2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Plaats reactie
DennieV
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 14:50
Locatie: Zundert

2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door DennieV »

Dit zou ik al een lange tijd geleden gepost hebben meen ik,maar goed...

Het gaat hierbij dus om 2 Mercedes-Benz CLK's van Kyosho,bijde nieuw in dealerdoos gekocht.
De ene is een coupe special edition (dus met leer,verschuifbare stoelen,vloerbedekking en werkend klapdak) en de andere een normale cabrio.
Maar waarom dan toch verschil in afwerking wat dus niks met uitvoering te maken heeft?
En dan ook nog eens de special edition die minder mooi afgewerkt is :o

Kijk zelf maar even;

De koplampen van de normale uitvoering (blauwe) zien er realistischer uit,met name het knipperlicht gedeelte wat dus echt een bol is zoals in het echt,en niet een oranje vlek.
Ook is de motorkapafwerking netter (op de foto's valt het niet echt op)
Afbeelding

Ook onder de motorkap lijken ze bij de special edition minder aandacht besteed te hebben.
De ene is dan wel een CLK500 en de andere een CLK320,maar om het blok zelf gaat het even niet.
Let ook even op de binnenzijde van de motorkappen.
Afbeelding

De uitlaat is onder de normale uitvoering duidelijk beter afgewerkt.
Afbeelding

Ook het deurpaneel incl. knoppen voor de stoelverstelling is net iets netter in de normale uitvoering,niet alleen omdat een licht interieur mooier is.
Afbeelding

Maar dat het leer in de special edition er strak inzit,daar hebben ze hun aandacht beter aan besteed :D
Afbeelding


Is zoiets wel eens meer opgevallen bij iemand die bepaalde modellen dubbel heeft?
Ik lig er verder niet wakker van ofzo,maar het viel me een keer op aan de uitlaat toen ze naast elkaar stonden,en toen ben ik gaan zoeken :lol:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door Kyoshofan »

Ik heb dezelfde modellen, maar ik hem er eigenlijk nooit op gelet. :|
Zal wel even kijken of er daadwerkelijk veel verschil zit in de details. :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door BasPlankgas »

Dit heb ik ook met 2 ut caprice taxi's. bij de ene is het stickertje op de motorkap donkerder en net wat anders dan bij het andere model. die andere heeft ook wel een nummerbord in tegenstelling tot het ene model.

Bas
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door Montezemolo »

Kijk eens op de bodemplaat van de auto, ik weet dat mercedes voor zijn dealeredities met verschillende fabrikanten werkt.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door rudie20vt »

duidelijk verschil en kan me haast niet voorstellen deze van de zelfde fabrikant zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door Silverarrow »

DennieV schreef:Het gaat hierbij dus om 2 Mercedes-Benz CLK's van Kyosho, beide nieuw in dealerdoos gekocht.
Erg raar dat d'r verschil in zit :thump_down: , maar blijkbaar toch wel van dezelfde fabrikant.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door Tom_Aston-Martin »

klopt, het zijn zekerweten allebei kyosho's, met erg veel verschillen, ik kan het ook niet verklaren, alleen kan ik mededelen dat er een soort is die probeerd High end te zijn (lederen interieur, gestoffeerd) Maar de rest is bar slecht, en je hebt een model waar het meer is gebalanceerd, dit verschil zie je duidelijk op de foto's terug! (lichtblauwe is de "cheap-high end, en de donkerblauwe de gebalanceerde uitgave) :wink:
Afbeelding
DennieV
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 29 okt 2007 14:50
Locatie: Zundert

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door DennieV »

Tom_Aston-Martin schreef:klopt, het zijn zekerweten allebei kyosho's, met erg veel verschillen, ik kan het ook niet verklaren, alleen kan ik mededelen dat er een soort is die probeerd High end te zijn (lederen interieur, gestoffeerd) Maar de rest is bar slecht, en je hebt een model waar het meer is gebalanceerd, dit verschil zie je duidelijk op de foto's terug! (lichtblauwe mintgroene is de "cheap-high end, en de donkerblauwe de gebalanceerde uitgave) :wink:

Helemaal juist :thump_up:

Eigenlijk zou ik dit naar Kyosho moeten sturen,ben toch wel eens benieuwd wat de reden kan zijn.
Waarschijnlijk om de kostprijs gelijk te houden.
Gebruikersavatar
Jason
Berichten: 20
Lid geworden op: di 10 jun 2008 15:35

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking.

Bericht door Jason »

Vreemd, ik heb zelf ook een clk cabrio de "high end" (met leren stoelen en een inklapbare softtop). Bij mij is het interieur wel mooi net als bij jouw cabrio. Ik vond de velgen verschrikkelijk en heb die dus veranderd,ook was het klapdak super slecht, opgevouwen sloot de afdekplaat niet meer en met de kap dicht sloot helemaal niks mooi aan dus heb ik die er direct uit geknipt.
De lampen van mijn cabrio zijn hetzelfde als bij jouw cabrio dus ik denk dat het meer aan het verschil tussen de coupe en de cabrio licht.
Gebruikersavatar
mitchieboy
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 02 aug 2010 12:33
Locatie: Zoetermeer

Re: 2x MB CLK dealeruitvoering en tóch verschil in afwerking

Bericht door mitchieboy »

Jason schreef:Vreemd, ik heb zelf ook een clk cabrio de "high end" (met leren stoelen en een inklapbare softtop). Bij mij is het interieur wel mooi net als bij jouw cabrio. Ik vond de velgen verschrikkelijk en heb die dus veranderd,ook was het klapdak super slecht, opgevouwen sloot de afdekplaat niet meer en met de kap dicht sloot helemaal niks mooi aan dus heb ik die er direct uit geknipt.
De lampen van mijn cabrio zijn hetzelfde als bij jouw cabrio dus ik denk dat het meer aan het verschil tussen de coupe en de cabrio licht.
ZONDE bij mij sluit hij ook niet in een keer, eventjes vasthouden en hij sluit wel, erg jammer dat je hem hebt afgeknipt!
gr. Mitchell
:cool:
Afbeelding
Plaats reactie