Formule 1 2012

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2012

Bericht door Jolly Club »

Autofan schreef:Vettel had de snelste auto, maar ik vond Alonso de betere coureur. Zodoende had ik Alonso de terechtere kampioen gevonden en dan idd Red Bull bij de constructeurs. Hopelijk kan ferrari Alonso in 2013 wel een auto geven die mee kan doen om de titels! Dat hij er zo dicht bij was is namelijk niet dankzij, maar ondanks de auto.
Autofan met een genuanceerde mening, da's op zich al bijzonder. Maar dat ik het ook nog eens volledig met hem eens ben is volgens mij een regelrechte premiere. :D

Neem de gemiddelde startpositie van de beide heren om vast te stellen wie de snelste wagen had. Neem het verschil in punten in de eindstand, en daarnaast het puntenverschil ten opzichte van respectievelijke teamgenoten Webber en Massa, en zie wie de betere rijder is.

De bewering van Domenicali dat Alonso 18 races heeft gereden in plaats van 20 in natuurlijk wat dik aangezet, want in motorsport zit een ongelukje in een klein hoekje (EN ZO HOORT HET OOK!). Het feit dat Alonso met een duidelijk mindere wagen in staat is gebleken tot ver in de laatste race kans te maken op de titel zegt veel over zijn doorzettingsvermogen, zijn inzicht en zijn kracht om het maximale uit de gegeven omstandigheden te halen. Verschillende rijders met beter materieel waren toen al afgehaakt. Dwingt absoluut respect af wat mij betreft.

Als ik de parallel naar WRC mag trekken lijkt Alonso in dat opzicht veel op Loeb. Altijd in de buurt om punten te pakken, ook als winnen niet mogelijk is. Typische kampioenschapsrijder dus, en dat is ook gelijk de zwakke plek. Stiekem willen we immers allemaal graag piepende, schurende, rokende, net niet geslaagde inhaalacties (zonder DRS en KERS) zien... :think:

Laatste race was in dat licht de moeite van het aanzien waard, regende het maar altijd. :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2012

Bericht door St. Paul »

Enige wat ik er van meegekregen heb is het feit dat pas op woensdag de eerste reactie komt op een kampioenschap beslissende race die wel de moeite van het kijken waard moet zijn geweest, blijkbaar. Niks gemist dus dit seizoen. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: Formule 1 2012

Bericht door Nick »

Was een leuk seizoen om te volgen.
Het was een spanend seizoensfinale, al vond ik ook dat Alonso het kampioenschap meer verdiende dan Vettel.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Formule 1 2012

Bericht door Driver-X »

Alonso heeft het inderdaad ten opzichte van het totale veld erg goed gedaan, hij had het wel verdiend.

Ik weet alleen nog niet waar ik het de komende 3 jaar moet gaan kijken, en dan ook nog zonder Olaf Mol......
Ik ga er echt geen abonnement voor aanschaffen, wat een verstand :doh:
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2012

Bericht door rsh_scuderia »

Dit jaar 1 race gezien.
Tijdens de race op het saai ogende America circuit bleek ik het hoogtepunt te pakken te hebben toen Hamilton Vettel inhaalde.
Formule 1 kan mij niet meer boeien.
Voor mij komt dat door het gebrek aan sfeer op de racebaan.Liever kijk ik naar actie op een fraaie baan, in plaats van de standaard betonuitloopstroken die ondanks de fleurige kleurtjes troosteloos aandoen.
De globalisering van de Formule 1 spreekt mij ook niet aan. Het is niet duidelijk wanneer er een race is.
De coureurs. Raikonnen is een koele heldt, Buttons wil nog wel eens een aardig potje sturen, voor de rest vind ik de meeste rijders verworden tot zeurende, klagende modepoppetjes. James Hunt, maar dan zonder ballen.
Dat de Formule 1 achter de decoder gaat snap ik. De prijzen die ze willen hebben voor het uitzenden zijn te hoog. Er kijken te weinig mensen naar en daar niet te betalen op het open net. In Nederland zal er daardoor wellicht nog minder belangstelling komen.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door Markopolo »

Hoppa, toch waarschijnlijk nog groene tafelwerk :thump_up:

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/20531638
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

Zou wel een anticlimax zijn. Ondanks mijn Ferrari voorkeur heb ik er geen moeite mee dat Vettel kampioen is.

Ferrari moet zich gewoon kapot schamen dat men niet staat is een snelle auto te bouwen, gezien het megabudget tov teams als Sauber, Williams en Force India en afhankelijk is van een antieke windtunnel.

Enige positieve is dat de F2012 erg betrouwbaar is geweest dit seizoen. Alonso dankt zijn 2e plaats aan het feit dat Red Bull en Mclaren minder betrouwbaar waren en het gebrek aan ervaring van andere coureurs.

Weet ook nog niet of ik een abonnement op Sport1 gaan nemen hangt van het totale aanbod af. Overigens zendt RTL+ ook de F1 zonder abonnement uit. Alleen of dat volgend jaar ook zo is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2012

Bericht door Jolly Club »

De coureurs. Raikonnen is een koele heldt, Buttons wil nog wel eens een aardig potje sturen, voor de rest vind ik de meeste rijders verworden tot zeurende, klagende modepoppetjes.
Eensch :!:

Sinds Vettel afgelopen zondag zijn derde titel haalde, zie ik alleen maar interviews en vraaggesprekken met hem en chef Horner voorbij komen waarin wordt afgerekend met de vele vuile spelletjes van de concurrentie, en waarin een vermanende, priemende vinger (...) wordt geheven in de richting van lieden die zich niet lovend over hem hebben uitgelaten.. Even een weekje jammeren geeft onze verwende wereldmeester blijkbaar meer genoegdoening dan het behalen van deze bijzondere mijlpaal. :yawn:

Als F1 achter de decoder verdwijnt zal ik er geen traan om laten. De tijd dat ik thuis bleef voor een race ligt al jaren achter ons.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Formule 1 2012

Bericht door Autofan »

Als het idd klopt zou het wel terecht zijn. Voor degenen die niet zo goed in Engels zijn hier nog een Nederlandse versie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Formule 1 2012

Bericht door Autofan »

Afbeelding
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door zipperscales »

Jolly Club schreef:Als F1 achter de decoder verdwijnt zal ik er geen traan om laten. De tijd dat ik thuis bleef voor een race ligt al jaren achter ons.
Ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij precies hetzelfde is de laatste jaren, ik mis de F1 van voor de DRS, verplichte bandenwissel ipv. tanken. Van die fake inhaalacties word ik niet vrolijk.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Plaats reactie