restauratie Corgi Giraffen vrachtwagen

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

restauratie Corgi Giraffen vrachtwagen

Bericht door Peter Parker »

Dit is jeugdsentiment, deze Corgi heb ik stuk gespeeld als kind. Nu wil ik kijken of hij nog valt op te knappen. Bij de onderdelen man heb ik al gevonden dat de giraffen, stickers en banden nog te krijgen zijn, evenals een achterklep.

Afbeelding

Boor op de popnagels
Afbeelding
Afbeelding
Schuren en spuiten, de achterbak moet ook, gelukkig komt de kleur goed overeen met het plastic.
Afbeelding
De ontbrekende spiegels, zal ik moeten improviseren en er is een scharniergaatje afgebroken of beter gezegd weg gesmolten. Als kind hield ik hem eens tegen het ruitje van de gaskachel. :mrgreen:

Wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 16 sep 2007 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Kyoshofan
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

Blijft maar aan het ombouwen he :worshippy:
Ziet er al goed uit :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D bob de bouwer is nu peter de bouwer geworden :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Met enige trots kan ik het eindresultaat tonen.

Nadat de onderdelen waren aangekomen, moest ik ze nog enigzins passend maken. De spiegels pasten goed en ook de vervangende ruit pastte, nadat ik de achterbak wat had bijgevijld. De giraffen maakten de wagen af.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het is dat het een jeugdmodel was, want de restauratie kosten liepen door de onderdelen flink op.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Peter Parker schreef:Het is dat het een jeugdmodel was, want de restauratie kosten liepen door de onderdelen flink op.
Dat van die kosten heb ik toendertijd ook ervaren bij de restauratie van mijn Batmobiel Peter. Maar afgezien daarvan ben je toch nog steeds een heel stuk goekoper uit, dan dat je een origineel ongerestaureerd exemplaar in die staat had aangeschaft. Daarbij is het ook nog eens je eigen (jeugd) exemplaar.
Bij deze kunnen wij jou dan ook uitroepen tot "meester restaurateur". Er zullen er maar weinig zijn die jou dit na doen. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Hier heb ik oprecht véél bewondering voor.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Matt Modelautos schreef:[..] Dat van die kosten heb ik toendertijd ook ervaren bij de restauratie van mijn Batmobiel Peter. Maar afgezien daarvan ben je toch nog steeds een heel stuk goekoper uit, dan dat je een origineel ongerestaureerd exemplaar in die staat had aangeschaft. Daarbij is het ook nog eens je eigen (jeugd) exemplaar.
Bij deze kunnen wij jou dan ook uitroepen tot "meester restaurateur". Er zullen er maar weinig zijn die jou dit na doen. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Hier heb ik oprecht véél bewondering voor.
niets meer aan toe te voegen :worshippy: :worshippy:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ik zou zeggen uitekend gelukte restauratie, super :worshippy: :thump_up: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dank jullie wel, en een compliment van meester bouwer Matt er nog bij!
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Ziet er weer nieuw uit :worshippy:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

misschien meer kosten dan verwacht, maar het resultaat mag er zijn :thump_up: heel mooi hoe u zo'n 'versleten' ding opknapt :thump_up: :thump_up:
No GooD

Bericht door No GooD »

Peter ik wil je werk ZEKER niet afbreken hoor maar hoe komt het dat de voorkant zo hobbelig is ? volgens mij moet je beter schuren :?
tip: plamuur eest , schuren tot je denkt dat het goed is en dan primeren ; door de mooie egale eenkleurige laag primer kan je beter minuscule onregelmatigheden zien en daarna corrigeren .
Nogmaals , wil enkel ev helpen om je resultaat NOG beter té krijgen dan het nu al is .
Goed bezig
(ps ben je echt 44 ?)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik kan het hebben hoor, maar het bobbelige is Corgi's manier van details aanbrengen. Bedford staat er over de breedte van de grille, met een logo bobbel erbij. Daarom kon ik het niet weg smeren.
maikel

Bericht door maikel »

Hij is heel erg netjes geworden :worshippy:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
No GooD

Bericht door No GooD »

Peter Parker schreef:Ik kan het hebben hoor, maar het bobbelige is Corgi's manier van details aanbrengen. Bedford staat er over de breedte van de grille, met een logo bobbel erbij. Daarom kon ik het niet weg smeren.
ok 8)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik zag nu pas je ps, hoezo of ik 44 ben? Voel me een jonge God. Maar idd ik hoor inmiddels bij de oude garde, zelfs bij het hardlopen hoor ik al bij de senioren. :doh:
Plaats reactie