Ok hoe gaan we dit aanpakken

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Ok hoe gaan we dit aanpakken

Bericht door InjectTheVenom »

Omdat AutoArt tot op vandaag nog niet gereageerd heeft op mijn vraag over mogelijke productie van de gen1/1,5/2 Vipers had ik vanochtend besloten om de stoute schoenen aan te trekken en bij GMP Diecast aan de deur te kloppen, krijg prompt vanmiddag nog een nette, heldere mail terug met duidelijke uitleg (dat noem ik nou nog eens customer support :mrgreen: ). Ik had ook nog gevraagd of ze mogelijk aan een 427 S/C versie van hun 1:12 Cobra willen gaan werken.
Ik zit erover te denken om me gewoon op diverse musclecar forums te gaan registreren om de voorgaande Chrysler/Dodge/Plymouth modellen los te krijgen die in de mail bedoeld worden.

"Mr. Dierijck;
Thank you for your e-mail and your interest in GMP Products.

We look for customer input from people like yourself and like to know
there is a market out there to buy our products. The first and foremost
in making a GMP is to know if the market is saturated with this product
or will our cars sell. Once we know about this aspect, we then begin
the licensing process. Which really is the most important aspect of
making a product. If we get approval from the Manufacturer of the cars
and others involved with the car, we then begin to make developmental
progress.

At this point there may be thoughts of doing other Cobras, but until the
licensing has been secured, they don't discuss what the future plans
will be.

Same as true for all of the cars. Since we have just begun to make the
Chrysler products, it may be a while before you see some of the more
recent models as there are just too many of the older models that
haven't been made to jump to the new models. I know there are plans for
many of the muscle cars but when they may come out, that they don't let
us know at this point.

Just stay in touch with our web site and that is where announcements
will be made."
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ik denk dat het een illusie is om doormiddel van registratie op diverse Fora een model bij een fabrikant los te peuteren.

Dit zijn geen kleine jongens, die peilen dit soort zaken op hele andere manieren door net als bij 1/1 op grote beurzen een lijntje hier en daar uit te gooien en daar de reacties te peilen.

Particulieren die "beloven" te kopen zijn niet echt een betrouwbare maatstaaf.

It's all about the money......

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Montezemolo schreef:Ik denk dat het een illusie is om doormiddel van registratie op diverse Fora een model bij een fabrikant los te peuteren.

Dit zijn geen kleine jongens, die peilen dit soort zaken op hele andere manieren door net als bij 1/1 op grote beurzen een lijntje hier en daar uit te gooien en daar de reacties te peilen.

Particulieren die "beloven" te kopen zijn niet echt een betrouwbare maatstaaf.

It's all about the money......

Montezemolo :thump_up:
Ben ik het niet helemaal met je eens. Ik weet namelijk dat verschillende medewerkers van ERTL op diverse fora actief zijn en daar zelf ook prototypes laten zien en vragen stellen aan de consument of het allemaal wel klopt :thump_up:
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Bericht door InjectTheVenom »

Ricardo schreef:[..]

Ben ik het niet helemaal met je eens. Ik weet namelijk dat verschillende medewerkers van ERTL op diverse fora actief zijn en daar zelf ook prototypes laten zien en vragen stellen aan de consument of het allemaal wel klopt :thump_up:
Cool! Heb je een link naar die fora misschien? Enne.. ik hoef de juiste mensen maar te pakken te krijgen en ik ben "in bussiness" :mrgreen: Zo weet ik dat 1 van de 4 Viper Fourfathers (Roy Sjoberg om precies te zijn) zich geregistreerd heeft op het Viper Club of America forum, ook een handig contact lijkt me zo en wie weet kom ik nog meer van dat soort contacten tegen op andere fora :angel: Waar een wil(lem :lol: ) is is een weg zeg ik altijd :twisted:
Ik heb GMP vandaag weer een mail gestuurd over mogelijke productie van een Viper Racing trailer in navolging op de Corvette Racing trailer set waarvan ik vandaag de eerste foto's in een e-mail update binnen gekregen heb, rechtstreeks van de mensen van GMP zelf. Ook de mensen van de Viper Racing League hebben een mail van mij ontvangen met een vraag om hulp dus wie weet :mrgreen: ...
Nu het me zo te binnen schiet denk ik aan nog iemand binnen de Viper community die onmogelijk veel feiten en weetjes heeft.. MAN I'm on the jazz tonight :dance: !
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Willem,

Tenzij men al iets heeft waarop ze kunnen voortborduren is het als particulier nagenoeg ONMOGELIJK om iets gedaan te krijgen.

In de modelautowereld gaat veel geld om, maar te weinig om allerlei modellen te gaan produceren. Fabrikanten kijken naar verkoopmogelijkheden en aanloopkosten.

Ontwikkeling van een compleet nieuw model kost ontzettend veel geld. Tenzij t model nog niet uit is gebracht kan dit de moeite waard zijn.
De RT/10 en GTS zijn in het verleden ooit uitgebracht, maar de evolutie na 1996 niet.....

Ik zie het niet op korte termijn gebeuren dat een fabrikant zoals AutoArt of GMP veel geld investeert in een dergelijk model (hoe graag wij m ook willen).

Wellicht in de toekomst......

Maar staar je er in ieder geval niet blind op.


Voor wat betreft de vrachtwagen zit je naar mijn idee op het goede spoor. Zorg dat je iedereen ook enthousiast houdt en hou het balletje desnoods zelf aan het rollen.
Plaats reactie