Schaalmodellen.be

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

idd jochen en zoals ik al zei :!:

jochen en frederik :worshippy: :thump_up:

TNT... :thump_down:

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

andre schreef:Heb meer dan een week geleden een bod gedaan op
een model wat ze te koop aangeboden hebben.
( Wat ik voor een winkel trouwens wel vreemd vind , bieden )

Maar ze nemen niet eens de moeite om even te mailen
dat het te laag en met een evt vraagprijs voor het model.

En ik had nog wel meer gezien wat me aanspreekt . :|
een onzin bieding op een "nieuw" schaalmodel word er niet gereageerd :doh:

"Wat ik voor een winkel trouwens wel vreemd vind , bieden" op ebay zijn er zoveel modelauto shops waar je kunt bieden op nieuwe schaalmodellen :wink:

voor de RS4avant kunnen we U die helaas niet aanbieden volgens jou bod :)

ons excuses

wie interesse heeft in een model die wij staan hebben kan eventueel meegebracht worden naar houten...(geen verzendkosten)

Toegevoegd na 9 minuten:
jerico schreef:idd jochen en zoals ik al zei :!:

jochen en frederik :worshippy: :thump_up:

TNT... :thump_down:

greetz,


jerico
Over TNT ben ik best tevreden hoor op hun T&T service na :doh:
-ivm T&T functie heb ik gemaild en kreeg weg antwoord(mailen nog snel terug)
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Lezen is ook een vak . :!:

Natuurlijk is mijn bod te laag dat weet ik ook wel, daarom is het
ook een BOD want bij de advertentie staat ook bieden .

Ik ga niet meteen de hoofdprijs bieden , dat zou wel erg dom zijn .
Maar even de moeite nemen om de bieder te mailen voor welk
bedrag het model wel weg was wel zo handig geweest.
Misschien had je hem dan wel verkocht .

Dat was de insteek van mijn bod , en verhaal.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

Maar even de moeite nemen om de bieder te mailen voor welk
bedrag het model wel weg was wel zo handig geweest.
dan weet jij helaas niet hoe een bieding werkt...zoals jij het Interpreteert. Moet je dus een bod doen en dan mailt de aanbieder gelijk terug wat hij ervoor werkt. Je kan mij veel vertellen maar zo werkt een bieding niet :!:

voor de rest geen kwesties tegen jouw hoor...maar het klinkt wel een beetje vaag wat jij allemaal zegt, als je hem echt wil hebben dan ga je door met bieden....en je wist dat je onder de waarde zat...een bieding is geen bieding en niet een gok ronde, van wat wilt hij ervoor hebben en laat ik er maar flink onder gaan zitten en dan stuurt hij me wel terug wat hij ervoor moet hebben...

zo werkt het helaas niet met een bieding...

en al boven al deze heren doen hen uiterste best om de klant tevereden te stellen.

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

andre schreef:Lezen is ook een vak . :!:

Natuurlijk is mijn bod te laag dat weet ik ook wel, daarom is het
ook een BOD want bij de advertentie staat ook bieden .

Ik ga niet meteen de hoofdprijs bieden , dat zou wel erg dom zijn .
Maar even de moeite nemen om de bieder te mailen voor welk
bedrag het model wel weg was wel zo handig geweest.
Misschien had je hem dan wel verkocht .

Dat was de insteek van mijn bod , en verhaal.
Als ik een model zie dat ik wil hebben dan doe ik inderdaad ook een 'gewoon' bod, naargelang ik het écht wel wil hebben zal ik respectievelijk méér bieden en/of zelf de verkoper contacteren om te vragen wat zijn laagste vraagprijs is. Achja, want ik wil het model écht graag hebben.

Als mensen een té lage prijs bieden dan is dat voor ons automatisch een indicatie dat die persoon in kwestie A) geen interesse heeft B) wat fun-biendingen aan het doen is C) enkel uit is op koopjes.

Wij krijgen dagelijks tientallen e-mails, als wij dan nog es moeten gaan antwoorden op alle (te lage) biedingen die veelal onder de helft van de waarde van een model liggen dan zijn we een pak tijd kwijt.

ivm geval Jericho wil ik nog hetvolgende kwijt:

Ik heb inderdaad een fout gemaakt bij het plaatsten van het adres. Ik heb op het pak 3313 Dordrecht vermeld in plaats van 3312 Dordrecht. Omdat dat ene cijfertje fout was heeft TNT beslist het pak in de depot van Dordrecht te laten en terug te sturen naa ons. Volgens mij is dit totaal fout van TNT! Als het reeds in de depot van Dordrecht lag/was, wat is dan het probleem? Volgens mij zijn die gewoon LAKS. Nu komt het pakket terug en moet ik het opnieuw opsturen en betalen voor de verzendkosten. OK, het was mijn fout om het adres verkeerd in te vullen maar volgens mij een nog grotere fout van TNT om het niet gewoon uit te leveren want het was reeds in de juiste stad.

Trouwens hebben we reeds een (financiele) regeling getroffen tussen Stefan (Jericho) en ons dit om het wachten en de pijn te verzachten. Hij heeft er een modelletje bovenopgekregen om zo onze fout goed te maken. Ik denk dat menig andere verkopers zoiets nooit zouden doen.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Trouwens hebben we reeds een (financiele) regeling getroffen tussen Stefan (Jericho) en ons dit om het wachten en de pijn te verzachten. Hij heeft er een modelletje bovenopgekregen om zo onze fout goed te maken. Ik denk dat menig andere verkopers zoiets nooit zouden doen
.
Mooi gedaan :worshippy:
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

echt perfext xiphias :!:

het gaat om dit model

:worshippy: :angel:

echt een pracht auto, die zeker zal blinken op mijn modeltreinbaan :!:

foto geleend van schaalmodellen.be
Afbeelding
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

@ Jerico : Ik weet heel goed hoe het werkt met bieden.
En ik hoef het model niet persé bij hun te kopen , ik kan overal
terecht met m'n geld voor een model.
De verkoper wil toch verkopen , en misschien was een mailtje
dan wel handig om alsnog de koop rond te krijgen.
Nu verkoopt hij niets .
En ik sugereer zeker niet dat een verkoper MOET terugmailen
ook al is de bieding laag, dat maak jij ervan .
En bieden is weldegelijk een gok want je kunt altijd overboden
worden .
Tja wat je bedoeld met "laat ik er maar flink onder gaan zitten"
valt ook best wel mee aangezien dit model voor rond 55 a 60 euro
te koop aan wordt geboden.

Als ik iets tekoop aanbied en er word laag geboden probeer ik het alsnog te verkopen door de bieder te mailen met mijn vraagprijs.
Soms werkt het en soms ook niet , maar niet geschoten is altijd mis.
Ik wil er tenslotte bij een verkoop ook vanaf.
Verder wil ik er niet op in gaan .
Laatst gewijzigd door andre op wo 21 nov 2007 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
skyline_fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: ma 14 mei 2007 18:06
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Bericht door skyline_fanatic »

Heb weer net een model mogen ontvangen en die was weer subliem verpakt zoals ik gewoon ben van deze heren :worshippy:
en het is heel mooi dat deze heren een model GRATIS hebben bijgegeven wanneer dit eigenlijk niet moest. :thump_up: :thump_up:
1:1 Golf VI GTI
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:eh: Staan jullie ook op beurzen??
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

PORSCHE schreef::eh: Staan jullie ook op beurzen??
Neen, momenteel (nog) niet.
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Bericht door Lexusfreak »

andre schreef:
Lezen is ook een vak .

Natuurlijk is mijn bod te laag dat weet ik ook wel, daarom is het
ook een BOD want bij de advertentie staat ook bieden .

Ik ga niet meteen de hoofdprijs bieden , dat zou wel erg dom zijn .
Maar even de moeite nemen om de bieder te mailen voor welk
bedrag het model wel weg was wel zo handig geweest.
Misschien had je hem dan wel verkocht .

Dat was de insteek van mijn bod , en verhaal.


Als ik een model zie dat ik wil hebben dan doe ik inderdaad ook een 'gewoon' bod, naargelang ik het écht wel wil hebben zal ik respectievelijk méér bieden en/of zelf de verkoper contacteren om te vragen wat zijn laagste vraagprijs is. Achja, want ik wil het model écht graag hebben.

Als mensen een té lage prijs bieden dan is dat voor ons automatisch een indicatie dat die persoon in kwestie A) geen interesse heeft B) wat fun-biendingen aan het doen is C) enkel uit is op koopjes.

Wij krijgen dagelijks tientallen e-mails, als wij dan nog es moeten gaan antwoorden op alle (te lage) biedingen die veelal onder de helft van de waarde van een model liggen dan zijn we een pak tijd kwijt.

ivm geval Jericho wil ik nog hetvolgende kwijt:

Ik heb inderdaad een fout gemaakt bij het plaatsten van het adres. Ik heb op het pak 3313 Dordrecht vermeld in plaats van 3312 Dordrecht. Omdat dat ene cijfertje fout was heeft TNT beslist het pak in de depot van Dordrecht te laten en terug te sturen naa ons. Volgens mij is dit totaal fout van TNT! Als het reeds in de depot van Dordrecht lag/was, wat is dan het probleem? Volgens mij zijn die gewoon LAKS. Nu komt het pakket terug en moet ik het opnieuw opsturen en betalen voor de verzendkosten. OK, het was mijn fout om het adres verkeerd in te vullen maar volgens mij een nog grotere fout van TNT om het niet gewoon uit te leveren want het was reeds in de juiste stad.

Trouwens hebben we reeds een (financiele) regeling getroffen tussen Stefan (Jericho) en ons dit om het wachten en de pijn te verzachten. Hij heeft er een modelletje bovenopgekregen om zo onze fout goed te maken. Ik denk dat menig andere verkopers zoiets nooit zouden doen
.


Wat heb je liever, 10 minuten van je leven kwijt, of een klant wat een goede toekomstige klant kan worden.....en zo bouw je ook geen fatsoenlijke naam op......tijd is geld.....dat weet ik.....maar dan nog.....maar zonder klant geen geld.
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Lexusfreak schreef:Wat heb je liever, 10 minuten van je leven kwijt, of een klant wat een goede toekomstige klant kan worden.....en zo bouw je ook geen fatsoenlijke naam op......tijd is geld.....dat weet ik.....maar dan nog.....maar zonder klant geen geld.
Correct, maar bij ons telt kwaliteit boven kwantiteit.
We moeten nu eenmaal keuzes maken, OF iedereen gaan beantwoorden met korte standaardmailtjes zoals je bij veel zaken hebt, OF mensen die weldegelijk interesse hebben persoonlijk helpen met raad en daad en vooral goede informatie?

We nemen voor al onze 'serieuze' klanten genoeg 'misschien soms teveel' tijd om alles netjes uit te leggen, prijzen te maken, informatie op te zoeken en ze zo goed mogelijk te helpen, ook voor modellen en/of onderdelen die bijna niet meer te vinden zijn.

Als het u teveel is om een mailtje te sturen (zie pm) dan besluit ik daaruit dat je geen interesse hebt. Maar even goeie vrienden, wij verplichten niemand bij ons te kopen ...

Trouwens ... er zijn ALTIJD vóór & tegenstanders, en dit als zaak, als forum, als persoon, als stichting, als club ...
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Bericht door subarufreak »

idd, ik kan eerlijk zeggen dat fred altijd tijd maakt

ik zei het hem onlangs zelf van 'hier ben ik weer om te zagen' :lol:

maar zoals fred zelf al zei zijn er altijd voor en tegenstanders
Afbeelding
Gebruikersavatar
skyline_fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: ma 14 mei 2007 18:06
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Bericht door skyline_fanatic »

Ik heb meer contact met Jochen dan met Fred maar goe , da is omdat ik Jochen's msn heb en hij zegt het mij meteen als hij of Fred iets nieuws binnenheeft . Beter kan toch bijna ni :wink: :worshippy:
1:1 Golf VI GTI
Plaats reactie