WRC/Rally 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

Ik vond het een heerlijke rally van sweden en de nieuwe wrc wagens zijn erg gaaf vind ik persoonlijk.
en natuurlijk is het geweld van de vorige wrc wagens super gaaf maar dit is weer iets nieuws en je ziet dat de rijders in de wagens meer hun best moeten doen om alles goed de bocht om te laten gaan.
ik vind loeb een top rijder maar, je ziet nu toch dat hij met de c4 wrc een auto had die voor hem gemaakt was en nu er een ds3 wrc is gemaakt waar meerdere mensen in moeten rijden is het toch effe allemaal net iets anders en moet hij er ook voor vechten.
ik vind het een goede stap en nu nog een paar andere merken er bij en we hebben weer een heerlijk wrc kampioenschap.
Ik heb erg genoten en nu nog peterJR van merksteijn in een ds3 wrc en we hebben het goed voor elkaar als nederlanders.

een filmpje waar loeb de motor niet meer aan krijgt na de laatste proef, en je krijgt ook effe een kijk onder de motorkap.
http://www.rallysport.hu/info/2011/02/0 ... _rally.htm


ESPN verslag van de rally.

http://www.youtube.com/watch?v=L5cZZkfNzjg
http://www.youtube.com/watch?v=YEQXNN7mBH0
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding :eerste:

Afbeelding :tweede:

Afbeelding :derde:

1, 2 en 3...

Het is natuurlijk een droomstart van het nieuwe WRC-seizoen. Vijf equipes hadden in de laatste 'powerstage' nog kans de rally te winnen, dus spektakel was er afgelopen weekend genoeg. Goed dat de laatste stage gewoon weer eens live te volgen was via diverse livestreams, maar wat een enorme poppekast dat daar 3 extra WK punten voor weggegeven worden :snooty: . We hebben het nota bene over een stage die door een navigator gereden kan worden. :thump_up2: 1 Bonuspuntje was wellicht op zijn plaats geweest, maar ik vind 3 punten voor het winnen van een stage (omdat deze toevallig op TV wordt uitgezonden) echt teveel van het goede.

En wat betreft Loeb & Citroën.. Ik schrijf die combinatie nog niet af Rudie. Vorig jaar won Hirvonen ook in Zweden, en was de rest van het jaar een drama voor hem. Loeb had vrijdag veel last van zijn road-position, net als LAT-VA-LAAAA die als tweede startte. Beide hebben de nodige problemen gehad, met name op vrijdag. LAT-VA-LAAAA heeft zich door een sterke rally nog terug kunnen knokken, met daarbij uiteraard het nodige plaatwerk dat nu her en der in Zweden verspreid ligt, maar Loeb kon na zijn lekke band op vrijdag een goede klassering gewoon vergeten. Met name zondag reed Loeb gewoon weer voorin mee, ondanks dat Zweden op zijn zachtst gezegd niet zijn favoriete rally is.

Loeb komt zeker terug, al zal 'ie dit jaar zeker het nodige te stellen krijgen met zijn teamgenoot. :ja:

Conclusie: Indrukwekkend dat Ford en M-Sport maar liefst 9 snelle Fiëstas aan de start wist te brengen (Citroën had slechts 4 stuks 2CV DS WRC op tijd klaar) zonder daarbij de aandacht voor kwaliteit en betrouwbaarheid uit het oog te verliezen. Mooi om te zien dat Hirvonen zijn zelfvertrouwen weer wat opvijzelt, en blij dat LAT-VA-LAAAA, ondanks die hele moeilijke vrijdag, zijn spektaculaire weg naar het podium heeft weten te vinden.

Man van de wedstrijd :?: Mads Ostberg, diep onder de indruk van de mooie dingen die hij liet zien in de Stobart Fiësta. Zijn plekje was zaterdagochtend zoals verwacht onhoudbaar, maar had hem de overwinning 100% gegund !! :worshippy:

Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

ik ben het ook helemaal met je eens 3 punten is te veel voor 4.16 km proef,(1 was genoeg geweest) maar nu is er wel iets om voor te gaan op het einde van de rally en dat was in het verleden wel eens anders he.
Ik schrijf loeb ook niet af hoor hij is en blijft de beste in het veld maar waar ik op doelde was dat hij nu de auto moet delen met ogier en dat word een mooie strijd en hopelijk kunnen solberg en hirvonen hier ook aan mee doen, Latvala daar heb ik niet zo'n hoge pet van op te wisselvallig.
En ja ostberg is echt goed dat had ik vorig jaar al gezien toen hij nog in de subaru reed, denk dat we hem volgend jaar wel in een fabrieksteam zien.
En voor ford een pluim want 9 stuks aan de start en allemaal betrouwbaar op de stuurbekrachtiging na dan maar dat zijn details.
Wie nu echt voor mij door de mand is gevallen is ken block wat een vertoning zo rijden en zo veel aandacht vragen is gewoon om te lachen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

word een mooie strijd en hopelijk kunnen solberg en hirvonen hier ook aan mee doen, Latvala daar heb ik niet zo'n hoge pet van op te wisselvallig.
Daar verschillen we van mening.. Wisselvalligheid heeft in 2010 zowel Ogier als Solberg de 2e plaats in de eindstand gekost, niet Latvala. :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Jolly Club »

Onze Russische hoogvlieger (annex wildebras) Novikov keert terug in het WRC, deze keer wel met een fraai stukje gereedschap. :angel:

Afbeelding :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

oke dan dat is niet mis en een heerlijke livery.(heb al ruimte gemaakt voor al die modellen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door the_stig »

Nieuws over het belgische kampioenschap rally.
Dit seizoen staan er 2 C4 WRC's aan de start van de sezoensrally (25-26 februari)
1 voor 6-voudig belgisch kampioen Pieter Tsjoen
Afbeelding
bron

en 1 voor Alexandre Romain
Afbeelding
bron

Daarnaast komen er nog 2 Impreza's WRC en een EVO WRC aan de start.
Meer info over deze rally HIER.
De rally vind trouwens plaats in het zuiden van de provincie limburg (Sint-Truiden), als er eventueel mensen uit nederland willen komen kijken. :)
Laatst gewijzigd door the_stig op vr 18 feb 2011 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door Autofan »

Zuid Limburg, kon het niet nog verder weg? :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

wat een heerlijk c4 en als deze livery's uitkomen gaan ze hier zeker komen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door the_stig »

Mijn foto's van de Rally van Haspengouw"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest kan je hier zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

mooie foto's en gave rally daar zo te lezen en te horen.
Ik kon zelf niet omdat ik hier een andere tuin krijg en daar ben ik effe druk mee.(tweede hobby van mij en grote hobby van me vrouw de tuin)
Afbeelding
Gebruikersavatar
rallytukker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 18:31
Locatie: de poort van twente
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rallytukker »

Hey The Stig

Hebben we toevallig naast elkaar gestaan bij het punt om de kapel ik stont er met een zwarte jas en een zwarte pet met mijn logo rallytukker.nl erop.
Hierbij wat plaatjes van mij.
Er staan er meer op http://www.rallytukker.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Wim Scholman

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
rallytukker on tour
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rudie20vt »

he wim dat zijn weer mooie foto's
Afbeelding
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door the_stig »

Jij hebt ook mooie foto's gemaakt Wim. :thump_up:
Deze R5 GT Turbo heb ik niet gezien. Wanneer reed die ergens?
http://www.rallytukker.nl/index.php/fot ... il&id=3850" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
rallytukker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 18:31
Locatie: de poort van twente
Contacteer:

Re: WRC/Rally 2011

Bericht door rallytukker »

Deze renault heb ik op de eerste kp gezien voor het criterium.
maar op de laaste kp wat wij gezien hebben was het de sluit auto dus ik denk de sluitwagen.

grt wim
rallytukker on tour
Plaats reactie