Het DTM seizoen van 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door sybren »

Gaat weer super worden :D
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Fruitcake »

Wouter schreef:Ik ben er ook weer bij, zit deze keer op tribune 3.

En hopelijk blijft het droog zondag's :pray:
De voorspellingen zijn dat het alleen zaterdag gaat regenen, maakt niet zoveel uit want ik heb toch altijd een paraplu bij me :P

Ik hoop wel dat er nu niet weer alleen in het paddockgedeelte standjes staan zodat ik geen auto's kan kopen, heb nu geen paddockkaarten :roll:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Markopolo »

Fruitcake schreef:Ik hoop wel dat er nu niet weer alleen in het paddockgedeelte standjes staan zodat ik geen auto's kan kopen, heb nu geen paddockkaarten :roll:
Dat is wel heeeel lang geleden hoor, dat die kraampjes daar gestaan hebben. Ze staan al jaar en dag langs de toegangsweg van het circuit.
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Fruitcake »

Ligt ook een beetje aan het event, maar soms staat er gewoon niks langs de toegangsweg :(
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Markopolo »

Fruitcake schreef:Ligt ook een beetje aan het event, maar soms staat er gewoon niks langs de toegangsweg :(
We hebben het nu toch over de DTM :roll:
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door lambo »

En zijn er nog mensen die naar de Nurburgring gaan over 2 weken?
Ikzelf zit op tribune 4, hopelijk is daar meer actie te zien als 2 jaar geleden toen ik tegenover de pits zat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Peter Parker »

Nee Zandvoort was wel voldoende, volgend jaar weer. Prachtwagens vind ik het, jammer dat Chris zo snel al eraf ging. Hij maakte wel een mooie donut met zijn le mans wagen voor de Audi S bocht, waar ik zat. Gaaf gezicht was zijn felle helm in die wagen. Renger van de Zande heeft mooi gewonnen in de F3, wat een kwaliteit. De dames in de DTM hangen wat achteraan helaas met hun mindere wagens. Ralf doet ook niet echt mee. Wel leuk om hem weer eens te zien. De wagen van Chris heeft voor mij wel de mooiste livery van het veld. Lekker orgineel. Je ziet toch veel livery's die ook al jaren mee gaan. Zoals die rode met die witte Ster erop. Of die met die bank logo, waar Chris ook in 2004 mee reed. Toch mis ook de Opels. Meer wagens, meer aktie. De 2006 wagens zijn alleen maar veld vulling.
De Porsch cup was nog leuk door de regen die plotseling stopte voor de start. Helaas had de nummer 1 net geen voorsprong genoeg om te winnen met een extra stop voor slicks.

Foto's volgen later.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Markopolo »

DTM gaat er wel een potje van maken zeg :( :

Gelezen het autosportforum van een marshall:
Tijdens de voorbespreking in het clubhis van de OCA kregen we te horen dat er een reglementswijziging was in DTM met ingang van dit weekend.
Vaak maakten de snelste coureurs vrij vroeg de verplichte pitstops. De langzamere reden vaak langer door. Daardoor reden die vaak tussendoor aan kop van het veld. De snelste moesten dan zien dat ze alle langzamere deelnemers in konden halen, maar die vochten op dat moment om een positie dus gingen niet zomaar aan de kant.
Miv afgelopen weekend kregen we op de baanpost een extra mobilofoon mee. Degene die met de blauwe vlag staat heeft die mobilofoon bij zich. Vanuit de toren kregen we nu opdracht om bepaalde auto's blauwe vlag te geven. Langzamere coureurs kregen dus een blauwe vlag, ook al zaten ze in dezelfde ronde en ook al lagen ze voor de coureur die achter hun reed en wel al een pitstop gemaakt had. Resultaat was dat vrijwel iedereen binnen 2 ronden de pitstop maakte, waardoor het gewoon treintje rijden werd.
Ik ben van mening dat op deze manier de langzamere helemaal geen kans meer maken op punten. Zo'n pitstop-window is er toch om op tactische wijze plaatsen te proberen te winnen. Als een langzamere nu niet vrij vroeg gaat pitten, maakt hij helemaal geen kans meer want dan volgt er voor iedere snellere auto een blauwe vlag. Dat schiet helemaal niet op dan. Dus tactiek en strategieen verdwijnen zo in de DTM. Jammer hoor, vind ik.
Al met al niet best zo, wordt steeds meer een show ipv van een race. :roll:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door rsh_scuderia »

Was dat het niet al met het DTM?

Ik volg het amper, maar soms kijk ik een samenvatting of heb ik het opstaan op MotorsTV. Bijna geen actie, bijna geen inhaalogenblikken. Veel teamorders en tactisch rijden.
Zelfd de F1 is nog spannender dan de DTM.

Als het zo doorgaat zal het wellicht nog 1 a 2 jaar duren en dan gaat het de kant op van het ITC. Of je zet er nog twee fabrikanten bij (Lexus en Citroen) of je gaat iets doen aan je formule, maar DTM is momneteel een van de minst interessante motorevenemeneten om naar te kijken voor mij.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:Was dat het niet al met het DTM?
Blauwe vlaggen werden alleen gezwaaid als er deelnemers op een ronde gezet werden, nu worden de 2007 en 2006 auto's die in dezelfde ronde zitten gevlagd terwijl het gewoon om postitie gaat :| , laat die 2008ers maar eens werken voor hun geld :evil: , moeten ze maar niet zo vroeg de pits in gaan :lol:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door fish88 »

Totdat er 1-2 nieuwe fabrikanten komen en er wat word gedaan aan al die flapjes.

RIP DTM
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Peter Parker »

Rare regel inderdaad. Hoe komen ze erop.
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door supernova »

rsh_scuderia schreef:Bijna geen actie, bijna geen inhaalogenblikken. Veel teamorders en tactisch rijden.
Zelfs de F1 is nog spannender dan de DTM.
Dat is nou ook de gedachte die bij mij opkwam na het zien van de afgelopen race. In mijn beleving zijn de DTM-races de afgelopen jaren steeds saaier geworden. Erg jammer, want het is in de basis een heel mooie klasse.
Markopolo schreef:DTM gaat er wel een potje van maken zeg :( :
Al met al niet best zo, wordt steeds meer een show ipv van een race. :roll:
Was er nog maar sprake van een show! De strijd om de kop hoeft niet altijd spannend te zijn, maar als er zelfs in de rest van het veld geen spektakel te beleven is (waar zijn de deur-aan-deur gevechten gebleven?) dan is het niet meer dan een slaapverwekkende hogesnelheids optocht. :snooty:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door Powersprint »

Ook ik ben afgelopen zondag bij het dtm geweest, en ik moet jullie allemaal gelijk geven. Met al deze flapjes op de auto en maar twee merken wordt het steeds meer een optocht dan een deur aan deur wedstrijd. Erg jammer, want de wagens zijn erg bruut! En dan vooral de geluiden ervan :thump_up:

Hopelijk doen de reglementswijzigingen van volgend jaar het tij keren, anders vrees ik ook voor het voortbestaan van deze ooit zo geweldige klasse.

hieronder nog twee filmpjes van de donuts van Verstappen en Albers:

Albers:
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=olDzBLV3xDs

Verstappen:
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=_6fH4_XaJCc
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Het DTM seizoen van 2008

Bericht door rudie20vt »

ja het is al lang niet meer de klasse van toen.
en ik ben dan ook met de rest eens dat er iets moet gebeuren anders is het snel gedaan met de dtm.
vroeger vond ik dit de auto sportklasse, maar daar maakte ekkelstone een einde aan met torenhoge uitzendrechten.
Afbeelding
Plaats reactie