Formule 1 2012

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Formule 1 2012

Bericht door TestaRossa »

Laten we gelijk beginnen met de bekendmaking vandaag van Williams' 2e rijder;

Bruno Senna.

Hiermee is naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een einde gekomen aan de F1 loopbaan van Rubens Barrichello die hiermee geen 20e F1 seizoen zal starten.
Williams en Senna..........een beladen combinatie, maar ik ben onzettend benieuwd wat Bruno daar kan laten zien. Hopende dat Williams een solide en betrouwbare bolide heeft gebouwd.
Bruno; good luck! :thump_up:

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-17

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-17

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-17
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2012

Bericht door Jolly Club »

Hopende dat Williams een solide en betrouwbare bolide heeft gebouwd.
Tikkeltje wrang, maar daarom niet minder leuk. :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: Formule 1 2012

Bericht door Mercedesnerd »

Ben benieuwd naar dit seizoen, ook naar de ferrari die naar verluid van De Montezemolo heel revolutionair is.
ik hoop echt dat Williams het dit jaar beter doet.
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Formule 1 2012

Bericht door Driver-X »

Ik hoop dat de dominantie van Vettel een beetje afgevlakt wordt, zodat het wat spannender wordt tussen Redbull, Ferrari, Mclaren, Mercedes en elk ander team die zich hier tussen kan mengen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
robert061980
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 17:41
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2012

Bericht door robert061980 »

Hopelijk word het een spannender jaar als afgelopen jaar inderdaad, en hopelijk is de Redbull niet meer zo dominant als afgelopen jaar. Uiteraard verwacht ik, en hoop ik, dat de Scuderia wat meer naar voren zit dit jaar! (en stiekum toch ook die oude duitser :D )En races als in Canada van afgelopen jaar vind ik ook prima :D. Al mogen ze van mij best een beetje door het water rijden ipv bij ieder buitje de pit in of de safety car de baan op! Een laatste wens: kom aub terug grindbakken! Toen (de tijd van onze hollands glorie) was een foutje er één die grote gevolgen kon hebben, vraag maar aan bepaalde coureurs ;-) Nu zijn de uitloopstroken meer en meer zekerheid dat iedere coureur de finish haalt!
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik hoop op meer crashes, meer uitvallers, meer echte inhaalacties zonder het DRS trucje, kortom meer actie voor 2012 :!:

Als ze allemaal eens zo zouden rijden als Hamilton in 2011 deed werd het er een stuk spannender van. Of gaan de Ferrari-fanboys zeuren als ik dit zeg? :cool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door brambo21 »

Maarten Mercedes schreef:Ik hoop op meer crashes, meer uitvallers, meer echte inhaalacties zonder het DRS trucje, kortom meer actie voor 2012 :!:

Als ze allemaal eens zo zouden rijden als Hamilton in 2011 deed werd het er een stuk spannender van. Of gaan de Ferrari-fanboys zeuren als ik dit zeg? :cool:
sorry snap het niet helemaal denk ik , je hoopt op meer crashes :shock: (volgens mij kun je beter demolition derby kijken dan)
je hoopt op meer uit vallers :cry:
GEEN drs truckjes :cool:
MAAR WEL MEER AKTIE :o
vorig jaar was inderdaad een overmacht door redbull , ik hoop en verwacht ook weer wel een beter seizoen , mede door nieuwe voorschriften
er zijn wel regels die ik belachlijk vind zoals de minimale ruimte laten tussen auto en baan zijkant , zodat ze elkaar niet meer van de baan kunnen rijden
euhu wat dan ? remmen als ze je eraf willen duwen ? of gewoon ertegen aan rijden ?
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Formule 1 2012

Bericht door Driver-X »

Maarten Mercedes schreef:Ik hoop op meer crashes, meer uitvallers, meer echte inhaalacties zonder het DRS trucje, kortom meer actie voor 2012 :!:

Als ze allemaal eens zo zouden rijden als Hamilton in 2011 deed werd het er een stuk spannender van. Of gaan de Ferrari-fanboys zeuren als ik dit zeg? :cool:

Hmmm.... volgens mij kan Hamilton anders wel een paar lesjes van Button hebben als je het mij vraagt... :whistle:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Formule 1 2012

Bericht door Autofan »

Mercedesnerd schreef:Ben benieuwd naar dit seizoen, ook naar de ferrari die naar verluid van De Montezemolo heel revolutionair is.
ik hoop echt dat Williams het dit jaar beter doet.
Een belangrijk deel daarvan is uiteindelijk alsnog afgekeurd door de FIA. Dus ben benieuwd wat er dan van 'over blijft'.
Afbeelding
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door brambo21 »

inderdaad weer 1 en ander door de fia afgekeurd
Een ingenieus systeem van Lotus om zijn bolide meer aerodynamica mee te geven, is verboden. De internationale autosportfederatie FIA voorkwam met dit besluit een technische rel aan de vooravond van het nieuwe seizoen.
Systeem
Lotus bedacht een systeem in de ophanging waarbij de auto bij het remmen laag bij de grond blijft. Ferrari en Williams werkten aan een gelijksoortig systeem, terwijl andere teams zich afvroegen of hier geen illegale praktijk aan de gang was.


Verbod
De FIA gaf dit weekeinde uitsluitsel door het systeem te verbieden voor 2012.
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door TestaRossa »

The return of the Iceman.........

Kimi is vandaag en morgen lekker bezig in een 2 jaar 'oude' , ietwat aangepaste en op demonstratiebanden geschoeide Renault R30..........ff het gevoel weer terug krijgen.
En het levert mooie plaatjes op natuurlijk.

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-23

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-23

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-23
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: Formule 1 2012

Bericht door Mercedesnerd »

jaja....the ice man, ik hoop dat ie het nog steeds heeft :cool:
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door TestaRossa »

Caterham heeft zich genoodzaakt gezien om woensdag al een foto van de nieuwe auto te verspreiden, nadat abonnees van F1 Racing Magazine het blad, waarin de wagen donderdag gepresenteerd zou worden, een dag eerder dan gepland in de bus hadden gekregen en foto's van de CT01 op Twitter begonnen te zetten....... :doh:

Smallere sidepods, hele smalle achterzijde en een hele aparte neus wat ik hier kan zien.........ben benieuwd naar de volledige pressrelease morgen!

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-25

Afbeelding
By testarossa1980f1 at 2012-01-25

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Laatst gewijzigd door TestaRossa op wo 25 jan 2012 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: Formule 1 2012

Bericht door Mercedesnerd »

mmm apart neus design :o ik ben benieuwd naar de officiele foto's en naar de rest van de teams natuurlijk :D

Ohja, en over die neus. Ik las op andere F1 sites dat heel veel teams zo'n soort neus gebruiken. Maar vraag me niet waarom :D
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Formule 1 2012

Bericht door Maarten Mercedes »

Die Lotus doet me hier aan denken:

Afbeelding
Maarten
Afbeelding
Flickr
Plaats reactie