Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Ferraghini schreef:Wat vinden jullie, met spiegelachterwand of zonder? En waarom?
Persoonlijk heb ik ze het liefst met. Ik zet ze een beetje van de achterwand af, zodat ik beide kanten van de auto's zie.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ligt eraan wat voor auto's je hebt, als je hele plank vol staat met 1:43ers komt het naar mijn idee vrij rommelig over, maar als je er een paar 1:18ers erop heb staan staat is dat natuurlijk wel weer erg mooi.
Ferraghini
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 08 jun 2005 16:33
Locatie: Leusden

Bericht door Ferraghini »

5 auto's per plank, allemaal schuin neergezet ( 1:18 )

Een spiegelachterwand kost 60,- extra (excl. BTW)

Ik sta op 't punt om een vitrinekast bij Siletsy.nl te bestellen, maar ik twijfel tussen 2 kleuren:

AfbeeldingAfbeelding

zilver-wit OF zilver-zilver?

Verder neem ik als extra een extra glasplaat, dan kom je op: 619,99 euro (incl. BTW)

Vitrinekast wordt gratis en gemonteerd bezorgd.

Wel duur, maar het is een stofvrije vitrinekast, breedte 83 x diepte 39 x hoogte (mag je kiezen 188 of 200), ik kies voor 188, want 200 vind ik te hoog)
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: jammer alleen dat ze hier met een schuifsysteem werken, er komt nu altijd stof tussen de twee "deuren" door.
Ferraghini
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 08 jun 2005 16:33
Locatie: Leusden

Bericht door Ferraghini »

Maar hoe doen ze het anders dan bij stofvrije vitrinekasten? Want op hun site staat dat ze stofdicht zijn.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Mijn vader heeft er hier een staan met 2 deuren aan de zijkanten. Deze vallen precies in de sponning en hebben dus nergens een naad :worshippy:
Ferraghini
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 08 jun 2005 16:33
Locatie: Leusden

Bericht door Ferraghini »

Heb je daar misschien een foto van hoe het eruit ziet? Jouw vader heeft denk ik geen deuren zeg maar, maar hij moet gewoon een glasplaat eruit tillen?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ferraghini schreef:Heb je daar misschien een foto van hoe het eruit ziet? Jouw vader heeft denk ik geen deuren zeg maar, maar hij moet gewoon een glasplaat eruit tillen?
Heb even wat foto's gemaakt. Het zijn echt gewoon twee deuren aan beide zijden van de kast. Zo heb je aan de voorkant gewoon een complete glasplaat

:worshippy:

Deur dicht
Afbeelding

Deur open
Afbeelding

Zoals je ziet valt de deur in het frame van de kast en is bijna 100% stofvrij.
Ferraghini
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 08 jun 2005 16:33
Locatie: Leusden

Bericht door Ferraghini »

Wow die is echt geweldig! :worshippy:

Waar koop je zoiets man!? Was ie prijzig?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ferraghini schreef:Wow die is echt geweldig! :worshippy:

Waar koop je zoiets man!? Was ie prijzig?
Helioz.nl en qua prijs ligt ie denk ik niet heel ver van die je nu op het oog hebt. Mij pa heeft er toendertijd 1200 gulden voor gegeven :thump_up:
Ferraghini
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 08 jun 2005 16:33
Locatie: Leusden

Bericht door Ferraghini »

Lol, mijn pc liep ff vast door die site. Ze zijn wel erg prijzig daar zeg!! En zo mooi vind ik ze niet. :(
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Zijn idd mooie kasten, alleen een nadeel dat je er dan geen 2 naast elkaar kan zetten als je de deur nog open wil kunnen doen. :angel:
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ferraghini schreef:5 auto's per plank, allemaal schuin neergezet ( 1:18 )

Een spiegelachterwand kost 60,- extra (excl. BTW)

Ik sta op 't punt om een vitrinekast bij Siletsy.nl te bestellen, maar ik twijfel tussen 2 kleuren:

[img]http://www.siletsy.nl/vitrines/fx10zilzilv-b400pix.jpg]www.siletsy.nl/vitrines/fx10zilwit-b400pix.jpg[/img][img]http://www.siletsy.nl/vitrines/fx10zilzilv-b400pix.jpg

zilver-wit OF zilver-zilver?

Verder neem ik als extra een extra glasplaat, dan kom je op: 619,99 euro (incl. BTW)

Vitrinekast wordt gratis en gemonteerd bezorgd.

Wel duur, maar het is een stofvrije vitrinekast, breedte 83 x diepte 39 x hoogte (mag je kiezen 188 of 200), ik kies voor 188, want 200 vind ik te hoog)
Mijn kasten komen van Retif. Ze hebben ook een site, gewoon via google intikken en je hebt hem zo..
Even veel leggingen, hoogte en breedte weet ik niet van buiten, maar er kunnen gemakkelijk 30 schaalmodellen in ( 1/18 ).
En ze zijn volledig uit glas , dus zonder die lelijke frames aan de zijkant.
En toen ik de laatste keer besteld heb was het juist geen 900 euro voor 2 met de verzending erbij gerekend, dus een stuk goedkoper als deze..
En wil je die zien die ik heb moet je maar eens in mijn topic kijken..
Gebruikersavatar
Regenkaiser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 10 dec 2004 00:54
Locatie: Emmen (Drenthe)

Bericht door Regenkaiser »

Of in die van mij :mrgreen:
Gebruikersavatar
mfoeken
Berichten: 384
Lid geworden op: wo 09 nov 2005 14:41
Locatie: Arnhem

Re: Vitrine Kasten

Bericht door mfoeken »

Ik ben van plan om deze zomer 1 of meerdere vitrinekasten te kopen waarin ik een deel van mijn verzameling eindelijk uit de dozen kan. Nu ben ik aan het rondkijken, ook op het forum, en ik ben de volgende vitrinekast tegen gekomen. Deze is van Neckermann en is B82xH171xD36, heeft 6 glasplaten, 8 halogeen lampen (die ik niet wil ga gebruiken) en kost 299 euro. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze vitrine en of jullie nog tips hebben of goede adressen.

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Forza Minardi...Forza Minichamps...

Afbeelding
Plaats reactie