Bassie & Adriaan auto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Zo, even weer een update van mn Honda Prelude project. Afgelopen dinsdag even naar Leiden gegaan naar de HobbyShop om wat Paint Killer te kopen. Dit in eerste instantie voor mn Matra Simca maar uiteindelijk als eerst gebruikt voor mn Honda Prelude. Ik was niet tevreden over het spuitwerk van de body.
Als ondergrond heb ik een witte primer erop gespoten en daar overheen de kleur, maar uiteindelijk kreeg ik grove oneffeheden her en der.

Als eerst geprobeerd om de body wat op te schuren met een korrel van 1200/1500 om vervolgens een nieuwe verflaag aan te brengen. Maar de oneffeheden bleven zichtbaar.
Dus besloot vanmiddag om de paint killer uit te proberen, en moet zeggen het resultaat is nog beter dan schuren. Na een tijdje het meeste verf verwijdert, en even met lauw water en wat Dreft schoongespoeld en laten drogen.
Nadat het droog was, heb ik zonder primer de body opnieuw gespoten en met beter resultaat. Even laten drogen en na een half uur de 2e laag eroverheen.

Afbeelding
Afbeelding

Zie hierboven het resultaat. De verflaag is nu veel strakker en beter verdeeld. Denk ook omdat ik nu een lege frisdrankfles heb gebruikt om het model op te bevestigen zodat het makkelijker te spuiten is. Ook het vastgeplakte stukje krant van de vorige spuitbeurt heb ik met Paint Killer weg kunnen krijgen, dus heb nu een mooi egaal gespoten dak.
Hopelijk morgen verder met de assemblage van de motor en kijken of ik hem morgen in ieder geval al rijklaar kan krijgen.
Laatst gewijzigd door GuyH op do 31 mei 2012 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door Ricardo »

Begint er al aardig op te lijken. :thump_up:

P.s. Zou je de foto's willen resizen tot 800 x 600 volgens de forumregels. :wink:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door Peter Parker »

Byzonder deze interesse, nog niet eerder tegen gekomen dat iemand zich op de auto's van de clown en acrobaat wilde storten. Wel heel leuk!
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door zipperscales »

Moet ik Peter helemaal gelijk in geven, jeugdsentiment en het behoort natuurlijk ook tot de filmauto's. :)
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Ricardo schreef:P.s. Zou je de foto's willen resizen tot 800 x 600 volgens de forumregels. ;)
Mijn excuus. Bij deze zijn ze resized naar 800x600 pixels.
Peter Parker schreef:Byzonder deze interesse, nog niet eerder tegen gekomen dat iemand zich op de auto's van de clown en acrobaat wilde storten. Wel heel leuk!
Al sinds een kleine jongen was ik erg fan van Bassie & Adriaan en wilde dan ook altijd een auto met caravan hebben. En nu ga ik die wens waarmaken met dit bouwmodel.

@Allemaal: Bedankt voor de leuke reacties zover ! :D Keep them comming ;)
Op dit moment druk bezig met het onderstel en hopelijk kan ik vanavond weer een aantal foto's plaatsen.
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door Ricardo »

http://youtu.be/_77e5YOtJsQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Het volgende projectje :?:
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Weer even een kleine update

Vandaag de rest van de onderdelen van de motor gemonteerd, en de motor is nu helemaal compleet.
Daarna verder gegaan met de schokbrekers en het monteren van de velgen, en nog wat verfwerk.
Zie hieronder het resultaat....

The engine
Afbeelding

Even voor het beeld de body er los opgezet
Afbeelding

Morgen na het werk weer verder
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Ricardo schreef:http://youtu.be/_77e5YOtJsQ

Het volgende projectje :?:
Als er een model al van op de markt is zou het zomaar kunnen ;)
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Eenmaal thuis gekomen van werk meteen aan de Prelude verder gegaan.
Zie hieronder het resultaat. Het schiet al aardig op.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Comments are welcome ;)
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

Vandaag wilde ik met volle moed verder gaan aan mn Prelude. Wat houtlijm gehaald in het dorp voor het raamwerk, maar dat is ook geen succes. Heb 15 minuten lang het raamwerk in de auto gedrukt maar wilde niet hechten. Ook kwam de (witte) lijm zichtbaar op de ramen terrecht. Dus ik het raam er weer uitgehaald en even schoongemaakt en nog maar weer een poging gemaakt met de hobby lijm die ik al had. Maar ook daar lukt het niet niet echt mee.

Dat had ik maar even gelaten voor wat het was en begonnen met de koplampen. Ik zat al met het idee te spelen om de koplampen vast te lijmen in de opengeklapte stand, maar voordat ik dat wilde doen moest ik zeker weten dat het echt geen klikmechanisme was waardoor hij zichzelf vastzette aan de carrosserie. Ik kon ook niks in de handleiding hierover vinden.
Maar ik duwde een beetje erg hard waardoor 1 puntje afbrak. Toen zakte de moed in mijn schoenen en was ik er meteen klaar mee.

Ik baal als een stekker en heb op dit moment niet echt meer de motivatie om door te gaan.
Ik weet dat alle begin moeilijk is (zeker voor een beginnende modelbouwer) en ik heb gelukkig al wel een reserve bouwkit in huis dus wie weet begin ik een keer wel weer helemaal van voor af aan, maar dan beter.
In de loop van de bouw van dit model ben ik er ook achter gekomen dat het met sommige onderdelen misschien makkelijker was geweest om van te voren de onderdelen aan elkaar te monteren en dan in 1 x vast te lijmen/monteren dan elk onderdeel apart (voor namelijk bij de 'ophanging' van de wielen)
Ik ben van mezelf een perfectionist (zeker met dit soort projecten) en voor minder neem ik geen genoegen en wil het ook graag in 1x goed hebben.
Qua spuitwerk kan ik nog veel leren want daarover ben ik bij dit model nog zeker niet tevreden en weet zeker dat het veel beter kan.

Nog een paar laatste foto's

Afbeelding
Afbeelding
Zoals je hier kan zien hecht het raam niet goed aan het model waardoor je die lelijke plekken krijgt.

Afbeelding
Aanhechtingspunt voor de koplampen zoals ie moet zijn

Afbeelding
En hier is het rechter 'puntje' afgebroken

Afbeelding
1 koplamp er 'los' op. Bij het dichtklappen valt ie dus uit het mechanisme.
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
snef
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 11 jun 2012 18:41
Schaal: 1:64
Locatie: herentals belgie
Contacteer:

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door snef »

dat is wel een uniek proyectje en wel tof gevonden
mustang love the v power
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door chummy dj »

Een update hier zou nog is leuk zijn !!!
GuyH
Berichten: 40
Lid geworden op: di 07 dec 2010 12:47
Schaal: 1:43
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door GuyH »

chummy dj schreef:Een update hier zou nog is leuk zijn !!!
Mijn excuses hiervoor. Het project ligt al enige tijd stil om een 'simpele' reden....tijdsgebrek... Maar niet getreurd, dit project is niet aan een vervroegd einde gekomen.
Ik hoop op korte termijn weer een update te kunnen geven.
Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen
Gebruikersavatar
Cor1962
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 07 nov 2012 13:05
Schaal: 1:18

Re: Bassie & Adriaan auto's

Bericht door Cor1962 »

Super dat je nog bezig bent met het bouwen van deze auto. Ik heb de foto's gezien en ik moet zeggen dat ik (toen ik in een ver verleden naast verzamelaar ook nog bouwer was) ook vaak slechte ervaringen had met verschillende soorten houtlijm. Vooral de stroperigheid van dat goedje heeft me vaak tot waanzin gedreven en dat in combinatie met weinig geduld is dodelijk voor je projectjes

Gelukkig zie ik dat er nog mensen zijn die de moed niet opgeven! een tip: Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen :D!
Bouwinteresses: Austin, Bentley en Aston Martin
Plaats reactie