Modelcarweb

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

hermanwiegerman schreef:tja, dat zijn de praktijken wat je meemaakt als je bij een internetbedrijf besteld die zonder voorraad werken en daardoor de kosten drukken.

Dan liever ergens toch voor duurder bestellen of in een winkel waar je zeker weet dat ze het hebben toch?

Ik had eens een rode porsche van maisto besteld bij modelcarweb. Ik kreeg een zwarte opgestuurd. Na heel veel heen en weer gemail werd beloofd de rode op te sturen. Ik moest dan daarna de zwarte terug sturen. Dat was 1,5 jaar geleden. Ik heb nog steeds de rode. De hoop ondertussen maar opgegeven.

Mis ik iets het ging er toch om dat je een rode had besteld. :?:
Of heb je de zwarte nog steeds en de hoop opgegeven :mrgreen:

Volgens mij werkt Modelcarweb wel met een voorraad,
zeker weten doe ik het niet.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
hermanwiegerman
Berichten: 50
Lid geworden op: do 04 mei 2006 09:33
Locatie: Dordrecht

Bericht door hermanwiegerman »

ja sorry, was al laat. Maar inderdaad de zwarte staat in de kast. Ik geloof niet dat de rode nog zal verschijnen.
Gebruikersavatar
CSL
Berichten: 109
Lid geworden op: do 23 nov 2006 13:55

Bericht door CSL »

Inmiddels ook bevestiging (waar ik om gevraagd had) gekregen dat mijn order geannuleerd is.

Tja dat ze zonder voorraad zitten is misschien te verwachten, maar zet er dan ook geen indicatie van verzendtijd bij.
Gebruikersavatar
Legodoos
Berichten: 108
Lid geworden op: di 05 jun 2007 15:32

Bericht door Legodoos »

Betalingswijze (achteraf) zeer prettig. Bij mij snelle en correcte levering...
Wacht op mij, ik moet ook mee!
Gebruikersavatar
senninho
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 mar 2004 21:50
Locatie: mainly Gent
Contacteer:

Bericht door senninho »

hoi

hoe werkt een betaling vanuit België?
ook achteraf via overschrijving te doen?

thanks, ciao
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Voor de eerste keer via internet een model besteld bij hen, kreeg keurig bevestiging en mailtje van versturing (24 uurs verzending). en had keurig de volgende dag het pakketje in huis met de rekening bijgevoegd. ZEER goed bevallen..
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

Normaal gesproken prima webwinkel. Maar bestel er niet verschillende modellen in 1x. Dat gaat gewoon helemaal mis. Je kan maanden moeten wachten op je bestelling. Ik heb er vaak over gebeld, en steeds ontbrak er een ander model. Dus het model wat voor jou al binnen is wordt niet voor je apart gezet. Zolang er nog modellen in back order staan verkopen ze hun voorraad aan een ander. Zo duurt het eeuwen voordat je je order binnen hebt. Je kan beter iedere dag 1 model bestellen en bv 3x verzendkosten betalen, dan heb je alles binnen de korste keren binnen. Bestel je enkele modellen, super service en snel in huis! meerdere modellen in 1x bestellen... geen aanrader.
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
bohi
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 aug 2007 15:39

Re: Modelcarweb

Bericht door bohi »

[quote="Bart"]Ik had daar via e-mail een model besteld!!!.
Werdt binnen 3 drie dagen netjes bezorgd. Ze hadden de verkeerde opgestuurd en 2 dagen later had ik dus de goeie ontvangen.
Al met al dus niet verkeerd. Je wordt er netjes behandeld en de communicatie is ook goed.

Wie heeft hier nog mee een ervaring mee slecht/goed??

Groeten,

Bart[/quote]

Koop zelf geregeld bij hun heb er nog nooit slechte ervaringen mee gehad.

groet bohi :thump_up:
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik heb nu een auto in bestelling lopen en dat is nu al 6 werkdagen geleden...en hij zou binnen 6 dagen geleverd worden. Ik dus een mailtje gestuurd(dit omdat ik met smacht op die modelauto zit te wachten). Krijg ik een mailtje terug dat de bestelling is doorgekomen. Ik dus een mailtje terug met van hoe zit het met die levertijd dan. Krijg ik binnen een paar minuten dit terug gestuurd:
Beste Klant,

Helaas hebben wij het niet gered om binnen de leveringstermijn te versturen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

4Net
Hellen
Dus met andere woorden, ze laten snel weten wat de stand van zaken is, maar de levertijd valt nog wel eens over te twisten.

groeten,


jerico
VW87
Berichten: 1
Lid geworden op: di 29 dec 2009 18:15
Locatie: Landgraaf

Re: Modelcarweb

Bericht door VW87 »

Voor de zoveelste keer een auto besteld bij modelcarweb.nl
maar alweer een keer niet ontvangen.

hallo,



dit is al voor de zoveelste keer dat het geannuleerd word

en ook al de zoveelste keer dat jullie niks van je laten

horen.

Iedere keer maar weer.

Dit is hele slechte service, zelfs WAARDELOOS te noemen.



WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS

WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS

WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS

WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS

WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS WAARDELOOS



Met hatelijke groeten,



T. Smeets



--------------------------------------------------------------------------------
Date: Fri, 18 Jun 2010 15:02:32 +0200
From: sales@modelcarweb.nl
Subject: RE: Bestelling bij ModelCarWeb
To: tj2008@live.nl


Beste Klant,

Bedankt voor uw mail.

Wij hebben uw bestelling geannuleerd.

Het artikel is niet meer leverbaar.

Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
4Net
Hellen



--------------------------------------------------------------------------------
Van: T Limburg [mailto:tj2008@live.nl]
Verzonden: donderdag 17 juni 2010 20:44
Aan: sales@modelcarweb.nl
Onderwerp: RE: Bestelling bij ModelCarWeb


hoi,

alweer mij 2e mail.
wanneer kan ik de bestelling verwachten aangezien de levertermijn 7 dagen is en
er nu al +/- 19 dagen voorbij zijn.

mvg en alvast bedankt
w-retera
Berichten: 1
Lid geworden op: di 02 nov 2010 12:13

slechte service modelcarweb

Bericht door w-retera »

Gelukkig zijn er ook tevreden klanten bij modelcarweb. Helaas geldt dit absoluut niet voor mij! Het is voor mij al de tweede maal dat ongeveer ALLES bij een bestelling fout gaat. Beide keren stond een artikel op hun website als "voorradig"aangeduid en dat de levertijd dan max. 13 werkdagen bedraagt. Helaas bij beide bestellingen is de levertijd uitgelopen tot enkele maanden. Dit zonder berichtje van Modelcarweb, zoals men daar in de leveringsvoorwaarden pretendeert. Na toch een keer of 6 bellen met de helpdesk van Modelcarweb en allerlei beloftes van hun zijde nog steeds geen levering.
Uiteindelijk telefonisch de leveringen maar geannuleerd en vriendelijk verzocht het reeds betaalde bedrag zo spoedig mogelijk aan mij terug te storten. Volgens Modelcarweb zou dit binnen 5 werkdagen geschieden. Na twee weken geen geld terug, dus maar weer gebeld. Weer een belofte , maar zoals ik reeds verwachtte, weer noppes. Dan maar een Email gestuurd en uitgelegd wat er allemaal aan de hand is en nogmaals vriendelijk verzocht mijn geld terug te storten, daar ik anders genoodzaakt ben het geld via een incassoburo te innen. Na twee weken niet eens een reactie terug gehad van Modelcarweb en uiteraard ook geen terugstorting!! Het is inmiddels alweer bijna 5 maanden geleden dat ik mijn bestelling plaatste en nog steeds is er totaal niets gebeurd bij het waardeloze bedrijf Modelcarweb!
De boodschap van mij aan de enthousiaste modelverzamelaars: Er zijn gelukkig nog veel meer webshops die prachtige modelllen verkopen en waarschijnlijk een veel betere service bieden dan Modelcarweb!!

W.Retera
Timber
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 02 mar 2009 18:26

Re: Modelcarweb

Bericht door Timber »

Ja, het is altijd oppassen met Modelcarweb hoor. Zeker wanneer je meerdere artikelen besteld die verschillende levertijden hebben. Ook klopt de communicatie van geen kant. Ik had eens wat modellen besteld, de levertijd liep uiteraard uit. Ik mailde vervolgens of ze al opgestuurd waren, kreeg ik een mail terug: Nee, we verwachten over twee weken uw bestelling. Komt de volgende dag de postbode doodleuk langs met de bestelling, :lol:

Maar die levertijden op hun site moet je echt met een korreltje zout nemen. Alleen de 24 uurs verzending klopt meestal. Maar levertijden als 5 dagen kun je gerust 5 dagen bij op tellen.
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: Modelcarweb

Bericht door schumifan »

Ik heb een paar maanden geleden de Mercedes van Schumacher besteld, 10 werkdagen levertijd. Na 4 weken nog niks ontvangen, mailen, volgende week heeft u hem hoor. Na 2 weken nog niks, weer mailen. Nee, eind deze week. Toen weer niks.

Bestelling geannuleerd, en toen nog 4 weken op me geld wachten waar ik ook 2x achter heen moest met de vraag wanneer het teruggestort zou worden.

Hier moet je niks meer kopen, tenzij je graag emails wilt versturen en wachten op je bestelling.

:thump_down:
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

Re: Modelcarweb

Bericht door bodi »

hier eenmaal iets gekocht en alles ok, geen klachten, krijg zelfs nieuwsbrief wat altijd handig is
Gebruikersavatar
Dannys Modelcars
Berichten: 19
Lid geworden op: za 04 dec 2010 19:37
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Modelcarweb

Bericht door Dannys Modelcars »

Vroeger was modelcarweb wel oke. Tegenwoordig vind ik het een slechte zaak. Geen communicatie en bestelde modellen komen nooit aan. Heb al een tweetal keer meegemaakt dat als ik wat bestelde er geen bevestiging kwam, of dat ze het model nooit verzonden.
Gesloten