Hoi zoals velen heb ik toch nog een vraagje over het spuiten van een model, mijn Maisto Porsche Cayenne Turbo 1:18.
Welk schuurpapier heb ik nodig?
Wat is een logische volgorde van het process?
Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?
Ik raak het spoor helemaal kwijt.
Kan er iemand hulp bieden?
Thanks!
Spuiten?
- Thomas Bol
- Contacteer:
Spuiten?
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks
Binnekort
- ... Suprise!
Binnekort
- ... Suprise!
- Jaap
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: Spuiten?
Na het slopen van het model, schuur je met een licht schuur papier (!) de delen die je moet overspuiten (te grof schuurpapier kan krassen op de auto veroorzaken en dat blijf je (bijna) altijd zien). Dan spuit je de auto in de primer. Als dat goed is, komt de gewenste lak er over (deze moet soms 2 keer). Bij metallic lak doen wij er daarna nog blanke lak over, voor een mooier effect.
ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?
- Thomas Bol
- Contacteer:
Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuitenJaap schreef:Na het slopen van het model, schuur je met een licht schuur papier (!) de delen die je moet overspuiten (te grof schuurpapier kan krassen op de auto veroorzaken en dat blijf je (bijna) altijd zien). Dan spuit je de auto in de primer. Als dat goed is, komt de gewenste lak er over (deze moet soms 2 keer). Bij metallic lak doen wij er daarna nog blanke lak over, voor een mooier effect.
ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?

Bedankt trouwens

1:18 - 72 stuks
Binnekort
- ... Suprise!
Binnekort
- ... Suprise!
- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Ja, schuurpapier met een zeer kleine korel dus 400 of hoger nummer (fijner) en dan met heelveel water rustig schuren.Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuitenMaar is schuurpapier 400 netjes?
Bedankt trouwens
Met de hand naturrlijk

Sucses
Ron
Ja dat was ook een beetje de vraag of ik het dan weer moest spuitenThomas Bol schreef:ik snap alleen niet hoe je hier bij komt? als je de laklaag hebt gespoten, doe je er niet weer primer over natuurlijk!Thomas Bol schreef:Eerst schuren, dan primer, dan gewenste lak en dan weer primer?

Bedankt trouwens

Ik schuur meestal de primer laag en de eerste laklaag met 400 en daarna met 1000 en 2400 tussen de laklagen door
maar kijk hier is naar http://www.modelbrouwers.nl/docs/modelb ... aklaag.pdf