Wat ik jullie wel al kan tonen is de plek waar alle modellen komen te staan. Dat is mijn bureau geworden, waar alles tezamen zo'n 8 zelfgemaakte vitrines komen. Hier alvast een proefopstelling met een deel van de BMW en Mercedesverzameling. De onderste 'rommel' (boeken, enz...) worden nog weggewerkt achter deurtjes.

De kasten staan in een U-opstelling, waarbij rechts van mij een groot wandmeubel staat waar 2 x 72 modellen kunnen staan met een centrale kast waar makkelijk nog eens 48 modellen kunnen staan. Omdat ik nog lang niet zoveel modellen heb, worden er 7 modellen per plank (8 planken per kast) geplaatst en zal de centrale (donkerkleurige kast) gebruikt worden voor diorama's in schaal 1/18 en 1/87 en andere eye-catchers
Achter mij staan dan 3 smalle kastjes waar elk 28 modellen in plaats kunnen nemen, en links van mij staat nog een wandmeubel waar nog eens 56 miniaturen kunnen rusten. Tot slot is er nog een showmeubel, waar niet meer dan 10 modellen de aandacht kunnen trekken als uitloper van mijn werktafel.
Hier de BMW kast

en hier de Mercedes-vleugel

Voorlopig staat alles nog wat in de stijgers, en ben ik nog bezig met uitpakken van de miniaturen. Eenmaal alles er staat volgt een overzichtsfoto .
Uniek, zo blijkt toch uit de vele forums en foto's die ik rond dit thema heb doorlopen is dat alle planken onder een helling staan van 20°. Zo krijg je veel meer te zien van de wagen, dan wanneer ze gewoon vlak op een plank staan. Indien interesse kan ik de 'how to' foto's eens publiceren.
Detail van de helling: