Ik ben net begonnen met een applicatie te maken om heel simpel een lijst met je miniatuur wagens (mag ook ander spul zijn natuurlijk) simpel op het net te zetten. Op dit moment ben ik alleen nog maar bezig met het admin gedeelte. Omdat ik ook wil dat andere mensen er gebruik van kunnen maken, wordt de applicatie op een later tijdstip onder de GPL licentie vrij gegeven. Dit wil dus zeggen dat je het gratig mag downloaden en aanpassen.
Waarom post ik het hier dan:
Ik kom hier al een tijdje, welliswaar niet als actief poster, maar meer om naar andere collecties te kijken, die stuk voor stuk nog mooier zijn dan de andere. Ik heb op een paar andere sites bezocht, maar die worden niet zo actief bezocht door mij en andere. Uit eindelijk wilde ik toch een klein beetje gaan kijken of er mensen interresse in hadden, en kwam dus hier uit.
Wat wil ik ermee:
Uiteindelijk dat het door miljarden mensen gebruikt gaat worden natuurlijk (zoveel mensen sparen toch!?

Waar kan men testen:
Ik heb een website opgezet op http://common.ikwilniks.nl/admin/
Als jullie daar een willen kijken en hier jullie reacties willen geven, dan kan ik natuurlijk verder kijken en aanpassen.
Ik heb gekeken en er werken veel dingen niet (goed)!!
Dit klopt. Omdat ik al een vrij vroeg stadium mensen er naar wil laten kijken, kan het zijn dat er dingen nog niet goed werken. Ik geef zo wel een lijstje met dingen waar ik al weet dat het aangepast gaat worden.
Aanpassingen die nog gedaan moeten worden:
- - Bij edit moet het mogelijk worden de gegevens op te halen
- De interface moet worden aangepast (het ziet er niet uit
- - Banden
- Taal moet geslecteerd kunnen worden
- Hoofd pagina moet gebouwd worden.
Natuurlijk zijn jullie de eerste die de applicatie kunnen gaan gebruiken. In de documentatie zal dus het MAF forum ook gewoon bedankt worden ed.
Ik heb een (idee/probleem/iets anders)*, wat moet ik ermee doen?
(*=doorhalen wat niet van toepassing is)
Zet het gewoon hier in het forum neer. Ik zal eens in de zoveel tijd een soort update post maken met dingen die inmiddels aangepast zijn, ideeen die gepost zijn op sommen en proberen in te schatten wanneer ze er mogelijk in komen.
Graag bij bugs duideijk aangeven wat je deed en waar je het deed.
Let er wel op. Ik ben niet een programmeur oid, ik heb PHP/Mysql zelf geleerd en als er een idee is kan het soms even duren voordat ik het idee uitgewerkt heb.
Ik ben programmeur, kan ik helpen?
Graag zelfs, stuur me een PM en ik zal het naar je toe sturen.
De hoofdpagina heb je daar al een idee over?
Hier heb ik ook al wel een aantal ideeen over. Natuurlijk bezoek ik regelmatig verschillende websites van verzamelaars, en er zijn er 3 die coor mij er in het oog springen als het gaat over toegankelijkheid: Matts modelcars, Zipper Scales en die van model1op43. Alle drie bieden ze een overzichtelijke manier om de wagens te vertonen. Ik wil het beste van de drie gaan combineren.
Waar slaat het COMMON eigenlijk op?
Ik vind de linux omgeving prachtig. 1 van de leuke dingen die men heeft zijn de afkortingen, die weer een soort naam kunnen vormen. In eerste instantie had ik COM (collection Of...) Deze naam staat niet vast overigens niet vast. Mocht je nog een betere, leukere naam hebben hoor ik dit natuurlijk graag.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik jullie (die natuurlijk wil) een leuk programma kan geven.
Topic is geplaatst na overleg met Montezemolo