OH, OH, OH, wat zijn we toch verwend geworden de laatste jaren !!!
Al die BMW dealer uitvoeringen van Kyosho, Minichamps en AutoArt. (laatste jaren het meest Kyosho)
BMW zelf gaf deze leveranciers de opdracht om de nieuwste BMW straatversies uit te brengen.
En ik moet eerlijk zeggen dat die de laatste jaren kwalitatief heel erg goed waren, zeker de modellen van Kyosho.
Zeer goed in verhouding en detail, zag er allemaal zeer natuurgetrouw uit.
BAH, BAH, BAH, wat slaat BMW dan nu de plank volledig mis door met NOREV in zee te gaan.
Kan niets anders zeggen dan; " Wat een BAGGER model deze nieuwe 5-serie F02 550i van NOREV ".
Sorry, maar hij mag zelfs nog niet in de schaduw staan van een Kyosho of een AutoArt.
Vandaag het model binnen gekregen, (besteld via internet), verpakking prima in orde, de welbekende grijze dealerverpakking.
Model keurig vast gezet met 2 schroeven, afgedekt met een papiertje, allemaal prima.
Maar als het model eenmaal uit de doos is dan valt meteen op dat hij aan de voorkant wel heel erg hoog op de poten staan.
Voorkant staat echt stukken hoger dan de achterkant. Uitlaatdempers links en rechts hangen bijna 1 cm onder de bumper, zitten gewoon half los.
je kunt ze helemaal tegen de bodem aandrukken ( dan ziet het optisch wel goed uit) maar ze blijven niet zitten.
Misschien dat ik ze kan vastplakken !!. Achterportier aan de bestuurderskant blijft niet dichtzitten, springt na 20 sec spontaan op een kier.
Aan 1 kant van de auto bijna geen naden tussen de carrosseriedelen , aan de andere kant kun je een vingernagel ertussen duwen.
Onder de motorkap hebben ze zich ook zeer goedkoop plastic achtig er vanaf gemaakt. Ziet gewoon niet mooi uit. Bij een Kyosho zag je nog
de rode oliepeilstok en verschillende typeplaatjes en waarschuwingsstickers onder de motorkap. Bij NOREV helemaal niets van dit alles. Erg jammer.
2 dingen die bij NOREV wel op niveau zijn, dat is de laklaag op het model (keurig gespoten) en het interrieur ziet er enigzins verzorgd uit.
Wat ik ook jammer vind aan deze NOREV zijn de velgen, zien er onnatuurlijk uit. (beetje Bburago achtig)
De kofferbak is wel bekleed, zag alleen dat 2 bevestigings schroeven onder de hoedenplank maar half aangedraaid waren.
Al met al een zeer slordig en goedkoop afgewerkt model wat toch nog 70 euro moet kosten.
Eigenlijk heel erg jammer, want zo'n mooie auto als de nieuwe 5 serie verdient echt wel een beter model dan deze NOREV.
Ik ga proberen de bodemplaat te verwijderen om de voorveren in te korten, om zodoende hem een beetje in verhouding te krijgen,
Proberen de achterdempers onder de bodemplaat te plakken zodat ze op hun plaats blijven zitten, tja en het achterportiet weet ik nog niet hoe ik dat ga
oplossen. misschien de binnenbekleding beter aanduwen. (wel heel voorzichtig want het hele portier is van plastic, wat vroeger overigens ook metaal was )
Heb al op internet gezien dat de 5 serie touring ook binnenkort leverbaar is, ook helaas van NOREV.
Hou mijn hart vast als BMW in de toekomst bij deze producent blijft, of hij moet zich sterk gaan verbeteren en anders weet ik nog niet of ik deze modellen
blijf sparen. Vind 70 euro voor zo'n bagger model veel te veel geld.
Heb alvast een paar pics gemaakt, kijk en oordeel zelf.
Als ik het model een beetje gefatsoeneerd heb, maak ik wel een betere fotoshoot.
Grtz van een teleurgestelde Marc540i