Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Markopolo »

Vandaag is Sean Edwards (Porsche Supercups kampioensleider) dodelijk verongelukt tijdens een prive testsessie in Queensland Australie.
Sean zat als bijrijder in een prive 996 toen de bestuur macht over het stuur verloor en de bamdenstapel inreed, Edwards was op slag dood en de bestuurder is levensgevaarlijk gewond afgevoerd naar het ziekenhuis.
Weer een zwaar verlies voor de autosport.

Rust zacht Sean!!!
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door NetForce84 »

RIP Sean

2013 is voor de autosport al een zwaar (zwart) jaar geweest.
Eerst Allan Simonsen in de 24H van Le Mans
Eind juni is er op Paul Ricard ook een rijder verongelukt tijdens de Lamborghini Supertrofeo races
En dan nu Sean Edwards
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Markopolo »

Vergeet ook de rallyrijders Carl Lagae, Rob de Vos en Marcel Benningen, VLN rijder Wolf Silvester, zijspanner Connor Smith en natuurlijk Maria de Villota niet.

De Lambo rijder was Andrea Mamé
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door ge-flopt »

En de marshall bij een F1 race, die overreden werd door een kraan.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Autofan »

Rust zacht Sean. Weer een geweldig coureur die we moeten missen. :(
Afbeelding
Fiber
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 26 nov 2010 11:18
Schaal: 1:87

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Fiber »

Mooi gebaar van de andere deelnemers aan de Porsche Supercup!

"In an incredibly rare move, the drivers of the Porsche Supercup series are petitioning Porsche Motorsports to make the final round of the series, which is slated to be held at the Yas Marina Circuit on November 3, an exhibition, non-points paying race, allowing Sean Edwards to claim the title."

http://www.motorsport.com/#!/gt/news/pe ... ng-ground/
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door hanske10 »

Fiber schreef:Mooi gebaar van de andere deelnemers aan de Porsche Supercup!

"In an incredibly rare move, the drivers of the Porsche Supercup series are petitioning Porsche Motorsports to make the final round of the series, which is slated to be held at the Yas Marina Circuit on November 3, an exhibition, non-points paying race, allowing Sean Edwards to claim the title."

http://www.motorsport.com/#!/gt/news/pe ... ng-ground/

is een zeer mooi en goed gebaar ! mijn support krijgen ze ook :thump_up:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Autofan »

Echt super dat ze zo'n gebaar bereid zijn te maken! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Markopolo »

Inderdaad :!: En zelf ook allen deze petitie ondertekenen Hier klikken!!, Sean verdiende het gewoon, domineerde de cup en had dit op z'n sloffen gewonnen. En ook om Jeroen een hart onder de riem te steken:

Afbeelding

http://racen.nl/blog/197/sean-edwards#.UmTp6_lM_XU
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door the_stig »

Heb het alvast ondertekend.
Hoop dat het helpt en dat Porsche dit voorstel ook zal doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Jolly Club »

Tragische gebeurtenis, en een mooi gebaar... Maar toch, niet getekend.

Waar trek je de grens? Halverwege het seizoen? Bij de voorlaatste ronde? Bij de laatste? Bij overlijden? Of ook als een dominerende leider van het kampioenschap ongelukkig van zijn mountainbike valt en een been breekt, en dus een wedstrijd moet missen? Had LeMans gestopt moeten worden nadat de Aston crashte? Rally Duitsland na de heftige gebeurtenissen in een support-klasse?

Ik weet niet wat goed is in dit soort gevallen, en trek de grens maar bij de rijders zelf, die willens en wetens een risico aangaan door in een race- of rallywagen te kruipen.
Echte kerels die dat doen wat ze het liefste doen. Racers in hart en nieren houden niet van optochten, die zijn er al teveel. Misschien niet politiek correct, en toch met alle respect, zeg ik nee tegen matchfixing.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Markopolo »

Ik vind dat je hier niet kan praten over matchfixing, dit idee is ontstaand door de 2007 Porsche Supercup kampioen Richard Westbrook, en er wordt gewoon geraced om de prijzen, alleen niet voor de punten, en zijn zijn directe belagers hier mee eens wie zijn wij dan om hier een punt van te maken. En het is nog maar de vraag of Porsche hierin meegaat :idea:

En een been breken of dodelijk verongelukken vind ik nog wel een verschilletje in zitten. :!:

Le Mans kan niet zomaar gestopt worden, daar het dan 1 grote puinhoop zal worden en de familie van Allen wilde dat Aston gewoon door bleef rijden, ter nagedachtenis.
Men was thuis allang op de hoogte wat er met Simonsen gebeurd was, terwijl wij op het circuit toch lang moesten wachten om te horen wat er allemaal gebeurd was, geeft dus aan dat er echt wel over nagedacht is door de ACO. De VLN is bv. wel ge"red flagged" nadat Wolf Silvester verongelukte.
Rally kan ik niets over zeggen, weet niet hoe de gedachtengang daar in zijn werk gaat aangaande dit soort ongevallen........
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Sean Edwards dodelijk verongelukt in Australie

Bericht door Jolly Club »

Markopolo schreef:Ik vind dat je hier niet kan praten over matchfixing, dit idee is ontstaand door de 2007 Porsche Supercup kampioen Richard Westbrook, en er wordt gewoon geraced om de prijzen, alleen niet voor de punten, en zijn zijn directe belagers hier mee eens wie zijn wij dan om hier een punt van te maken.
Een punt maak ik er niet van, geef slechts mijn overwegingen waarom ik een dergelijke petitie niet zou tekenen. In mijn ogen is er sprake van matchfixing zodra niet alle te behalen punten in een kampioenschap worden verdeeld door strijd maar door saamhorigheid. En ja, feitelijk horen daar teamorders ook bij.
En een been breken of dodelijk verongelukken vind ik nog wel een verschilletje in zitten. :!:
Helemaal eens. Maar blijft de vraag waar je de grens trekt tussen business as usual, en piëteit voor de betrokkene(n).

Zoals gezegd, ik weet niet wat goed is in dit soort gevallen. Was in Duitsland de equipe Ogier/Ingrassia gesneuveld op die bewuste jump, was de rally zeker stilgelegd. Dat is mijn rotsvaste overtuiging. Nu betrof het een amatuerduo uit het bijprogramma, en dan is het voor een organisatie met wereldwijde mediabelangen blijkbaar minder urgent om politiek correct te zijn..

Denk dat niemand van het Porschecupstelletje die titel nog wil onder de gegeven omstandigheden, en dit is een chique manier om precies dat te voorkomen.
Als de situatie zich op 50 à 65% van het seizoen had voorgedaan en Edwards alle races tot dan toe had gewonnen en dus even fier en dominant aan de leiding stond, was er echter vast wel een collega opgestaan die opportunistisch genoeg was om wel voor die titel te gaan.

Nogmaals, waar ligt die grens?

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Porsche Supercup 2013

Bericht door Curbstone Models »

De laatste race van het jaar komt eraan, in Abu Dhabi en het is een controversie. In het kampioenschap staat Sean Edwards namelijk met 118 punten aan de leiding met een voorsprong van 18 punten op Nicki Thiim. Echter Sean Edwards is dodelijk verongelukt tijdens tijdens een prive sessie en zijn fans hebben Porsche opgeroepen om de laatste race een 0 punten race te laten worden zodat Sean Edwards postuum kampioen wordt.
Echter Porsche lijkt hieraan geen gehoor gegeven te hebben.

Nicki Thiim schrijft op zijn facebook het volgende :
It's on! The last round of the Porsche supercup 2013 in Abu Dhabi. Will be a special one to win.
Full gas for the championship!

We drive for you SE.

So Go hard or Go home
Dus als Thiim 19 punten bij elkaar sprokkelt in Abu Dhabi is hij kampioen.
Laatst gewijzigd door Markopolo op vr 01 nov 2013 07:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd omdat hier de discussie al aan de gang was.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Porsche Supercup 2013

Bericht door Autofan »

Wat me tevens nieuwsgierig maakt hoe graag Thimm kampioen wil worden en hoe graag hij Edwards wil eren. Wat zal er zwaarder gaan wegen :?:
Afbeelding
Plaats reactie