De start van een nieuwe verzamelaar

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Cruelios
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 22:50
Schaal: 1:18

De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door Cruelios »

Hallo,

Mijn naam is Robert ben afkomstig van Merksem bij Antwerpen, en ik zoek te starten met het aanschaffen van 1:18 straatversies. Zo had ik ingedachte van elk merk( of toch enkele :roll: ) een bekende te kopen bv. VW is dan de golf, citroën is dan de 2PK of de DS, Opel de Manta, enz.
Nu heb ik wel enkele vraagjes. Wat zou de beste schaal zijn om zulke models te vinden( het liefst zou ik in de 1:18 gaan). En dan de merken? Hetgeen ik hier al heb gezien spreekt mij Kyosho, Norev, en Autoart wel aan. Zijn er nog andere subtop merken die mooie details weergeven( laat ons stellen dat ik per model een max van 80 euro wil uitgeven, moet niet maar het kan).

Mvg Robert

p.s. ik vond niet direct het juiste subforum om dit neer te zetten.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door Peter Parker »

Er is heel veel te koop, kijk eerst eens wat je echt wilt verzamelen. Kies een thema. B.v. Ferrari, Race of straat. Je kunt zelfs nog 1 model zoeken en daar de varianten van. Anders verzuip je in de modellen. jouw manier wat je had bedacht kan heel veel modellen opleveren. VW heeft ook de kever of Citroen, de DS, de ID, de GS, dus dat loopt ook flink op. Schalen is een persoonlijke kwestie. 1:43 geeft meer ruimte om eens lekker in te verzamelen, de prijzen kunnen evenzogoed flink pittig zijn. 1:18 geeft meer details, vooral in de duurdere klasse, maar kost veel ruimte in je kasten.
Gebruikersavatar
Berrus81
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 16 mei 2011 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Muntendam (Gr.)

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door Berrus81 »

Welkom op het forum. :thump_up:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door the_stig »

Welkom op he forum Robert.

Als je echt 1 model van elke constructeur wil zal je wel veel vitrinekasten nodig hebben als je in 1:18e gaat verzamelen.
De 3 fabrikant die je reeds vermelde zijn zeker interessant voor u.
Kijk ook eens bij volgens fabrikanten. Minichamps, Otto-models, NEO scale models, Premium classixxs, Solido, Sunstar models,
Afbeelding
Cruelios
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 22:50
Schaal: 1:18

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door Cruelios »

Bedankt al voor deze reacties, en ja misschien is van elk merk 1 wagen wel wat teveel van het goede. We zien wel.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door exit »

een goeie start voor 1/18 is mss ook wel scale18
om die site (huge list) kan je per fabrikant, constructeur, ... zoeken welke wagens er bestaan op 1/18
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Cruelios
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 feb 2012 22:50
Schaal: 1:18

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door Cruelios »

Ok heb nu al een paar dagen gezocht op het net naar wat models, en heb er al enkele gezien die me aanstaan :drool: .
Dus omdat ik nog niets bezit, is het misschien wel verstandig om te wachten met kopen tot de eerstvolgende NAMAC beurs(is toch nog maar een dikke maand)?????
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: De start van een nieuwe verzamelaar

Bericht door goededag »

op 24 maart is er in apeldoorn een modelautobeurs.
Plaats reactie