Twee gele Peugeot rallybakken

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Twee gele Peugeot rallybakken

Bericht door Rule »

Hallo,

tijd om mijn collectie eens voor te stellen. Ik ben zo'n 7 jaar geleden begonnen met 1:18 sportwagens. Vervolgens werd dat vanwege ruimtegebrek beperkt tot straatversies van Ferrari in 1:18. Omdat het rallyvirus al enige tijd sluimerde heb ik zo'n 2 jaar geleden een hele moeilijke beslissing genomen, namelijk alle 1:18 Ferrari's eruit en verder met 1:43 rally. Mede gezien de ruimte in mijn vitrinekast heb ik van de overstap naar 1:43 zeker geen spijt gehad. En achteraf gelukkig ook niet van de keuze op rallywagens. Ik probeer van elk automerk elk rallymodel in mijn bezit te krijgen. Als ik bijvoorbeeld een Peugeot 206 WRC heb is het voldoende, ik hoef niet alle 206'en WRC die er ooit verschenen zijn. Maar bijvoorbeeld weer wel een evolutieversie van een model, zeker als er sprake is van uiterlijke wijzigingen. Beste voorbeeld hiervan is de Lancer EVO-zoveel reeks.

Ook heb ik nog wat rallyspul in de incourante schaal 1:24 of 1:25. De meeste dateren uit mijn jeugd en zijn goed geconserveerd gebleven, sommige heb ik later nog gekocht.
Laatst gewijzigd door Rule op zo 02 okt 2011 22:56, 15 keer totaal gewijzigd.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

:shock: Aardig lijstje hoor! Ik ben benieuwd naar fotos!
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Dat is pas een lijstje :shock: , ondanks dat ik niet veel met rally's heb moet ik zeggen dat de wagens er altijd fantastisch uitzien. Dit is dus dan ook zeker een prachtige verzameling :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5186
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

:shock: zo das een lange lijst.

Je vitrine zal wel een enorm mooi kleurengeweld zijn. :mrgreen:

Hoop dat je ooit een digitale camera in je handen krijgt :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Wow das een flinke lijst, ik wil ook wel eens foto's zien van zo'n grote verzameling
BVR
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 17:58
Locatie: Bocholtz

Bericht door BVR »

:shock: :shock: :shock: Da's nogal een verzameling!!! :worshippy:
Er zitten heel interessante modellen tussen, zoals die oude Bburago's en Polistils :D
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Zou ze ook graag eens aanschouwen, overbodig te zeggen dat het idd al een aardige collectie is (maar nu toch gedaan) :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

IXO Fiat Punto Super 1600 ?Framesi? Rallye Catalunya 2001 G. Basso / F. Guglielmini

Vitesse Ferrari 308 GTB ?Pioneer? Tour de Corse J.C.Andruet / Biche

Minichamps Ford RS 200 Swedish Rally 1986 K. Grundel / B. Melander


Hij wèl :doh:

Gave lijst Roel, zitten een paar in waar ik stinkjaloers op ben :mrgreen:

Jammer dat de foto's ontbreken, maar misschien ook maar beter :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Prachtige lijst hoor, niks op aan te merken :thump_up:
Zal idd wel een kleurrijk geheel zijn, maar dat is juist het leuke van een collectie :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Jeetje ik print je gedetaileerde lijst wel even uit en neem hem mee naar bed. Daar ben ik nog ff mee bezig voordat ik die helemaal gelezen heb :mrgreen:

Goede lijst iig. Jolly zal blij met je zijn!
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Bericht door Rule »

Dank voor de positieve commentaren op mijn collectie.

@BVR: die oude Bburago's en Polistils in 1:24 doe ik vanwege jeugdsentiment nooit weg, ondanks dat ze natuurlijk niet echt gedetailleerd zijn. Grappig dat je zegt dat er interessante modellen tussen zitten. Want wat in deze schaal verschijnt / verschenen is stelt eigenlijk niks voor in vergelijking met wat er allemaal uitkomt in 1:43 en 1:18. Naar mijn idee wordt deze schaal daardoor nauwelijks serieus genomen. Misschien ook wel terecht.

@Jolly: wat is er dan zo bijzonder aan die Fiat Punto S1600? Lijkt mij toch een redelijk recent en niet echt een zeldzaam model? Nog een vraagje aan jou: ik heb gezien dat in jouw collectie ook de Ford Fiesta Mk1 voorkomt van DetailCars. Heb die van jou op een foto gezien. Ik heb de Fiesta nieuw in de doos gekocht, en bij het uitpakken thuis zag ik dat de nummerplaat achter op de kofferklep er niet op zit. Is dat bij jou ook het geval, hoort het zo? Ik heb namelijk niet de indruk dat die later verdwenen is, maar wil het wel graag zeker weten.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

@Rule:

Over de Punto: Heb deze in de Ixo-catalogus van 2003 gezien, en vind deze gele uitvoering met donkergrijze velgen schitterend.

Afbeelding

Frank (Droomautoos) heeft voor me geinformeerd bij de importeur maar daar werd gemeld dat de Punto niet meer leverbaar is :(
Ik hoop er in een winkel of op een beurs alsnog een keer tegenaan te lopen.......

Over de Fiesta: Het nummerbord zal ik vanavond thuis even voor je checken, ik weet het niet uit mijn hoofd. Er is echter nog iets met die auto aan de hand. Volgens het plateau waarop de auto gemonteerd is, gaat het om een 1977 Monte Carlo-versie, als je het rally-schildje op de motorkap goed bekijkt zie je dat het om een 1979-versie gaat. Voor zover ik heb kunnen traceren in mijn 'rally-bijbel' is 1979 correct :!: :D

Ik kom nog even terug op dat nummerbord :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Rule
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 17 sep 2004 21:29
Locatie: Zeeuwland

Bericht door Rule »

@Jolly:

de hierboven door jou afgebeelde gele Punto is de Monte Carlo 2002, code RAM058. Die heb ik niet, ik heb de witte Catalunya 2001, code RAM018. Sorry, ik weet niet hoe ik een plaatje te voorschijn moet toveren.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Had ik gelezen Rule :thump_up:

Ben zelf vooral van die gele 2002-versie gecharmeerd, maar die van jou mag er ook zeker wezen :mrgreen:

Afbeelding

Zou deze dan moeten zijn is het niet :wink:

Ik heb je PB gestuurd met gebruiksaanwijzing voor het plaatsen van foto's :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Rule, ik heb mijn Fiesta nog even bekeken voor je, maar die van mij heeft ook geen kentekenplaat achterop :!:

Er is dus niks aan de hand met de jouwe :thump_up:

:wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie