Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door vivado ferrari collection »

Ik heb een probleem bij enkele F1 Ferrari van Minichamps. Deze modellen zijn al wat ouder en hebben de goudkleurige BBS wielen. De 412 T2 had al last van een soort oplossende lijm bij de velgrand. Het tast het velgje aan en laat een groen/blauwe laag achter op de randjes van deze velg. Sinds kort hebben ook de F1 auto van '96 en "97 dit probleem. Weet iemand hoe dit komt? Ervaring hiermee?

Vervangen van de wieltjes lijkt mij de beste oplossing. Maar die wieltjes zijn niet 1,2,3 te krijgen....
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door Peter Parker »

Heb je foto's van dit probleem? Dat klinkt niet goed. Mogelijk wil MC er wel iets aandoen, maar ik ben bang dat dit een probleem is wat niet op te lossen is. Veel van mijn oude wagentjes van F1 van Onyx verouderen zeer zichtbaar, het zou een ramp zijn als de duurdere merken dit ook gaan doen zeg.
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door vivado ferrari collection »

Het lijkt wel opgelost. Ik raakte het bij de 412 T2 even aan en het leek wel verteert. Nooit felle lampen etc op gehad. De 310's hebben dit sindskort....
Ik baal hier echt van. Dit zijn toch pareltjes uit mijn collectie. en heb ze al heel lang.

En hoe kom ik aan nieuwe velgen+banden????

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door supernova »

Ik zal eens kijken hoe het met de gouden velgen van mijn modellen uit halverwege de jaren '90 staat. Als ik jou was zou ik de foto's naar Minichamps mailen en vragen of ze dit probleem kennen en wat eventuele oplossingen zijn. In ieder geval succes ermee!
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door schumifan »

Ik heb even bij mijn modellen gekeken. Dan gaat het om de wagens uit 1996 en 1997 uit de MSC. Bij mij zien de velgen er nog net zo uit als ze horen te zijn.

Kun je het er niet afhalen ofzo?
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door Jolly Club »

Komt ook voor bij 1:18 UT Modellen, het is denk ik een soort chemische reactie tussen het zachte rubber van de bandjes en de hardere kunststof van de velgjes.

Ken de oorzaak niet, en helaas ook niet de oplossing... maar als je goed kijkt zijn er veel meer modellen die hier (helaas) last van hebben !! :cry:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
JoostV6
Berichten: 504
Lid geworden op: vr 21 jan 2005 12:48
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door JoostV6 »

Aj, ziet er niet best uit. Lijkt inderdad wel op een chemische reactie o.i.d.
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door vivado ferrari collection »

Heb Minichamps inmiddels gemaild. Nu maar afwachten....
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door Silverarrow »

Het lijkt wel een beetje op koper dat corrodeert, dat krijgt ook een blauwe/groene kleur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door supernova »

Bij mijn modellen zijn de velgen gelukkig nog wel helemaal goud. Dat zal komen omdat ik ze allemaal in hun verpakking heb zitten en ze dus niet los in een vitrine staan. Daardoor komt er geen lucht bij en kan het dus ook niet oxideren of iets dergelijks (dat is dus een goede bijkomstigheid). Heb je nog steeds geen antwoord van Minichamps gehad? Ik vind het asociaal als ze je meer dan een week laten wachten terwijl jij bezorgd bent om je modellen. :eh:
Gebruikersavatar
vivado ferrari collection
Berichten: 1154
Lid geworden op: do 11 nov 2004 12:20
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Probleem Minichamps 1/43 F1 wieltjes

Bericht door vivado ferrari collection »

supernova schreef:Bij mijn modellen zijn de velgen gelukkig nog wel helemaal goud. Dat zal komen omdat ik ze allemaal in hun verpakking heb zitten en ze dus niet los in een vitrine staan. Daardoor komt er geen lucht bij en kan het dus ook niet oxideren of iets dergelijks (dat is dus een goede bijkomstigheid). Heb je nog steeds geen antwoord van Minichamps gehad? Ik vind het asociaal als ze je meer dan een week laten wachten terwijl jij bezorgd bent om je modellen. :eh:
Nog steeds geen bericht na 4x mailen. Geen aftersales dus. Ik niet voor de oudere (inmiddels) historische modellen.

De modellen waar dit mee gebeurde stonden juist praktisch luchtdicht. Een beetje lucht mag volgens mij niet uitmaken.......

Maar goed, zal de modellen of wieltjes moeten vervangen.
Plaats reactie