Le Mans 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Le Mans 2011

Bericht door Autofan »

Kwalificatie was goed spanned idd gisteren! Heb ook nog ff liggen kijken. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Ferrari10flrb »

De 1e 6 Audi's en Peugeots binnen 0,50! op een cirucit van bijna 14 km dat belooft veel :dance:

Maar wat een verschillen tov de rest. 7 sec tov de 1e benzine LMP1.

Aston Martin LMP1, dramatisch 20 sec verschil tov de pole en de Hope LMP1 van Lammers is ook niet beplaad overtuigend met bijna 22 sec achterstand.

Heerlijk om zoveel Ferrari's te zien :drool: . Wel vreemd dat de 2e AF Corse 458 een vrij matige bezetting heeft. Waarom niet Salo/Melo en Kaffer in deze auto? Hebben tenslotte in 2009 gewonnen. Zal wel een centen kwestie zijn. Had de JMW Ferrari met Xavier Maasen hoger verwacht. De Lotussen zijn mooi, maar 9,8 sec en 14,9 sec achterstand op de pole is wel erg veel.

Overigens rijden er ook bijna net zoveel Porsches. (8 st)
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Le Mans 2011

Bericht door Jolly Club »

Als je alle auto- en motorsportklasses bekijkt die ooit doorgingen voor koningsklasses, F1, WRC, MOTOGP, DTM etc. moet je denk ik blij zijn dat er op LeMans nog altijd zo'n vol startveld verschijnt. En gezien die 4e en 6e plaats in hun klasse is het dan ook wel weer te begrijpen dat niet meer van die teams voor een Corvette hebben gekozen... :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Le Mans 2011

Bericht door Powersprint »

Is er ook nog ergens een live stream die we dit weekend (gratis) kunnen bekijken? :angel:

Ik zag btw een paar posts terug al dat ie op RTL te volgen is. Heeft iemand hier misschien al een link van?
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door v8-vette »

Powersprint schreef:Is er ook nog ergens een live stream die we dit weekend (gratis) kunnen bekijken? :angel:

Ik zag btw een paar posts terug al dat ie op RTL te volgen is. Heeft iemand hier misschien al een link van?
dit is de enigste die ik op dit moment heb;
http://stream.speedtv.com/corvette" onclick="window.open(this.href);return false;

natuurlijk kan je ook af en toe langs Eurosport 1 wippen :)
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door exit »

v8-vette schreef:gisteravond een stukje qualify gezien op EU-sport.
en man wát bulderen die Corvette's erop los zeg :worshippy: , alleen stoor ik me wel aan de belachelijke hoeveelheid Ferrari's :nuts:
Corvette 4de en 6de in klasse , dus kom op mannen ; het is erop of eronder :thump_up:
Corvette heeft de laatste qualify gewoon niet gedaan, ze vonden de wagen en plaats goed en hebben gewoon onderhoud aan de wagen gedaan enzo, daarna voldoende rust tot de race.
heb start niet gezien van Q3, mss hebben ze wel heel ff gereden gehad, maar daarna dus niet meer buiten gekomen.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door v8-vette »

het eerste stukje op Eu sport is net afgelopen.
maar man wát een klapper van die Audi zeg :shock:
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2011

Bericht door supra007 »

Ik ben nu al 4 en een half uur aan het kijken, en ik moet zeggen dat het erg vermakelijk is. Wat een klapper heeft die audi toch gemaakt. Als ik heel eerlijk moet zijn, vond ik ook dat hij als een imbeciel aan het rijden was. Voor 1 iemand eruit te remmen in een bocht moet je ballen hebben, maar 2 mensen tegelijknemen in een bocht die ook nog afloopt is onbegonnen werk. De comentatoren zeiden ook al dat hij de bocht ook niet had gehaald als die ferrari er niet was. Daar zit wel wat in.... Ik moet ook zeggen dat er het laatste uur heel veel lekke banden zijn voorbijgekomen. Zou er niet iets op de baan liggen??

(dit had ik in het verkeerde topic geplaatst)

tot nu toe heb ik aan een stuk door gekeken. Er is weer een neutralisatie ivm met een audicrash. Ook dit was weer een megaklapper.... benieuwd hoe dit afloopt voor audi
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Niek-106 »

Zojuist weer een enorme klapper van de Audi met Rockenfeller achter het stuur.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Le Mans 2011

Bericht door rudie20vt »

Niek-106 schreef:Zojuist weer een enorme klapper van de Audi met Rockenfeller achter het stuur.....
klopt en weer door een inhaalactie op een langzamere deelnemer.
http://www.youtube.com/watch?v=-SETNVd7k1E" onclick="window.open(this.href);return false;

wel een spannende wedstrijd dit keer erg dicht bij elkaar nu en veel actie op de baan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Maarten Mercedes »

Zit nu te kijken op Eurosport. Zo'n endurance race blijft toch geweldig :thump_up:

Ben benieuwd of de laatste Audi opgewassen is tegen de Peugeots.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door exit »

de Peugeot negeert de blauwe vlag en laat de Audi niet door (paar blauwe vlaggen zijn er geweest)
ligt 4 ronden achter en laat de leider niet door
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door zipperscales »

exit schreef:de Peugeot negeert de blauwe vlag en laat de Audi niet door (paar blauwe vlaggen zijn er geweest)
ligt 4 ronden achter en laat de leider niet door
Vond ik ook een beetje triest om eerlijk te zijn en dan moet Audi bij de marshalls komen omdat ze over een lijntje rijden. :snooty:
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Le Mans 2011

Bericht door Jolly Club »

Quesnel heeft weer eens al zijn hulptroepen nodig om de zoveelste verliesbeurt voor de PSA groep te voorkomen..

Geklopte merkgenoten die meer dan hinderlijk in de weg blijven rijden, landgenoten in witte pakken die bang zijn dat hun blauwe vlaggtjes nat worden van een beetje miezer, en vervolgens een zielige poging de raceleider een oor aan te naaien door hem op rapport te sturen bij de Fransche wedstrijdleiding voor het niet binnen de witte lijnen corrigeren van een door een andere deelnemer veroorzaakte (bijna)spin...

Waar deze man als teamleider ten tonele verschijnt, wordt fraaie autosport per definitie ondergeschikt gemaakt aan winnen. :evil:

Hup Audi dan maar !! :clap:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Le Mans 2011

Bericht door Niek-106 »

Die Audi was de niet de leider, deze lag tweede in de race achter de #9 Peugeot.
Afbeelding
Plaats reactie