klein om er iets mee te kunnen doen. Maar verder is wel Benson & Hedges, Natwest, SCRRA, Pilsner Urquel en Zepter aangepast.
Hij heeft er een kleiner broertje bijgekregen zal ik maar zeggen. :mrgreen:

p.s.
onderste foto is de 1:43 uitvoering.........

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 14 nov 2006 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mooi gedaan hoor, het lijkt me niet eenvoudig in die kleine schaal. Heb je die helm zelf geschilderd?:thump_up:
Laatst gewijzigd door Peter Parker op vr 03 sep 2004 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Matt,

Ik vindt het iedere keer weer een prestatie van je, om te zien hoe je elke keer van die schitterende stickers voor de modellen weet te maken :thump_up:
Plaats reactie