WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

WRC 2009

Bericht door Smokey »

Afbeelding
Dames en Heren modelautoliefhebbers. Het rallyseizoen staat weer voor de deur. Van 24 tot en met 27 januari wordt De rally van monte carlo verreden waarmee de avondjes weer prettig gevuld worden achter laptop en tv. Ik ben persoonlijk erg benieuwd naar dit seizoen. een aantal vragen die mij bezighouden zijn:
- kunnen De Finse ford mannen , Hirvonen en Latvala, Loeb benaderen of zelfs overtroefen.
- Gaat Sordo slechts als braaf jongetje meerijden (als barrichello in schumacher dienst) of durft
hij voor eigen eer te gaan de eerste rally
- Komt Subaru dit jaar weer in de buurt van de plek waar ze horen te zijn (tweede helft praten
we dan over want dan gaan ze als het goed is de nieuwe Sub rijden)
- Kunnen de teams van Munchies en Stobart een constante factor worden en serieus om de
punten mee gaan doen voor de hogere plaatsen in het constructeurs- of rijderskampioenschap.
- Gaat De SX4 van suzuki na alle test ook resultaten leveren of wordt het een flop.
- Gaan de Nederlanders dit jaar eens echt hoge ogen gooien met het (inmiddels) toch steeds
serieuzere materiaal waar ze mee rijden Denk aan de bijv. de Focus van Merksteijn senior enz.

En natuurlijk niet te vergeten .....wat voor prachtige liveries gaat de wrc dit jaar opleveren voor onze modellen :!: :!: :!:
Voor de geinteresseerden : http://www.wrc.com

Laat eens horen wat jullie er van vinden. Persoonlijk hoop ik dat de cyclus van Loeb doorbroken wordt door bijvoorbeeld de Ford mannen en de subaru`s Het zou toch lekker zijn als we weer een spannende strijd konden zien waar ook een Solberg weer in mee kan doen met zijn machtig mooie racemonster.
Ik hoop ook dat suzuki aan kan haken zodat het misschien weer een stimulans wordt voor meer merken om weer in te stappen in het wrc

Greetz Richard
Laatst gewijzigd door Smokey op ma 26 jan 2009 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: WRC 2008

Bericht door Jaap »

Leuk dat je dit hier neer zet, ik vind rally gaaf! Heb dat filmpje bekeken maar er staan mooie bij!
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC 2008

Bericht door the_stig »

Toch al een nieuwe Impreza aan de start.
Maar geen WRC, een groupe-N.

http://www.rallye-info.com/article.asp?sid=0&stid=6706

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door Smokey »

Toch kan ik niet zeggen dat de nieuwe impreza lelijk is zoals velen dat wel hebben gezegd. Het is ineens een grote shapeshift maar hier gaan we wel aan wennen. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke versie van prodrive er uit gaan zien. als het hier op lijkt zit het qua uiterlijk wel goed
http://www.swrt.com/img_gallery/435584955.jpg
http://www.swrt.com/img_gallery/610258776.jpg
http://www.swrt.com/img_gallery/402562441.jpg
even met betrekking tot het startveld in monte carlo
49 for Monte
Forty-nine crews are expected to start the 2008 FIA World Rally Championship opening event, Rallye Automobile Monte-Carlo (January 24-27).

This year the rally has been extended to four days of competition. Of the six teams registered so far in the championship, only Munchi's Ford World Rally Team will be missing.

Conrad Rautenbach is planning to contest all 15 rounds of the season with a Citroen Xsara WRC. The only other World Rally Car entries come from BP-Ford Abu Dhabi for Khalid Al Qassimi, Matthew Wilson and Henning Solberg for Stobart VK M-Sport Ford Rally Team, a Skoda Octavia for Riccardo Errani, a Peugeot 206 WRC for Frederic Romeyer and 307 WRCs for Laurent Carbonaro, Jean-Marie Cuoq, Philippe Roux and possibly Francois Delecour.
This is the only event in the world series which does not qualify for either the Junior or the Production car World Rally Championship series.
En als het goed is doet de suzuki SX-4 met deze livery mee
http://www.suzuki-wrc.com/car/e/index.html
:twisted: LET THE GAMES BEGIN :twisted:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door rudie20vt »

mooi topic
ik ben al denk ik 30 jaar een rallyfan en ga dan ook in nederland bijna alle rally's af en ik verzamel dan ook veel rallymodellen, verzameling is zo 110 auto's groot.
mijn held in de rallywereld is al jaren colin mc rea.
ik ben dan ook echt een paar dagen slecht geweest toen ik het te horen kreeg dat hij verongelukt was.
hij was van het soort alles of niks en daar bewonder ik hem erg in.
het heeft hem ook veel momenten opgeleverd dat hij niet de rally of het kampioenschap won en dat was dan jammer maar typisch colin en nam iedereen voor lief .
te vroeg overleden na mij mening had graag hem als teambaas gezien of zo.
colin R.I.P



dit jaar is denk ik het jaar van ford, alhoewel loeb natuurlijk een klasse apart blijft en de te kopppen man is.
ford heeft Hirvonen en Latvala en vooral die laatste kon wel eens voor verrassingen gaan zorgen.
en bij stobard heb je GG galli (mijn persoonlijke favoriet dit jaar) en wilson maar ze hebben voor montecarlo duval en die krijg echt een kans en kon wel eens wilson aan de kant zetten als hij het goed doet in monte carlo.(teambaas wilson sloot niks uit zij hij)
dus loeb denk ik wel kampioen maar ford gaat het constructeurskampioenschap op zijn naam gaan zetten.
maar subaru en suzuki gaan in het tweede deel van het jaar echt mee doen en dan kon het wel eens twwede deel van het raalykampioenschap worden.

smokey en ik gaan naar de wrc in duitsland en de meeste rally's in nederland (als we kunnen) en hebban allebij een vrouw die rally ook mooi vinden dus dat gaat erg gaaf en gezellig worden.
de eerste rally van het nederland voor ons word de tank s rally en ik heb er zin aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door Smokey »

Inderdaa Rudie....daar hebben we het aardig mee getroffen met die dames. Kan er niet op wachten om de rallies weer af te gaan in het kikkerlandje. De hoofdprijs gaan we natuurlijk scoren als we het hele WRC weekend in Duitsland van dichtbij mee gaan maken.
Maar goed.......De eerste resultaten uit Monte Carlo zijn weer binnen.....:
Resultaten zijn van de top 8 na de eerste dag (twee stages)
Pos No Driver Time Diff 1st

1. 1 Sébastien LOEB 23:38.4 0.0
2. 2 Daniel SORDO 23:51.1 +12.7
3. 3 Mikko HIRVONEN 24:22.4 +44.0
4. 6 Chris ATKINSON 24:37.0 +58.6
5. 8 Francois DUVAL 24:51.9 +1:13.5
6. 5 Petter SOLBERG 24:52.9 +1:14.5
7. 7 Gigi GALLI 25:04.5 +1:26.1
8. 11 Toni GARDEMEISTER 25:31.5 +1:53.1

Voor meer info kun je altijd kijken op de pagina van de wrc zelf en naturrlijk niet vergeten morgen om vanavond om twaalf uur op eurosport de highlights van de eerste rally kilometers van dit seizoen Er is schijnbaar al genoeg gebeurd weer vandaag in de twee verreden proeven.
Had wel verwacht dat de verschillen wat kleiner zouden zijn maar we zullen zien hoe de dag van morgen loopt.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: WRC 2008

Bericht door Powersprint »

Hoi Smokey en/of rudie20vt,

ik had een vraagje met betrekking tot de WRC in Duitsland. Ik wil deze ook al een hele tijd bezoeken, maar nu zou ik graag wat informatie willen hebben zoals:

-wordt de rally ver van Nederlandse grens gereden?
-wordt er entree gevraagd?
-is het gemakkelijk om de "rallypaden" te vinden, maw staan deze goed aangegeven waar je kunt gaan kijken?
- hoe laat gaan ze meestal van start?

Met andere woorden dus wat algemene info voor iemand die voor het eerst naar een WRC rally gaat. Zijn er nog andere dingen waaraan ik moet denken?

Ow, en weten jullie toevallig ook wanneer dit jaar de ELE rally wordt verreden? :angel:

Ik weet het, veel vragen, maar ik hoop dat een van jullie ze toch zou willen beantwoorden :)

Alvast hartelijk dank hiervoor!

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door Smokey »

Hoi Arno

Ik zal een poging doen om je vragen te beantwoorden en als er dan nog iets toe te voegen valt zal rudie dat vast doen als hij het leest :D

De rally wordt dit jaar verreden in Duitsland van 14 tot en met 17 augustus
Het gebeurd allemaal in de omgeving van Trier. Als de omgeving Weert waar je woont die is tussen eindhoven en roermond dan is het ongeveer 250 kilometer rijden (Weert- Trier)
Zo gauw je in de buurt komt van De rallyomgeving wordt er bij de veel autobahn parkeerplaatsen en wat andere punten een blad verkocht met rally info waaronder de plaatsen waar toeschouwers kunnen komen (publiekspunten) deze punten worden ook duidelijk aangeven op de wegen (en zijn herkenbaar door grote groepen rallysupporters die dezelfde kant op gaan :wink: ). De proeven moeten inderdaad wel betaald worden per proef of wat goedkoper is als je een weekend gaat of meer proefjes wilt kijken een dagkaart of passe partout maar dat is een schijntje voor de rallyliefhebber :mrgreen: preciese prijzen weet ik zo niet maar die staan ongetwijfeld op de site van de ADAC-rally zelf
http://www.rallye-deutschland.de/
De tijd waarop de rally begint varieert per dag
Start van de eerste proeven op de racedagen zijn : vrijdag 17 augustus 10:13, zaterdag 18 augustus 08:33 en op zondag 19 augustus 09:18
Dingen die handig zijn : genoeg centen voor entree, versnaperingen (en sommige punten zelfs schaalmodellen) een visstoeltje of iets dergelijks voor wat comfort paraplu of regenjas (afhankelijk van het weer natuurlijk) en natuurlijk foto en/of videoapparatuur.
Voor veel, veel, veel meer info dus even de bovenstaande site aanklikken.

O ja ......zou het bijna vergeten :doh: de Paradigit ELE rally wordt als mijn info klopt verreden op 7-8 juni in de omgeving van Helmond
Mocht je meer vragen hebben dan horen we het wel :wink:

Greetz Richard

PS.
De standings na de proeven van vandaag:
Pos No Driver Time Diff 1st

1. 1 Sébastien LOEB 1:36:44.9 0.0
2. 2 Daniel SORDO 1:37:41.5 +56.6
3. 3 Mikko HIRVONEN 1:38:07.7 +1:22.8
4. 6 Chris ATKINSON 1:39:13.5 +2:28.6
5. 8 Francois DUVAL 1:39:27.5 +2:42.6
6. 5 Petter SOLBERG 1:39:54.5 +3:09.6
7. 7 Gigi GALLI 1:42:06.0 +5:21.1
8. 18 Jean Marie CUOQ 1:42:12.8 +5:27.9

Het lijkt er dus op dat deze eerste rally van dit seizoen een appeltje eitje wordt voor Loeb mits zijn Citroën heel blijft maar daarachter wel wat spanning om de posities. Het was weer heerlijk om vanavond de beelden van de rally te zien :dance: ben blij dat het weer begonnen is na het dakar debacle :eh:

Nogmaals Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2008

Bericht door Jolly Club »

Het lijkt er dus op dat deze eerste rally van dit seizoen een appeltje eitje wordt voor Loeb mits zijn Citroën heel blijft maar daarachter wel wat spanning om de posities.
Ik heb (alweer) een nieuwe bril nodig denk ik.... Ik zie deze stand al vanaf stage 2.

Heb het ernstige vermoeden dat mijn voorspelling van eind 2007 uitkomt. Zonder Grönholm heeft Loeb geen serieuze tegenstanders. Deze rally wordt een walkover voor hem, en ik ben bang dat hij in juli al wereldkampioen is :cry:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door Smokey »

Dat er weinig veranderd wil niet zeggen dat er in de komende twee dagen geen verschillen worden goedgemaakt. normaal had Latvala ook nog bovenin meegestoeid maar ja die lekke band. Hoop dat de heren die zeggen :eh: dat ze moeten wennen aan de pirelli bandjes dat snel doen :wink:. ik blijf positief en weiger voorlopig nog om je gelijk te geven dat het een walkover wordt voor Loeb :naughty: . Ik hoop nog steeds dat de hele focus brigade mee gaat doen en dat subaru straks hard gaat met de nieuwe wagen

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door rudie20vt »

ja als het zo doorgaat word het een erg zaai rallyjaar in de wrc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: WRC 2008

Bericht door Powersprint »

Bedankt Richard, voor de zeer duidelijke uitleg :thump_up: Ik hoop dit jaar echt eens naar de Rally in Duitsland te gaan, en voor de 250km hoef je het iig niet te laten.

Nogmaals bedankt :worshippy:

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door Smokey »

Nou de derde dag van rallyheeft geen nieuwe leider opgeleverd natuurlijk, maar wel een nieuwe bezetter van de 2de plaats. Deze is nu voor Hirvonen met zijn focus. Sordo is namelijk uitgevallen met de C4. De Stobart focus van Duval is in een mooi duel verwikkeld met de Subaru van Atkinson. Gaat op de laatste dag nog een mooi gevecht worden.
Grootste meevaller voor mij is de prestatie van Anderson met zijn SX4 van suzuki. Is toch knap dat hij bezig is zijn eerste WK-puntje te verzamelen. gisteren reed hij toch een paar moloie tijden. Jammer dat de 2de suzuki ook al uit competitie is gehaald vanwege een paar probleempjes, hier gaan we echter nog genoeg van horen. Moet ook zeggen dat ik de prestatie van de subaru rakkers ook niet onaardig vind (met in principe een overjarig model)
Stand met nog 5 proeven te gaan:
1 Loeb Citroën C4
2 Hirvonen Ford Focus
3 Atkinson Subaru Impreza
4 Duval Ford Focus
5 Solberg Subaru Impreza
6 Galli Ford Focus
7 Cuoq Peugeot 307
8 Andersson Suzuki SX4

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2008

Bericht door rudie20vt »

kopt helemaal en suzuki,subaru doen het goed.
maar subaru is geen overjarig model is een doorontwikkeling van de s13 en die was al erg snel.
aan het eind van vorig jaar kwamen ze soms ook erg goed mee he.
en suzuki is een merk dat gewoon vooraan mee wil doen en geld hebben ze wel dus die gaan nog leuke dingen doen.
en het uitvallen voor sordo is erg jammer maar wel weer mooi voor hirvonen,verliest hij niet zo veel op loeb.
duval is toch weer goed bezig voor het eerst weer in een focus en dan al zo rijden zegt toch iets over zijn rijderskwaliteit. (al zou het mijn favortiet nooit worden)
Afbeelding
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: WRC 2008

Bericht door subarufreak »

meeste mensen hebben moeite met het moeilijke koppige gedrag van hem maar één ding moet er toch toegegeven worden en das dat hij toch kan rijden!
Afbeelding
Plaats reactie