Grootscheepse fraude met modelauto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

De verdachte verklaarde de methode te hebben overgenomen, nadat hij zelf een keer op soortgelijke wijze was opgelicht.
:oops: Weet iemand zeker dat het geen klant geweest is van Sj##ke? :mrgreen:

Hij was van plan om de illegaal verkregen auto’s deels zelf te houden en deels te verkopen.
Wellicht is hier een aspirant MAF lid gesneuveld :doh: :wink:
Misschien maar goed ook dat hij gepakt is. 1.800 is ook wel errug veel, zelfs voor het forum. :mrgreen:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Wat gaat er nu mee gebeuren? Terug naar de crediteuren van de verdachte? Of worden ze geveild? Ik heb wel interesse :mrgreen:

Tip aan het KLPD: ga naar de NAMAC-beurs :mrgreen: :angel:
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Bericht door InjectTheVenom »

volvofiel schreef:Wat gaat er nu mee gebeuren? Terug naar de crediteuren van de verdachte? Of worden ze geveild? Ik heb wel interesse :mrgreen:

Tip aan het KLPD: ga naar de NAMAC-beurs :mrgreen: :angel:
Haha hier is ook wel interesse. Iemand die eens bij het betreffende bureau langs wil gaan of anders de domeinen op wil bellen :mrgreen: ?
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het artikel stond ook in Parool en al lezende denk ik dat ie aardig in de war moet zijn geweest. Met gestolen poststukken wist hij bankrekeningen van anderen los te krijgen, maar alles kwam op zijn eigen adres aan. Alles kwam ook van 1 internet winkel vandaan. Het hele huis stond vol met de dozen en die kinderen sliepen tussen de dozen. Hoelang zou het duren denk je voordat iemand op zijn rekening ziet dat hij modelauto's heeft gekocht en de politie belt omdat hij dat niet heeft gedaan en hoelang voordat er meerdere aangiften zijn en via de winkel het aflever adres vinden. Daarom denk ik dat hij in de war is geweest. Een echte oplichter pakt het wat beter aan. Daarom vind ik het naast spectaculair ook een beetje triest voor alle betrokkenen. Hopelijk krijgt ie de hulp die hij kennelijk nodig heeft, want een beetje maf is ie wel.
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Een beetje maf ? :shock: Die man is net zo gek als wij allemaal bij elkaar op het MAF :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Alles kwam ook van 1 internet winkel vandaan
Bij Hart van Nederland kwam de site van modelcarweb een paar keer in beeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Die doen inderdaad aan Acceptgiro, maar HobbyCar heeft bv weer heel veel Maisto en doet ook aan Acceptgiro.
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Modelauto's verzamelen kan gevaarlijk zijn
Op een dag steek je niet meer de auto , maar jezelf in de doos :twisted:
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

boerke04 schreef:Hmmm Haarlem en Waarland liggen allebei in Noord-Holland, dat in combinatie met dat schumacherpetje kan een hoop verklaren...... :wink:

Nu nog onderzoeken of ie sjoemelt met z'n leeftijd en of ie kinderen heeft 8) .
Dat heeft ie, stond in t artikel dat zijn kinderen tussen de dozen sliepen
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Bericht door sjefske »

Weet iemand zeker dat het geen klant geweest is van Sj##ke?
Ga je mij nou zien als oplichter :thump_down:

:angry_finger:

:lol:
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

buttonfreak schreef:[..]

Dat heeft ie, stond in t artikel dat zijn kinderen tussen de dozen sliepen
Ik weet dat de verdachte kinderen heeft, alleen niet of onze Waarlandse schumachervriend ze ook heeft :angel: .

Viel me bij Hart van Nederland overigens op dat die man nogal veel goedkope modellen bij elkaar gehamsterd had, als je dan toch aan 't oplichten bent doe 't dan goed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

De 36-jarige man uit Haarlem die ruim 1800 modelauto's had gestolen, blijkt ook circa 1500 dvd's op internet besteld te hebben zonder hiervoor te betalen. Dat maakte de politie vrijdag bekend.

De modelautootjes hebben een waarde van zeker 55.000 euro, de dvd's zijn goed voor ongeveer 25.000 euro. De verdachte zit sinds 10 juli in voorarrest en heeft een gedeeltelijke bekentenis afgelegd. Hij wilde een deel van de modelwagens en dvd's zelf houden, de rest was voor de verkoop.

De politie kwam in actie naar aanleiding van een eerdere aangifte in Schalkwijk. Uit het ingestelde onderzoek bleek dat de Haarlemmer poststukken had ontvreemd waarin acceptgiro's zaten met bankgegevens van andere mensen. Hij gebruikte die gegevens om incasso's te laten maken voor zijn bestelde modellen en dvd's.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

:lol: Heeft die halve zool nu ook al DVD's gejat :nuts:

Dat is wel wat voor iemand hier op het MAF die ook veel DVD's heeft :think:

Wat moeten die kinderen wel niet denken, laten we hopen dat die man idd professionele hulp krijgt. :lol:
Gebruikersavatar
Porsche911GT3-RS
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 02 feb 2007 12:58
Schaal: 1:43
Locatie: Assen

Bericht door Porsche911GT3-RS »

Harm-Jan schreef:Die doen inderdaad aan Acceptgiro, maar HobbyCar heeft bv weer heel veel Maisto en doet ook aan Acceptgiro.
Volgens mij heeft ie met automatische incasso gewerkt, zodat de modellen wel werden betaald maar niet van zijn rekening. Als het op rekening was gegaan had ie nooit aan de 1800 modellen gekomen volgens mij. Jammer voor de modelautozaken, die zijn een goede klant kwijt :oops:
Wie kan lezen heeft een voordeel!
Afbeelding
Plaats reactie