FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door mercedes fan »

Dag mede maffers!

Ik loop al een tijdje rond met de vraag of er meerdere mensen zijn op dit forum die ook zo'n rare gewoonte hebben om autofolders te verzamelen, ik zelf verzamel ze nu ongeveer 2 maand, en heb er nu zo rond de 40, van de oude mercedessen tot de nieuwsten, zal binnenkort is wat foto's posten van mijn ''verzameling'' autofolders, tevens heb ik ook enkele persmappen. Kortom als er dus meer mensen zijn die ook folders verzamelen, voel je dan vrij om hier te reageren, kunnen we mooi babbelen over onze andere hobby :cool:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik verzamel niet echt, maar Scapa heeft de koorts wel een beetje overgebracht. Heb wel een aantal folders liggen, ook nog van jaren terug.
Wel probeer ik nu folders van het moderne Mg spul te verzamelen :)
little_oldtimerke
Berichten: 156
Lid geworden op: di 15 dec 2009 23:15
Locatie: poeke

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door little_oldtimerke »

ik heb ook die rare gewoonte en heb na een viertal jaar een 1200 brochures verzameld van zowel nieuwe als oude auto's
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door OTF'er »

Tja, die rare gewoonte is bij mij ook aanwezig. Op dit moment nader ik de 700 exemplaren met in de meerderheid moderne wagens en een 100-tal oldtimers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door rpi »

Sjeemig de pemig, wat is er mis met jullie zeg?

Dat je modelauto's verzamelt is natuurlijk al niet al te best, maar ook nog folders... :doh:



:mrgreen:
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Marc540i »

Yep, hier nog een folder maniac.

Nam vroeger alles maar dan ook echt alles mee wat ik kon verzamelen op beurzen en in showrooms,

maar daar ben ik van af gestapt. Dit liep echt de spuigaten uit.

In de tijd dat ik bij Nedcar werkte was dat helemaal extreem, er was geen Volvo, Mitsubischi of Smart folder of ik had hem.

en alle ander merken verzamelde ik ook.

Op een gegeven moment was het zo erg dat ik door de bomen het bos niet meer zag, ( er zijn ook nog een stuk of 5 auto maandbladen die ik bewaar)

en heb ik alles weggegooid op alle BMW folders en 2 Ford Cosworth folders na.

Nu verzamel ik dus alleen nog maar de BMW folders. De 2 Ford folders bewaar ik omdat ze heel erg mooi en zeldzaam zijn.

Dan heb ik nog 3 BMW bladen wat ik bewaar, en de GTO /Carros en het Duitse Modellfahrzeug bewaar ik.

Zal binnenkort eens een paar foto's maken van de folders en de bladen.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 28 nov 2008 16:20

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Jasper »

Hier nog zo'n gek :oops:
Verzamel alleen maar Lamborghini maar heb ook nog wel wat ander exotisch spul liggen
SLR, Zonda, Veyron, BMW M1, Vector, Carrera GT, Koenigsegg, Ford GT, McLaren F1, Audi R8
Daar wil ik overigens best afscheid van nemen, en ook wel van wat dubbel Lambo spul :cool:
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Martini Racing »

Ik verzamel dat niet echt, maar heb wel nog volgende folders uit garagebezoeken met m'n ouders van vroeger.
Audi S4 (vorig model)
Audi A6 (pré facelift)
Audi A8 (vorig model)
Maserati Granturismo/ Granturismo S
Maserati Quattroporte/ Quattroporte S
Land Rover Range Rover
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door mercedes fan »

zo, als ik getallen van 700 ofzelfs nog meer lees, steld dat van mij dus weer geen hol voor :lol:
hier iig wat foto's, ik heb nog meer folders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:zwaai:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
little_oldtimerke
Berichten: 156
Lid geworden op: di 15 dec 2009 23:15
Locatie: poeke

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door little_oldtimerke »

het leuke van deze twee hobby's is dat ze ook goed te combineren zijn, hier enkele voorbeelden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door squadraminiatura »

Leuk onderwerp :thump_up:

Ik zie hier mooie zaken voorbij komen, en @oldtimerke.. zo is de combinatie helemaal grandioos :thump_up:

Het is bij mij ook een bekende "afwijking" alhoewel het extreme er wel af is.
Zo'n 30jaar :shock: geleden erg fanatiek begonnen met echt alles te verzamelen aan folders, op de fiets langs de autodealers, en in het toenmalige pre-internet tijdperk gewoon schrijven naar importeurs en afwachten wat de post kwam brengen.
Ik schreef destijds ook naar Oostbloklanden :shhh: en heb zelfs folders per post terugontvangen. Geweldig.
Vele jaren alles van Mercedes benz verzameld en tijdens mijn Alfa Romeo tijd, uiteraard alles van dat roemruchte merk uit Milaan.
Door mijn werk op vele (internationale) beurzen, waarvan een hele tijd uitsluitend internationale auto beurzen :dance: , heb je weinig fantasie nodig wat ik daar aan foldermateriaal had verzameld, en dan praat ik niet alleen over Frankfurt of Geneve, maar ook over Azie, Noord- en Zuid Amerika.
Echt een waar Eldorado voor folder fanaten, en dan zwijg ik over de persmappen :whistle: Totale aantal folders heeft het getal 5000 wel gehaald in al die tijd.
Plus alle reclame gadgets bij introducties en persvoorstellingen, van speldjes en modellen tot kleding aan toe :doh:
Maar dan komt het moment dat je denkt :nuts: .... dus is ruim 90 procent van de foldercollectie in de loop der tijd via de NAMAC beurs omgezet in modellen.
Een klein gedeelte Mercedes en Alfa Romeo is er nog, en als ik iets bijzonders van Aston Martin of Maserati vind, dan neem ik dat nog wel mee.
Mijn oudste Mercedes folder is volgens mij van 1963, en de Alfa folders beginnen bij het eerste type Giulia :drool:
Daarnaast werk ik graag aan mijn boekenverzameling :mrgreen: Toch weer papier...maar het wordt een interessante bibliotheek op deze manier.
Veel over autosport met name sportscar, GT en touringcars, merkboeken over Aston Martin, Maserati, Alfa Romeo, boeken over (Engelse) vrachtwagens, en ik speur, zeker in Engeland, graag in 2e handsboekenwinkels, heel gevaarlijk :twisted: en altijd prijs :dance: hahaha.
Dat is inmiddels ook al een aardige wand vol aan het worden :mrgreen:

Hoe dan ook, het is een mooie aanvulling bij de modellen.

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Rossy »

Die tic heb ik ook.
Ik had een flinke partij folders liggen, zowel nederlandse alsook buitenlandse.
Hier heb ik de Ford en Renault folders uitgehaald en de rest weg gedaan.
Nu heb ik nog een flinke doos met autobladen (Auto Kampioen) en autoboeken liggen die ik nog een keer kwijt wil.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 28 nov 2008 16:20

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Jasper »

little_oldtimerke schreef:het leuke van deze twee hobby's is dat ze ook goed te combineren zijn
Zo probeer ik al mijn modellen te krijgen in de kleur waarin ze in de (eerste) folder staan :P :eh:
verzamelaar van Lamborghini schaalmodellen in 1:43 en brochures
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door jonnoT »

Ik verzamel niet echt folders tenzij het gerelateerd is aan de modellen die in de collectie heb of daar nog aan toe wil voegen. Het zijn er slechts een handjevol o.a. Jaguar mkII, Porsche 959, Lancia Beta serie .

Verder verzamel ik voornamelijk info aangaande de collectie. Automagazines worden systematisch in puin geknipt en artikelen worden in een hoesje gedaan en in de dossierkast opgebrogen
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: FOLDER/BROCHURE TOPIC!

Bericht door Veicolo »

Ik heb alleen die folders in mijn bezit van de auto('s) die nu heb of heb gehad. Daar laat ik het maar bij anders is het eind zoek vrees ik.
Rock & Roll!!!
Plaats reactie