Porsche gt2

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Porsche gt2

Bericht door Lexusfreak »

Hallo

Ik krijg binnen een Porsche 993 GT2 van UT models, die moet ik zwart spuiten omdat ik in de vorige vakantie dit model ook in het zwart heb gezien.

Nu wil ik straks het model spuiten, airbrush heb ik niet en vind het onnodig zown ding voor 1 malig gebruik te kopen...daarom heb ik knikkerbusjes gekocht maar volgens mij wordt dat nooit zo mooi.

Zal ik dat eventueel met een fijne korrel en net schuurpapier het bobbelige gedeeltje kunnen schuren?zoals Primer+Verf+lak laag?
en als dat niet wil, wat zouden de eventuele spuitkosten zijn?iemand een idee.
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Het zogenaamde "sinaasappelhuidje" zou je wel weg moeten kunnen schuren en polijsten. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het gespoten is. Als het eindresultaat meer op een maanoppervlak lijkt, heeft ook dit geen zin.

Voor het spuiten zou je naar een modelbouwwinkel kunnen gaan. Misschien dat zij dit wel voor je willen doen. In dit geval kun je het best zoveel mogelijk werk zelf doen, zodat de kosten redelijk blijven. Het uit elkaar halen van het model, het verwijderen van de lak en het in de primer zetten is makkelijk zelf te doen. Kijk wel uit dat je de ruiten er netjes uithaalt. Eruit drukken gaat je absoluut niet lukken wat dan breken ze. Ik spreek uit ervaring :roll:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Geen ervaring met spuitbussen omdat ik een spuitinstallatie heb, maar indien je het toch wilt proberen met spuitbussen dan moet je zeer weinig per keer erop spuiten, want anders kun je wel miserie hebben..
Al de lak moet er echt niet af.
Ga je te veel werk in steken en het is gewoon voor niks nodig, gewoon matteren met een zeer fijne korrel en dan een primerlaag opspuiten, eventueel 2 , moet je zelf maar zien wat nodig is.
Terug matteren en dan je eindlagen erop zetten. Beter een laagje meer erop dan dat je er te veel op zou spuiten.
En als je gedaan hebt met spuiten dan zet je er best een bakje ofzoiets over want anders valt er zowiezo veel te veel stof op..
Let wel ook op, voordat je aan zoiets begint, dat je een oplossing hebt voor de emblemen, ik heb nog geen UT gedaan daarmee dat ik het niet of ze er afgaan of niet..
Want een gespoten model zonder de emblemen is echt wel lelijk..
Veel succes alleszins. En ik ben benieuwd naar uw resultaat want een GT2 in het zwart is echt PRACHTIG !
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

En altijd eerst een stukje "proefspuiten"....je moet namelijk erop letten dat de samenstelling van de te gebruiken laksoorten hetzelfde is.
Synthetische en acryl-lak "lusten" elkaar namelijk niet.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

Het spuiten wil niet echt lukken, vandaar dat ik nu een airbrusher zoek...uiteraard betaal ik...maar het moet rieel blijven.
Dizono
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mar 2008 23:23

Re: Porsche gt2

Bericht door Dizono »

ik heb eens een kunstof kap gespoten met een spuitbus en dat werd heel netjes. Belangrijk om te onthouden is dat je uiteindelijke lak nooit mooier wordt dan je grondlaag. Oneffenheden in de primer blijven dus altijd zichtbaar. daarom na het aanbrengen van je primer deze opschuren met een 1000 of 1200 schuurpapiertje
Afbeelding
Plaats reactie