COMMON: Collection Of Miniature Machines On the Net

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
ge-flopt
Schaal: 1:43
Contacteer:

COMMON: Collection Of Miniature Machines On the Net

Bericht door ge-flopt »

Hoi Allen,

Ik ben net begonnen met een applicatie te maken om heel simpel een lijst met je miniatuur wagens (mag ook ander spul zijn natuurlijk) simpel op het net te zetten. Op dit moment ben ik alleen nog maar bezig met het admin gedeelte. Omdat ik ook wil dat andere mensen er gebruik van kunnen maken, wordt de applicatie op een later tijdstip onder de GPL licentie vrij gegeven. Dit wil dus zeggen dat je het gratig mag downloaden en aanpassen.

Waarom post ik het hier dan:
Ik kom hier al een tijdje, welliswaar niet als actief poster, maar meer om naar andere collecties te kijken, die stuk voor stuk nog mooier zijn dan de andere. Ik heb op een paar andere sites bezocht, maar die worden niet zo actief bezocht door mij en andere. Uit eindelijk wilde ik toch een klein beetje gaan kijken of er mensen interresse in hadden, en kwam dus hier uit.

Wat wil ik ermee:
Uiteindelijk dat het door miljarden mensen gebruikt gaat worden natuurlijk (zoveel mensen sparen toch!? ;)). Maar ik wil eigenlijk dat er op dit moment eigenlijk voornamelijk gekeken wordt of dat wat ik bouw natuurlijk een beetje werkt, of ik dingen nog moet aanpassen of dat er andere ideeen zijn die er nog bij moeten of ik die juist het beste weg kan laten.

Waar kan men testen:
Ik heb een website opgezet op http://common.ikwilniks.nl/admin/
Als jullie daar een willen kijken en hier jullie reacties willen geven, dan kan ik natuurlijk verder kijken en aanpassen.

Ik heb gekeken en er werken veel dingen niet (goed)!!
Dit klopt. Omdat ik al een vrij vroeg stadium mensen er naar wil laten kijken, kan het zijn dat er dingen nog niet goed werken. Ik geef zo wel een lijstje met dingen waar ik al weet dat het aangepast gaat worden.

Aanpassingen die nog gedaan moeten worden:
  • - Bij edit moet het mogelijk worden de gegevens op te halen
    - De interface moet worden aangepast (het ziet er niet uit
Features die er nog bij moeten komen:
  • - Banden
    - Taal moet geslecteerd kunnen worden
    - Hoofd pagina moet gebouwd worden.
Leuk dit allemaal maar wat levert het ons op?:
Natuurlijk zijn jullie de eerste die de applicatie kunnen gaan gebruiken. In de documentatie zal dus het MAF forum ook gewoon bedankt worden ed.

Ik heb een (idee/probleem/iets anders)*, wat moet ik ermee doen?
(*=doorhalen wat niet van toepassing is)
Zet het gewoon hier in het forum neer. Ik zal eens in de zoveel tijd een soort update post maken met dingen die inmiddels aangepast zijn, ideeen die gepost zijn op sommen en proberen in te schatten wanneer ze er mogelijk in komen.
Graag bij bugs duideijk aangeven wat je deed en waar je het deed.

Let er wel op. Ik ben niet een programmeur oid, ik heb PHP/Mysql zelf geleerd en als er een idee is kan het soms even duren voordat ik het idee uitgewerkt heb.

Ik ben programmeur, kan ik helpen?
Graag zelfs, stuur me een PM en ik zal het naar je toe sturen.

De hoofdpagina heb je daar al een idee over?
Hier heb ik ook al wel een aantal ideeen over. Natuurlijk bezoek ik regelmatig verschillende websites van verzamelaars, en er zijn er 3 die coor mij er in het oog springen als het gaat over toegankelijkheid: Matts modelcars, Zipper Scales en die van model1op43. Alle drie bieden ze een overzichtelijke manier om de wagens te vertonen. Ik wil het beste van de drie gaan combineren.

Waar slaat het COMMON eigenlijk op?
Ik vind de linux omgeving prachtig. 1 van de leuke dingen die men heeft zijn de afkortingen, die weer een soort naam kunnen vormen. In eerste instantie had ik COM (collection Of...) Deze naam staat niet vast overigens niet vast. Mocht je nog een betere, leukere naam hebben hoor ik dit natuurlijk graag.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik jullie (die natuurlijk wil) een leuk programma kan geven.

Topic is geplaatst na overleg met Montezemolo
ge-flopt
Contacteer:

Re: COMMON: Collection Of Miniature Machines On the Net

Bericht door ge-flopt »

In verband met de overweldigende reacties die ik gehad heb bij de eerste post :D , heb ik wat aanpassingen gemaakt.

Op http://common.ikwilniks.nl/admin/index.php zien jullie een begin nummer 2. Ik heb nu er voor gezorgd dat er vrij veel op de achtergrond gebeurd en niet in de adres balk gebruikt wordt om eea door te geven aan de volgende pagina.

De optie die begint met !! is helemaal omgebouwd. Overige opties ben ik nog mee bezig, maar als mensen weer willen schieten hoor ik het graag.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Er gebeurd niet veel als ik erop druk.

!! Edit, delete or add Class
X Edit, delete or add Driver
X Edit, delete or add Brand
X Edit, delete or add location of purcahse
X Edit, delete or add Scale
X Edit, delete or add manufactor

X Edit, delete or add Miniature
ge-flopt
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Peter Parker schreef:Er gebeurd niet veel als ik erop druk.

!! Edit, delete or add Class
X Edit, delete or add Driver
X Edit, delete or add Brand
X Edit, delete or add location of purcahse
X Edit, delete or add Scale
X Edit, delete or add manufactor

X Edit, delete or add Miniature
Peter, deden geen van allen het of deed er het 1tje maar niet?
Welke internet browser gebruik je? Ik heb hier getest met internet explorer 7 en firefox 3.

Update inmiddels ook in Opera getest, werkt ook. Weet even niet waar het mis gaat.

Heb je toevallig javascript uitstaan?
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja met dat soort vragen heb je me, geen idee :| Op werk en thuis deed ie niet veel, kwam steeds terug op beginscherm.
De_Modelautogarage
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Zelfde probleem als peter.
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Is er al reden om te concluderen dat de applicatie ge-flopt is of ben ik te vroeg ?? :feest:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
ge-flopt
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Even voor de duidelijkheid:
De eerste optie (class) is volledig omgebowd. Graag even kijken of deze goed werkt. Mocht hier iets mis gaan, mogelijk dat er iets met javascript aan de hand is.
De andere opties wordt nog aan gewerkt. Deze gaan naar scherm 2 (add, delete en edit) en komen daarna terug in het hoofd scherm. Dit is bekend. Alleen Class is volledig omgezet.

Jolly Club: Nope, failure is not an option!! ;)
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

ge-flopt schreef:Jolly Club: Nope, failure is not an option!! ;)
:eh:

Misschien eerst zelf testen voor je anderen er naar laat kijken?

Wat mij betreft is het wel geflopt, want ik zou dit zo niet durven presenteren, laat staan "niet geflopt" noemen :doh:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

ge-flopt schreef:Jolly Club: Nope, failure is not an option!! ;)
OK, ik zie het nog even aan en kom binnenkort terug ! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

hmm, zoiets zou ik niet laten zien als ik jou was, vooral als er nog niks af is.

Waarmee ben je het aan het maken ? PHP, AJAX, heb je al iets op papier of ben je gewoon aan de gang gegaan?

Hoelang denk je er over te doen?
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik snap d'r helemaal :evil: :evil: niks van , zelfs niet van de bedoeling
en krijg ook tevens dezelfde tekst te zien als Peter .

Of ben ik nu heel dom :oops:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Harm-Jan schreef:hmm, zoiets zou ik niet laten zien als ik jou was, vooral als er nog niks af is.

Waarmee ben je het aan het maken ? PHP, AJAX, heb je al iets op papier of ben je gewoon aan de gang gegaan?

Hoelang denk je er over te doen?
Ik zou beginnen met de vraag "Wat?".

Gevolgd door een DSDM traject, een opzet van de database in een model zodat je iig weet welke data je waar en hoe wilt gaan opslaan en dan gefaseerd gaan bouwen. Want nu lijkt het er op alsof je met alles tegelijk bezig bent vanuit het niets en dat levert eigenlijk ook niks op. Als je wilt maken wat ik denk dat je wilt maken dan is dat veel te groot om uit het niets te doen. Daarnaast zou ik mijn aandacht nog eens richten op pakketten die wellicht beter aansluiten bij je wensen en het internet gebeuren.

Ik denk dat een CMS pakket als Joomla of TYPO3 (PHP en MySQL) veel makkelijker is om mee te werken en uitermate geschikt is om grote hoeveelheden content te verwerken. Bovendien is het hier heel simpel om admin en gebruikersrechten toe te kennen. Wil je meer controle houden zou ik gaan voor PHP of ASP. Maar dat is veul werk. Te veul.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
ge-flopt
Contacteer:

Bericht door ge-flopt »

Ik denk dat ik het gewoon maar heel simpel houd: voor mezelf.

Ik ben geen programmeur, ik heb geen opleiding gehad tot het bouwen van websites of databases. Ik doe alles uit de "losse pols". Ik geef duidelijk aan wat werkt of wat niet. Helaas probeerd iedereen alles uit ook wat ik aangeef wat niet werkt.

Leuk geprobeerd van mezelf, maar helaas niet gelukt.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

ge-flopt schreef:
Ik ben geen programmeur, ik heb geen opleiding gehad tot het bouwen van websites of databases. Ik doe alles uit de "losse pols". Ik geef duidelijk aan wat werkt of wat niet. Helaas probeerd iedereen alles uit ook wat ik aangeef wat niet werkt.
Daarom postte ik het ook. Want uit die losse pols haal je het nooit. Programmeren is vooral gestructureerd aanpakken. Vandaar zeg ik: opdelen in stukken die je gaat opleveren, zorgen dat je eerst weet wat je allemaal wilt opslaan en vooral in welke volgorde. Anders sta je achteraf telkens voor verrassingen. En als je iets wilt testen, gewoon een onderdeel in een DSDM traject, zorgen dat de testers in een duidelijke beschreven omgeving kunnen testen anders gebeurt er wat je nu ziet gebeuren.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie