Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Formule 1 2009

Bericht door belcar »

Mooie race ook weer van Kobayashi :shock: :thump_up: Veel beter dan een onopvallende Nakajima enz.

Verder inderdaad een vrij saaie race. Wel nog leuk toen Alguersuari ff wou gaan pitten bij Red Bull :lol: :doh:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

één van de betere Tilke circuits
En mexicaansche griep is een fijnere ziekte dan de zwarte pest! :ja:

Sfeerloos kitsch-paleis, daar veranderen al die Ledjes niks aan. Zoveelste flutbaan die goed is voor een regelrechte flutrace.
Blij dat we er weer een paar maand van af zijn... geen idee waarom ik de TV toch nog weer aanzet. :yawn:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Formule 1 2009

Bericht door 1:18 24/7 »

Vond de hele entourage qua tijdstip en locatie betreffende zeer mooi en sfeervol ogen op den televee. Echter de baan zelf echt kut met peren. Wat een saaie boel, die bochten leken wel allemaal het zelfde, was geen enkel punt dat ik dacht "dat hebben ze leuk gedaan!"

De race was inderdaad niet zo boeiend, wel lachen om het meest best doorontwikkelde team van de grid en de falende remmen alsook de torro rosso redbull navigatiefout! :worshippy: :lol: Verder rete strack gereden weer door de weltmeister in spé en kobahasha. Complimentje nog voor Butten om weer eens een podiumpje te scoren en WK te worden vóór het seizoen ten einde is en met de meeste overwinings, dat zijn de echte groten, sei ma sekers menseee!!!!

Bring on 2010, ben weer benieuwd met de nieuwe regels en de nieuwe teams! :dance:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Formule 1 2009

Bericht door Powersprint »

Jolly Club schreef:
één van de betere Tilke circuits
En mexicaansche griep is een fijnere ziekte dan de zwarte pest! :ja:

Sfeerloos kitsch-paleis, daar veranderen al die Ledjes niks aan. Zoveelste flutbaan die goed is voor een regelrechte flutrace.
Blij dat we er weer een paar maand van af zijn... geen idee waarom ik de TV toch nog weer aanzet. :yawn:
Ik zeg ook niet dat ik dit een superdeluxe (alhoewel, luxe is het wel) vet cool rete gaaf circuit vind hoor, helemaal niet :) Maar na Istanbul en Sepang is dit toch wel het op twee na beste circuit van de hand van deze flut ontwerper. Shanghai en Bahrein zijn gewoon leveloos en Valencia is een wannabe Monaco.
Maar je hoort mij echt niet zeggen dat Tilke circuits da bomb zijn. Ik zie veel liever races op circuits die aangelegd zijn in de tijd dat kamelen nog kickstarters hadden, in de tijd dat je nog elke ronde met zweet in de bilnaad vol gas Eau Rouge omhoog reed en niet zoals tegenwoordig dit zelfde met 2 vingers in je neus doet.

Dus laat wat mij betreft Ari Vatanen maar de nieuwe Ecclestone worden, dan worden de F1 circuits misschien weer wat uitdagender en komen de zandbakken weer terug :wink: :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Matt Modelautos »

1:18 24/7 schreef:Vond de hele entourage qua tijdstip en locatie betreffende zeer mooi en sfeervol ogen op den televee. Echter de baan zelf echt kut met peren. Wat een saaie boel, die bochten leken wel allemaal het zelfde, was geen enkel punt dat ik dacht "dat hebben ze leuk gedaan!"
Helemaal met je eens,....de locatie leverd mooie plaatjes op, maar dat is ook alles.
Misschien was het vanmiddag beter geweest om de auto's op de baan vast te schroeven en dan de baan met dik 200km per uur rond te laten draaien.
Dit had waarschijnlijk hetzelfde "kijkgenot" opgeleverd als vanmiddag het geval is geweest. :cry:
Het is !#$%^& toch compleet van de zotte dat circuits zoals Spa en Silverstone waarbij je altijd op het puntje van je stoel zit altijd ter discussie staan, en dat voor zoiets als we vandaag voorgeschoteld kregen
En dit alleen maar ter glorie van het grote geld. Want wat heeft die zandbak niet gekost,..zo rond de miljard ?
Waanzin. :evil:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Formule 1 2009

Bericht door fish88 »

Ik ben blij dat dit seizoen voorbij is. Geen moment spanning te bekennen dit jaar. Die verschrikkelijke regels waardoor het racen nog meer is bemoeilijkt (Wel knap van de FIA), al die verschrikkelijke Tilke Dromes die op elkaar lijken en dan nog al die hopeloze coureurtjes die niet durven in te halen (Godzijdank dat er volgend jaar weer een Japanner in het veld wordt losgelaten die lijkt op Sato).

Het enige spannend aan F1 hedendaags zijn de schandalen... Hoop dat het volgend jaar verbeterd kan worden, maar ik heb er niet veel hoop op.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Toyota weg uit de F1.

Weer veldvulling dat vertrekt.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

* mompelt iets over zoveelste Japansche merk met grote woorden, maar weinig daden, dat de crisis gebruikt om met staart tussen de benen de aftocht te blazen *

Hoop dat we nu ook klaar zijn met Trullii !! :doei:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Formule 1 2009

Bericht door 1:18 24/7 »

Baai, baai, zwaai, zwaai, losers! :zwaai:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

(f1.gpupdate.net)

Renault heroverweegt toekomst in Formule 1

De raad van bestuur van Renault is woensdag voor een spoedoverleg bij elkaar gekomen in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC.

Snel meer.


:shock: OMG........dat gaat wel heel snel nu allemaal.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

Laat maar mooi gaan, de bezem er even goed door! :thump_up:

Allemaal van die teams die slechts voor de reclame en de verkoopcijfers in de sport zitten. Als er een poosje niets gewonnen wordt doet het marketingtechnisch meer kwaad dan goed en vertrekken ze weer. Zeker Renault heeft een knauw gekregen na crash-gate. We zien allemaal dat ook Honda, BMW en Toyota hun zelfbedachte belofte (wereldkampioen worden) niet waar hebben kunnen maken, en dus hebben ze met de CRISIS ineens een hele makkelijke uitvlucht om het strijdtoneel met stille trom te verlaten.

Ik heb dan meer respect voor ploegen als Williams, Ferrari en McLaren, die ook in mindere tijden de sport trouw blijven en blijven knokken om weer succesvol te worden. Datzelfde geldt ook in het WRC, waar Ford en Citroën samen een hele serie overeind (proberen te) houden! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door the_stig »

Dus volgend seizoen.

Bridgestone weg
BMW weg
Toyota weg

:o :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Niet helemaal, Bridgestone dient het contract uit tot eind 2010.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

TestaRossa schreef:(f1.gpupdate.net)

Renault heroverweegt toekomst in Formule 1

De raad van bestuur van Renault is woensdag voor een spoedoverleg bij elkaar gekomen in Parijs. Onderwerp van gesprek was de toekomst van het Franse automerk in de Formule 1. Zo meldt de BBC.

Snel meer.


:shock: OMG........dat gaat wel heel snel nu allemaal.
Update;

Renault dreigt de vierde autofabrikant in een jaar tijd te worden die uit de Formule 1 stapt. De Britse televisiezender BBC meldt namelijk dat de raad van bestuur van Renault woensdag een spoedoverleg heeft gehouden, met als onderwerp de toekomst van het Franse automerk in de hoogste autosportklasse.

Tijdens de vergadering zouden drie opties zijn besproken: met een eigen team actief blijven in de Formule 1, doorgaan als motorleverancier of volledig stoppen met de Formule 1. De uitkomst van het overleg, waarbij ook teambazen Bob Bell en Jean-Francois Caubet aanwezig waren, is nog niet bekend. Als Renault zou stoppen, dan zou dat opnieuw een zware tegenslag betekenen voor de Formule 1. Eerder trokken Honda en BMW zich al terug uit de koningsklasse van de autosport en Toyota maakte eerder vandaag nog bekend de stekker uit het Formule 1-project te trekken.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

Er zijn genoeg bandenboeren die het best over willen nemen, wel bij voorkeur om de beurt want head-to-head tegen de concurrent kan immers imago-schade opleveren, dus daar ben ik niet bang voor.

Wat ik zorgelijker vind is dat al die grote fabrikanten met hun huichelachtige concorde-papiertje nu hun hielen lichten. Wat krijgen we er voor terug? Van die malle instap-privateers die met oude namen nieuwe faam proberen te maken.... Als dat project mislukt mag van mij de 3e wagen ingevoerd worden.

Ik zie liever 6 teams met elk drie echte wagens met echte rijders, dan 10 van die hobby-teams met twee pay-drivers. :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie