WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door Smokey »

was dat voor of na dat ze je wakker maakten :lekker_puh: :whistle:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

Smokey schreef:was dat voor of na dat ze je wakker maakten :lekker_puh: :whistle:

Greetz Richard
nee grapje ik begin toch ook zo langszamerhand onzag voor loeb te krijgen het is een erg rustige jonge en alks hij wint is en blijft hij rustig maar rijden kan hij wel, en hij is een klasse apart vind ik.
zie de link voor echt stuurwerk van hem.
http://www.youtube.com/watch?v=CCUKrS8v ... re=related
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: WRC 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Ben even IRC Belgie aan het kijken.
Lekkere dikke gebakjes hoor :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Serieuze snelheden bij Ieper en de merken zijn redelijk competitief bij elkaar.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door rudie20vt »

ja is gaaf om naar te kijken, omdat het mooi compact bij elkaar zit en het geluid is ook super.
voor mij mag het volgend jaar s2000 worden in het wrc.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Niek-106 »

Daar rijden inderdaad leuke auto's rond, de eerste wedstrijd hebben ze live uitgezonden op eurosport erg gaaf om zien!

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door Markopolo »

Rijden wel veel peug's rond zeg :doh: de Abarth/Basso valt een beetje tegen en zonde van de puncture voor Loix, was kneiterhard op weg naar een overwinning.
En ook een pluim naar van der Heuvel :worshippy:
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: WRC 2009

Bericht door Rule »

Gisteren heb ik Ieper ook 5 proeven kunnen bekijken.
Helaas kon ik vrijdag niet, want dan zie je ze tenminste allemaal nog voorbij komen, ook die Proton Satria S2000 en die Corsa S2000.
Helaas is een (f)outje in Ieper vrij vaak fataal, en er waren nogal wat uitvallers vrijdag.
Degenen die niet bij de start van de eerste KP stonden hebben zelfs Duval niet eens gezien.....
De Abarth's zijn ook weer wat gedateerder dan de Pug's en de Fabia's.
Vooral de Skoda ruleert :worshippy: :worshippy: :worshippy:
En Jasper tot slot rijdt in Nederland de WRC's ook het snot voor de ogen met zijn Groep N.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: WRC 2009

Bericht door fish88 »

Dit dikke bakken? Moehahah de standaard gaat wel erg omlaag de laatste jaren. Als ik bij autostyle even wat spoilertjes en vleugeltjes haal dan heb ik volgens hetzelfde resultaat.

Maar ja als dit nodig is voor de WRC om te overleven dan moet het maar he. Veel keuze heb je niet als je ziet hoe diep triest het niveau van WRC de laatste jaren is.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door buttonfreak »

fish88 schreef:Dit dikke bakken? Moehahah de standaard gaat wel erg omlaag de laatste jaren. Als ik bij autostyle even wat spoilertjes en vleugeltjes haal dan heb ik volgens hetzelfde resultaat.

Maar ja als dit nodig is voor de WRC om te overleven dan moet het maar he. Veel keuze heb je niet als je ziet hoe diep triest het niveau van WRC de laatste jaren is.
voordeel is wel dat het dichter is bij wat op de straat te zien is, het heeft meer verkoopwaarde denk ik dan.
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Re: WRC 2009

Bericht door Rule »

Rule schreef:Misschien komen ze na een jaar alsnog tot de conclusie dat er bij het WK Rally een turbo op een rallycar hoort.
Misschien als "compromis" op een motor met een iets kleinere cilinderinhoud?
Tegenwoordig komen er toch al veel paarden en Newtonmeters uit relatief kleine motoren.
En jawel hoor, vanaf 2011 komt er weer een toerbo op :dance: :dance: :dance:
Weliswaar op een 1600, maar dat moet toch ook goed uit te ontwikkelen zijn.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Die dekselsche FIA, ik ben de tel helemaal kwijt met al die veranderingen. :lol:

We hebben het over rally's die 2, 3 of 4 dagen mogen duren als ze maar op zaterdag of zondag eindigen... Het WK begint in februari in Zweden omdat Monte Carlo een IRC evenement moet blijven... 1600 Toerboo's i.p.v. de 2 liters met toerboo die we nu hebben :think: OK, dan maar zo'n Formula1 style draaiknop op het dashboard, die mannen haalden 1000pk uit een 1,5 blokje destijds. Bring on Group B!!! :D

Maar rijden we nu in 2010 nog met enkel WRC's, met S2000 zonder/met turbii, of rijdt alles volgend jaar door elkaar :?:

Lijkt erop dat de Formule 1 zoveel aandacht opslokt in de vergaderingen van de FIA, dat WRC er even tijdens de rondvraag doorheen gejast wordt. :thump_up2:

Wordt tijd dat Citroen en Ford een eigen serie beginnen ! :ja:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: WRC 2009

Bericht door TestaRossa »

Press Release
World Motor Sport Council 24/06/2009

The World Motor Sport Council met in Paris on 24 June 2009. The following decisions were taken:

WORLD RALLY CHAMPIONSHIP


The date for introduction of the 1600cc turbo engine for the WRC car has been brought forward to 2011 to bring it in line with the engine used in the cars on sale to the public.


Event organisers will be given flexibility to evolve the character of their events to create a unique flavour. Rallies may be run over two, three or four days, but must finish on a Saturday or Sunday. To increase the spectacle, there will be freedom to mix asphalt and gravel surfaces either within a stage or within the itinerary of a day.



A ‘WRC Cup’ for Super 2000 cars will be introduced for 2010. Teams must register and contest at least seven nominated rounds, including at least one outside Europe. Conditions for registration will be finalised in due course.


2010 FIA World Rally Championship Calendar



14 Feb Sweden
07 Mar Mexico
04 Apr Jordan
18 Apr Turkey
09 May New Zealand
30 May Portugal
11 July Bulgaria*
01 Aug Finland
22 Aug Germany
12 Sept Japan
03 Oct France
24 Oct Spain
14 Nov Great Britain


*Subject to the 2009 Observer’s Report
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door Smokey »

door de verandering wordt er straks in de classic car rally in duitsland harder gereden met de scoobies en xsara`s en focussen enz dan met het wk aanbod :D :D :D
eerste wk rijder komt dan uit op de 11 de plaats of zo hahahahaha...
Ben er trouwens nog steeds van overtuigd dat het welwat wordt. het is net als toen ze de quatro en dat soort wagens eruit flikkerden.....eerst is het even slikken voor de liefhebbers maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC 2009

Bericht door Jolly Club »

Technisch meneer Loriaux van Ford heeft in een interview laten weten dat hij mogelijkheden ziet om van een 1,6 + turbo een motor te maken die even krachtig is als de huidige 2.0 WRC-motoren, dat geeft de burger weer een beetje moed. :pray:

Lijkt me wel dat 'ie dit soort dingen niet moet roepen zolang Mosley nog leeft, straks steekt die zijn foute stokje d'r weer voor.. :doh:

Maar hebben we nou in 2010 WRC's + S2000 in het veld of niet? Kan het niet meer terugvinden... :wall: :oops:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: WRC 2009

Bericht door Smokey »

hahahaha .....idd als mosley het hoort rijden ze straks allemaal met 1100 motorblokjes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Plaats reactie