Rally 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Rally 2010

Bericht door Jolly Club »

Ben het deels wel met je eens Fish. Prodrive was immers niet de partij die de stekker uit het Subaru WRC project trok, dus denk dat Petter nog best met ze door een deur zou kunnen. Subaru heeft natuurlijk nog wel een rekening bij hem open staan, maar die zie ik niet meer ingelost worden.

Toch zie ik Solberg niet bij Prodrive terecht komen eerlijk gezegd. We weten dat de laatste jaren bij Subaru ook niet erg bevredigend voor hem zijn geweest, en voordat Prodrive de Mini klaar heeft om rally's en titels te winnen, zijn we een paar jaar verder. Ik denk niet dat Solberg in deze fase van zijn loopbaan nog wil investeren in tijd en teleurstelling om een auto te helpen ontwikkelen waar hij waarschijnlijk zelf niet de vruchten van zal plukken. Uit interviews in bladen en op WRC Radio blijkt de laaste twee jaar telkens weer hoeveel moeite het hem kost om budgettair zijn team op de rails te houden. Er spreekt veel frustratie uit zijn uitspraken dat een rijder van zijn status zich om dat soort zaken druk moet maken. Die frustratie vind ik overigens helemaal terecht!

Zijn enige ambitie voor 2010 is nog steeds: een rally winnen. En als ik het iemand gun, naast LAT-VA-LAAAA, dan is hij het wel. :thump_up:

Ik denk daarom eerder dat Solberg er nog wel een jaartje aan vast knoopt als hem een (semi)fabrieksauto wordt aangereikt door Citroen of Ford, maar mocht dat niet lukken gaat hij (denk ik) zijn helm aan de wilgen hangen, en is de sport weer een icoon kwijt...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Rally 2010

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

Mooie 3e plaats voor LAT-VA-LAAAAAA in Japan, al was het natuurlijk niet meer dan een troostprijs. :derde:

Zichzelf op de 2e dag in stijl naar de leiding gevochten, totdat er een aandrijfas brak en meneer drie proeven met driewielaandrijving moest afwerken. :cry:

Ogier won zijn tweede WRC-rally, knappe prestatie als je bedenkt dat dit zijn eerste Rally Japan was. Enigszins geflatteerd was deze overwinning overigens wel, aangezien de drie grote concurrenten voor de zege (Petter Solberg (met griep), Mikko Hirvonen (die zichzelf herpakt lijkt te hebben) en Jari-Matti (opnieuw snel en foutloos) ) allemaal met mechanische problemen te kampen hebben gehad.

Bovendien was Loeb helemaal nergens te bekennen. Vermoed wordt dat Loeb bewust in de lagere regionen reed om zijn 69e titel pas in Frankrijk binnen te halen, maar andere 'deskundigen' op diverse fora vermoeden dat Loeb echt niet in zijn ritme kwam, en geen goede set-up kon vinden. Eerlijk gezegd vind ik dat, met twee Citroens op kop, en die illegale testkilometers van Citroen Junior voor aanvang van de rally, een beetje moeilijk te geloven. :lol:

Welnu, nog twee keer tarmac (Frankrijk en Spanje), waar een 3e plek realistisch gezien voor Ford het hoogst haalbare zal zijn. En dan nog Rally GB, waar ik hoop op een knalhard gevecht tussen de Ford-Finnen en Petter Solberg, die ter plekke natuurlijk een prima track-record heeft staan. :ja:

Ben in elk geval blij dat we dit jaar toch weer aan aantal flink spannende rally's, en tot nu vier verschillende winnaars, hebben gehad. Hopelijk zet die trend zich in 2011 voort, ter compensatie voor het gemis van die knetterdikke WRC's. :(

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Rally 2010

Bericht door rudie20vt »

ja ik vind de eerste plaats van ogier netje's maar als latvala, hirvonen of solberg geen pech hadden gehad dan was hij geen winaar geworden.
En de actie van loeb is toch wel te bgrijpen vind ik, over 3 weken kan hij bijna in ze achtertuin kampioen worden en dat is toch veel gaver dan daaro in japan en ik denk dat citroen het ook liever in frankrijk viert dan in japan.
Wel vond ik het erg jammer van solberg hij was echt de snellere van het stel en dan met pech tweede worden is niet leuk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Rally 2010

Bericht door rudie20vt »

De rally van hellendoorn zit er op en ik heb een heerlijk weekend gehad en hetb was echt spannend tussen ten brinke en van eldijk en na twee dagen rally zat er maar 8 sec tussen en dat was erg gaaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit zijn mij foto van de hellendoornrally het is me eerste echte rally als rallyfotograaf.
http://s755.photobucket.com/albums/xx19 ... rn%202010/
Afbeelding
Plaats reactie