Sattler Shop

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Kiwi
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 10 jul 2009 23:35
Locatie: Gorinchem

Sattler Shop

Bericht door Kiwi »

Had op de site van Sattler een paar leuke modellen gezien.
Meteen even op het forum gekeken of er ervaringen mee waren..helaas niet.
Ik heb de 'gok' toch maar gewaagd om er twee modellen bij te bestellen, vandaar nu een review:

Algemeen
Het bedrijf is in Duitsland gevestigd en doet zo te zien alleen aan verzenden. Naast een webshop hebben ze ook een groot deel op ebay.de staan. De prijzen zijn bijna gelijk, ebay is net iets duurder (zullen wel de ebay-kosten zijn). De website zelf vind ik niet handig werken, het kost even moeite om de menu-structuur uit te vogelen. Om iets te bestellen moet je je eerst aanmelden. Let op: schrijf je wachtwoord goed op, want je krijgt geen bevestigingsmailtje! Als je iets besteld krijg je een keurig mailtje met alle benodigde gegevens, zelfs in het Engels! (wat ik niet gewend ben van Duitse winkels).

Prijzen
Het prijsniveau vind ik erg goed. Enkele laatste modellen van UT die in Nederland en Belgie toch minimaal 30-40 euro op moeten leveren, zijn er voor weinig te vinden. Ik had bijvoorbeeld een UT-models auto nieuw in doos voor 17 euro. Bij het verzenden naar Nederland komen er nog wel kosten bij:
-transactiekosten: ze sturen een mailtje met alle gegevens, waarbij duidelijk de melding dat ze de betaling alleen accepteren als JIJ alle kosten van transactie op je neemt. Ik heb dit genegeerd en heb gekozen voor 'beide partijen betalen'. Dit gaf geen problemen.
-verzendkosten: er komt 9,98 euro aan verzendkosten bovenop.

Tijd
Donderdag 2 juli: besteld, meteen ook bevestiging binnen, die dag ook betaling geregeld
Maandag 6 juli: bevestiging dat het bedrag ontvangen was, en het model onderweg was
Donderdag 9 juli: GLS pakketservice aan de deur

Verpakking
Ondanks dat ik maar 2 modellen had besteld, was de doos groot genoeg om een klein model koelkast in de vervoeren. De doos was helemaal gevuld alsof het een grabbelton was: papiersnippers, piepschuim, plastic luchtzakken etc. De modellen waren in perfecte staat en de dozen ook. Ook zat er een nette bon bij in van de bestelde goederen.

Conclusie
Aanrader! :worshippy:
Afbeelding
Plaats reactie