deathracer-Ford mustang revell 1/24 afgewerkt!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
nismocoupe
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 20:45

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door nismocoupe »

Mond open van verbazing :thump_up: zeer knappe prestatie en dat op een 1/24!!! repsct man.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Nelis »

Echt erg gaaf gedaan, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

Bedankt jongens voor de lovende woorden,ik doe mijn ding zo snel mogelijk.
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

Zoals beloofd heb ik nog wat beeld materiaal voor ik de uiteindelijke eind foto's ga maken,want tenslotte had ik gezegt dat ik er het personage ga bij maken he.Hopelijk vinden jullie het wat.
Afbeelding

Afbeelding
een beetje detail toegevoegd aan de rollcage he
Afbeelding
alles wat je ziet is hand gemaakt,dus als je wat doet moet je ook durven gaan zoals dat heet.
Afbeelding
Enkel hier nog het mustang paardje he
Afbeelding
de bij horende bekabeling op de wapens,wat vinden jullie van de spiegels? ook de kit spiegels paste ik aan he
De befaamde "tombstone"
Afbeelding
even een overzichtje
Afbeelding
Naar mijn bescheiden mening vind ik de wapens goed geslaagd.
Afbeelding
Kogel inslag gaten,vuile ramen straps rond de isolatie,the whole works dus.
Afbeelding
Velgen van de originele kit aangepast en beetje gehakt en gesneden.
Afbeelding
Hier had ik nog het meeste aan te doen om het de goede keur te krijgen zoals ik in mijn referentie had.
Afbeelding
Als ik zo kijk.... ik ben erg tevreden van het resultaat tot nu toe al.Dus dat word dan zo snel mogelijk Frank gaan verven en erbij stellen want hij zal recht staan.
Zo mensen,ik houd het hier bij voor deze en zie jullie bij de eind foto's dan. :wink: :thump_up:
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Ricardo »

Hier mag je zeker heel tevreden mee zijn. Het resultaat is schitterend. :worshippy: RESPECT :!:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Nelis »

Echt heel mooi gedaan. Super resultaat! :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Peter Parker »

Fijn dat je je weer beter genoeg voelt om het af te bouwen. Je Doomrider is heel erg mooi! Ik ben zelf een Warhammer 40K fan en hij zou daar zo kunnen rondrijden als Ork wagen. :worshippy: Kogelinslagen zijn zeer geslaagd. Kan je uitleggen hoe je dat doet? Ik heb nog een tank die dat kan gebruiken. Ik heb alleen wat twijfels over de kogelinslagen op de motorkap, die zijn van bovenaf recht erop geschoten en dat zouden meer schampen moeten zijn. Of hij reed natuurlijk door een ambush met een schutter die op een plateau lag boven de weg. Beetje fantasie is nooit weg. :worshippy:
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

Peter Parker schreef:Fijn dat je je weer beter genoeg voelt om het af te bouwen. Je Doomrider is heel erg mooi! Ik ben zelf een Warhammer 40K fan en hij zou daar zo kunnen rondrijden als Ork wagen. :worshippy: Kogelinslagen zijn zeer geslaagd. Kan je uitleggen hoe je dat doet? Ik heb nog een tank die dat kan gebruiken. Ik heb alleen wat twijfels over de kogelinslagen op de motorkap, die zijn van bovenaf recht erop geschoten en dat zouden meer schampen moeten zijn. Of hij reed natuurlijk door een ambush met een schutter die op een plateau lag boven de weg. Beetje fantasie is nooit weg. :worshippy:
Met veel plezier leg ik jou het even uit,de werkwijze is simpel he.Je bouwt je model helemaal af,je neemt een boortje van een mm of vier,draai het in je styreen tot gewenste diepte zonder al te veel druk uit te oefenen.Eenmaal je de gewenste aantal zogenaamde inslagen hebt ga je eerst elk gaatje gaan behandelen met staalkleurige verf waar je een vleugje zilver aan toevoegt 1deel zilver op drie delen staal kleur.laat het zaakje enkele dagen goed uitharden,dan pas deed ik de eindkleurlaag die ik met de kwast aanbracht.
Houd zo goed mogelijk de kogel inslagen vrij en je bereikt je doel.Uiteraard zijn er betere methodes en wellicht nam ik de meest eenvoudige hierbij.Er is geen enkel deeltje met de AB gedaan hoor dat verzeker ik jullie :)
Als je het effect schampschoten wil gaan doe zou ik zelfs durven gaan drybruchen na de gaatjes te hebben gedaan met bovenstaande methode.Ik ben er vrij zeker van dat dat moet lukken.Om je wat te helpen doe ik het vanavond zelf eens als test en zet ik het hier even neer voor je als dat mag.Tenslotte is het hier geen how to topic maar ik denk dat dit wellicht wel effe kan he :).
Indien je nog vragen heb aarzel niet ,stuur zelfs gerust een pb tje he.
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

Hoi mensen,ik was een tijdje inactief wegens ziek zijn.Vandaag toch eens wat gedaan en heb een figurine omgebouwd als het ware.
Deze zou moeten gaan fungeren bij de wagen hier als de bestuurder die naast de wagen komt te staan met de hand op een raamrand van een portier.Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met wat putty he.Het gaf voor vandaag alvast volgend resultaat.

Afbeelding
zoals je ziet moet ik een hand er nog aan zetten,ik sneed de arm van dit figuurtje los omdat deze de hand in de broekzak had net als de andere hand die er nog in zit he.
Afbeelding

Afbeelding
zoals je kan zien he,ik draaide de arm en vervormde de arm naar meer buiging,nu er een hand aan zetten,ik maak er een mini skeletje voor en g dat bekleden met putty.
Afbeelding
Jah inderdaad dit lijkt nergens naar he maar dat gaat echt goedkomen.Ik deed dit persé zo om er een masker uit te kunnen snijden en sculpten met wat mesjes.Zo ik doe nu weer wat verder en tot volgende update.

Hoi allen,even updaten weer he ;)
Afbeelding
Heb wat zitten sculpten met putty(niet mijn beste kunnen)maar ik ben tevreden met het resultaat.
Afbeelding
zoals je ziet ik maakte de hand uit getrokken spreu met putty erover om het wat te vullen.
Afbeelding
Ik ben geen fuguurmaker maar het is aardig goed zo.
Afbeelding
en nu laat ik jullie wat mee genieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard zijn er mensen die het stukken beter doen dan ik dat weet ik zo ook.Maar ik heb voldoening van deze resultaten dus ja ik doe dit echt voor de eerste keer.Zo ik ga er verder aan werken na het helemaal is uitgehard,nu doe ik wat verder aan de dreadnought truck die ik bouw.Tot volgende update menseuuuu
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

Zo mensen de figurine is af wat mij betreft,dus de volgende beelden krijgen jullie nog van me,en morgen komen de eindfoto's van de deathrace mustang met frank erbij aan bod.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik geef toe ik ben niet zo een goed figuur schilder maar ik deed wat ik kon en ik ben best tevreden met deze resultaten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
voor ik de eindfotos maak doe ik uiteraard een controle op de wagen en indien nodig nog wat bijwerken,laat ons zeggen dat ze dr zullen zijn tegen een uutje of elf in de avond.Zo ik hoop dat jullie genoten hebben en dank jullie om te volgen.
Dus afspraak mogennavond hier om de eindfotos te geven aan jullie he. :roll: :dance:
Greeting van Doomrider
Afbeelding
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door ge-flopt »

:shock: :o :shock: :o Tering ook deze is mooi. Ik snap niet dat er geen leverancier is die hierop ingesprongen is.
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door Doomrider »

ge-flopt schreef::shock: :o :shock: :o Tering ook deze is mooi. Ik snap niet dat er geen leverancier is die hierop ingesprongen is.
Tjah het zal niet gedetailleerd genoeg zijn denk ik zo lol :dance:
Greeting van Doomrider
Afbeelding
Gebruikersavatar
Doomrider
Berichten: 29
Lid geworden op: za 16 mar 2013 14:36
Schaal: 1:24
Locatie: Gent Belgie
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24 afgewerkt!!!

Bericht door Doomrider »

Zo mensen ik heb de eindfoto's van dit project.
Hier ga ik dan he

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
een zonder paardje en zonder frank.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie dit wat vonden en nog steeds vinden.De moderator zal snel de tien mooiste foto's krijgen om deze te gebruiken bij afgwerkte projecten.
Mensen het was een waar genoegen om deze te kunnen bouwen ,ik hoop dat ik het goed deed.Bedankt voor de leuke reacties en nu op naar het volgende model dan he :drool:
Greeting van Doomrider
Afbeelding
supercoolboy
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 15 feb 2013 19:45
Schaal: 1:18
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: nog een deathracer-Ford mustang revell 1/24

Bericht door supercoolboy »

Dit was super mooi om tevolgen en het eind resultaat is gewoon super mooi :D
1967mustang
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 13 sep 2013 22:01
Schaal: 1:64

Re: deathracer-Ford mustang revell 1/24 afgewerkt!!!

Bericht door 1967mustang »

Knap gedaan zeg! Ik zag de 1e foto's en ik dacht daar gaat weer een model, wat moet dat worden.
Hoe doe je dat spuiten? Airbrush?
Ik wil eigenlijk enkele modellen bewerken tot barn-find of garage diorama. Mezelf kennende ben ik al bang om eraan te denken :lol:

Gr
Rene
Mijn Mustangverzameling, ongeveer 400 modellen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 8&start=15
Plaats reactie